Är PP Tuning skräp???

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Varför ska det vara så svårt att få en vettig bakbroms på PPs fotpinnar?
Är 3e cykeln nu som jag inte får en tillfredsställande broms med dessa?
Original behöver man ju knappt pilla på bromsen så tvärnitar det?

Ja jag har luftat på alla sett, tro mig!
Har en polare som hade PP, det inte gick att ställa så växellådan funkade ordentligt heller.

Är det fler än vi som har dessa problem :va

Crap eller?

En kan nästan tro att det är skräp bakom verktygen:)
Men har verkligen kollat allt att det sitter i linje med pumpen, ställt in enligt konstens alla regler, luftat tills man...... men likt fb så får jag inte mer än att trampar man( läs ställer mej på bromspedalen) går detatt få den att nita?

Någon som har ännu mer tips på hur man luftar???
Om det finns något mer sätt? :)

Men har verkligen kollat allt att det sitter i linje med pumpen, ställt in enligt konstens alla regler, luftat tills man...... men likt fb så får jag inte mer än att trampar man( läs ställer mej på bromspedalen) går detatt få den att nita?

Det kan ju bero på nåt annat tex ett kärvande bromsok eller dåliga läs "hala" belägg.

Sliten skiva med repor / kanter / glatt yta gör ju inte bromsförmågan bättre heller...

Det kan ju bero på nåt annat tex ett kärvande bromsok eller dåliga läs "hala" belägg.

Inget utav det tyvärr!
Känns dock som den har tryckt ner kolven i cylindern väldigt långt!
Alltså för långt!

om du justerat kolven på bromscylindern så slagläget är rätt så är det aldrig några problem med dålig broms,sedan att den inte nitar när man tuchar den är ju bara positivt,kolla på de som verkligen använder bakbromsarna i vm,skivorna syns ju knappt för att minska vikt och hävarm.

Inget utav det tyvärr!
Känns dock som den har tryckt ner kolven i cylindern väldigt långt!
Alltså för långt!

Jag vet inte hur din bromscylinder ser ut men på vissa cylidrar går det att trycka kolven förbi vätskekanalen, dvs i botten. Kanske det som hänt då?

om du justerat kolven på bromscylindern så slagläget är rätt så är det aldrig några problem med dålig broms,sedan att den inte nitar när man tuchar den är ju bara positivt,kolla på de som verkligen använder bakbromsarna i vm,skivorna syns ju knappt för att minska vikt och hävarm.

Tackar för svaren, ALLA :tummenupp
Ska kolla vidare på problemet!
Bakbromsen skall kunna användas ett måste:)

tror någon sa det men...

Ett klassiskt problem när bakbromsen tar för dåligt så har man justerat ner pedalen för långt dvs du får inte in någon ny olja i cylindern. Går bra ett tag men när beläggen slits så får du aldrig upp trycket igen :-)

Justera upp den lite och pumpa så ska du se att trycket kommer tillbaka. Du lär nog få korta pinnen. Jag brukade alltid fila av pinnenn som trycker på kolven på mina supermotaohojar där man vill ha pedalen lågt, just pga detta.

tror någon sa det men...

Ett klassiskt problem när bakbromsen tar för dåligt så har man justerat ner pedalen för långt dvs du får inte in någon ny olja i cylindern. Går bra ett tag men när beläggen slits så får du aldrig upp trycket igen :-)

Justera upp den lite och pumpa så ska du se att trycket kommer tillbaka. Du lär nog få korta pinnen. Jag brukade alltid fila av pinnenn som trycker på kolven på mina supermotaohojar där man vill ha pedalen lågt, just pga detta.

Tackar för svar ska tjecka detta!
Och Batteriet ??????

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien