Är paltzerian värt ett besök?

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Hej Alla ''norrlänningar'' (bor ju själv norr om dalälven).
Efter min mormors död för några år sedan så känner jag en stor saknad av en äkta pitepalt(och mormor åxå förståss) man kan visserligen köpa pitepalt på ica och koka men det blir liksom inte samma sak som mormors:confused:

Så nu har jag och en polare till härifrån gävle fått för oss att åka till paltzerian i Öjjebyn utanför Piteå, bara för att äta äkta palt:tungan

Så nu till min fråga, Är det värt att åka 160 mil(totalt) för att äta den palten som dom gör där?

planeringen ser ut som såhär: Upp tidigt på morgonen å börja gnida E4:an mot piteå på våra streetfighters(inte dom bekvämaste hojjarna skall tilläggas) komma dit typ 10 tim senare och dra i sig så många paltar man orkar(typ så många så man hamnar i den såk paltkoman) sen åka till baka till skelefteå och övernatta hos en polare till polarn.:fyllisar
Sen raka vägen hem till gävle dagen därpå.

Behöver jag tillägga att min sambo idiotförklarat mig(iofs inte första gången):gnissla

Har aldrig ätit där, men har hört blandade meningar om deras palt..

Dirtfighter skrev:
2334072 Hej Alla ''norrlänningar'' (bor ju själv norr om dalälven).
Efter min mormors död för några år sedan så känner jag en stor saknad av en äkta pitepalt(och mormor åxå förståss) man kan visserligen köpa pitepalt på ica och koka men det blir liksom inte samma sak som mormors:confused:

Så nu har jag och en polare till härifrån gävle fått för oss att åka till paltzerian i Öjjebyn utanför Piteå, bara för att äta äkta palt:tungan

Så nu till min fråga, Är det värt att åka 160 mil(totalt) för att äta den palten som dom gör där?

planeringen ser ut som såhär: Upp tidigt på morgonen å börja gnida E4:an mot piteå på våra streetfighters(inte dom bekvämaste hojjarna skall tilläggas) komma dit typ 10 tim senare och dra i sig så många paltar man orkar(typ så många så man hamnar i den såk paltkoman) sen åka till baka till skelefteå och övernatta hos en polare till polarn.:fyllisar
Sen raka vägen hem till gävle dagen därpå.

Behöver jag tillägga att min sambo idiotförklarat mig(iofs inte första gången):gnissla

Har ätit lunch där ngn gång och om man ska äta palt så är det rätta stället, finns fan hur många olika osm helst, glöm inte att säga till när ni ska hit så vi får se fajtrarna :) kan ju titta förbi klubben eller liknande på söndag före ni åker. Finns dessutom rent JÄVULSKT fin körning ut mot bastuträsk så föreslår att ni provar den vägen före ni åker oxo, bara skicka pm så kan vi dra ihop ett gäng och ta en tur.

Vettefan om det är värt besväret, är inte så imponerad av deras palt,, bättre att göra egen , och mycket godare, det enda ni missar då är ju den roliga svängen hit,

Stefanp skrev:
2339619 Vettefan om det är värt besväret, är inte så imponerad av deras palt,, bättre att göra egen , och mycket godare, det enda ni missar då är ju den roliga svängen hit,

roligt å roligt... E4:an hela vägen ju zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Jag tror vi skiter i det så länge:confused: :(

Dirtfighter skrev:
2342181 roligt å roligt... E4:an hela vägen ju zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Jag tror vi skiter i det så länge:confused: :(
det gör ni rätt i:fyllisar

jaa..inte vet jag om den palten är värd det besväret...hehe..

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back