Är ni tuffa nog??

SteffoXL

Uppsala Roadrunners
Gick med
1 Aug 2003
Hoj
Crescent
Jag har en liten aktivitet som kanske kan gynna lite adrenalin beroende människor! :D

Vad sägs om att spela lite Paintboll den 20/9! :crash

Det finns plats för ca 20 pers.
Man spelar i Marka grusgrop i närheten av Harg(en bit att åka men men..).

Där finns en krävande skogsbana och speedbana.

Det kostar 250 riksdaler för full utrustning och 300 boll.
Om vi blir fler än 14 pers. så får vi 100 boll till.

Det man behöver ta med sig är oömma handskar, keps och ett par stadiga gympaskor eller dyligt.

Skriv här om ni vill vara med senast den 15/9!

Det är Tsunami som jag anlitar. www.tsunami.se/

Detta är ett sätt att avreagera sig inför vintern!! :crash :rock :crash

Jag skulle gärna hänga på, men jag tror inte plånboken gör de :(

Enkel vägbeskrivning....

Trippmätare (km), Vad göra, Hur långt
0.0 Starta på Kvarnängsgatan (MAX) 0m
0.1 Kör höäger in på Gärdets Bilgata 100m
0.3 Kör vänster in på Vaksalagatan 3.5km
3.7 Kör Rakt in på 288 94m
3.8 Kör Rakt in på Väg 288 43.8km
47.7 Kör höger (före Gimo) in på Väg 92 12.2km
59.9 Kör vänster in på Väg 76 2.2km
62.1 Stopp på Väg 76 (HARG)

känns en bit att åka...
vi lär väl iallfall styra upp en laserskjuta på svartbäcksgatan?
annars blir man ju blåslagen juh :eek
men paintball är SKITKUL! :fakta
/z

Last edited:
Affe_R1 skrev:
Vi ska väl inte ha något handgemäng :skrämd

Nää men det kan svida lite när man blir skjuten i ryggen( tänkte skriva bakifrån men det vet man ju har folk tolkar! :D ).
Man får en rejäl adrenalin kick när kulorna viner i luften (och då menar jag paintbollkulorna) , och rejäla blåmärken osså! :eek: :crash

hmmm.....jag är ju sugen asså....verkar kanonkul!! men är jag lite feg kanske? Måste det göra ont? Jajaja jag är lite kärring!

är ju van att kriga utan att det känns....lösplugg....det är ju barnsligt roligt att panga på folk (är man sjuk eller?)

LÅNGT?? nu är ni väl iaf lite kinkiga.......kan åka många, många mil när det ska touras men inte åka 6mil för ett kul evenamang!?! fasan jag åker 8,5mil (enkel väg) till jobbet varje dag och det är ju en baggis!

Lasergame är ruskigt roligt, men paintpall är ännu roligare :bow
(dvs om det inte spöregnar, då är lasergame roligare)

Jag är med om vi får ihop ett gäng. :tummenupp

Om det är några som är tveksamma pga kostnaden kan jag iaf bidra med gratis lift dit och hem (får in 4 i rostvolvon). Ju fler desto kuligare.

Edit: Det är klart att vi kommer att köra någon omgång lasergame också, men vid ett senare tillfälle.

Last edited:
Bluegreengrey skrev:
hmmm.....jag är ju sugen asså....verkar kanonkul!! men är jag lite feg kanske? Måste det göra ont? Jajaja jag är lite kärring!

Jag har bara spelat vid ett tillfälle (ca 4-5 omgångar) och de gånger jag blev träffad gjorde det inte ont alls (kändes knappt). Om det gör ont eller inte beror på avstånd samt var skottet träffar.

Bluegreengrey skrev:

är ju van att kriga utan att det känns....lösplugg....det är ju barnsligt roligt att panga på folk (är man sjuk eller?)

LÅNGT?? nu är ni väl iaf lite kinkiga.......kan åka många, många mil när det ska touras men inte åka 6mil för ett kul evenamang!?! fasan jag åker 8,5mil (enkel väg) till jobbet varje dag och det är ju en baggis!
'
nu är du lite elak carola.. *s*
jag åker ju faktiskt 10 mil tor varje dag kom jag på...
så okej.. det kanske inte är så långt då.... men men..
hmm.. det dära med blåa uppblåsbara skydd o RAK mark verkar skitcoolt! för min fot är lite pippad.. så det är mest den jag är orolig över om jag ska vara ärlig..
/z

ähh...jag är aldrig elak....bara uppriktig ;)

synd på din fot....men den kanske blir bättre? annars ska jag hjälpa dig att tejpa den!!

//Carola

Har kikat på hemsidan nu... Jag tycker den vanliga banan låter bäst (skogsbana) :hej

Det är ju mycket roligare med en så stor bana som möjligt. Med en liten är det ju bara att panga på som lasergame... på en stor skogsbana får man tänka lite.

Kommer fortfarande ihåg en av omgångarna när jag spelade.. Rusade som en galning fram till ett dike, hoppade ner, kröp ca 30 meter och gömde mig sedan under en bro. Där låg jag när alla motståndare smög förbi över bron. Sedan var det bara att snabbt hoppa fram och gå till attack :cool:
Var dock inte tillräckligt iskall... det var en person från motståndarlaget som inte hade hunnit fram till bron när jag hoppade upp från gömstället. Om jag inte hade fått en skur kulor i ryggen hade jag kunnat knäppa nästan alla fiender :crash

Låter ju grymt kul ...
Jag e på om jag inte har någon tenta eller annat "viktigt" i vägen

:skrämd Så såg alla ut som mötte mig sist vi tävlade :D

Klart jag kommer med om jag slipper köra denna gång.
Kan nog övertala gumman denna gång med :whip

:öl Några sådana för att slicka såren eller för att fira segern med när man duschat och träffas efter hos någon trevlig prick :bow

Klart vi ska utleva våra höstaggressioner på varandra :crash

Skjuta varandra gul & blå för att senare på kvällen försonas över en öl eller två.
Givetvis skrytandes hur överlägsen man själv var.
Hur man lyckades träffa 4 st med en kula skjutandes över axeln alá Rambo.
Hur man duckade för kulor så gänget i Matrix såg ut som televinken.

Kan bli en trevlig tillställning :cool: Be aware :hej

Kanske borde tillägga att jag aldrig lekt paintball förut :brynad

Min psykiatiker har sagt ifrån med liv och död övningar som skjuter adrenalin då kommer min rehab förstöras.

Pertan skrev:
Min psykiatiker har sagt ifrån med liv och död övningar som skjuter adrenalin då kommer min rehab förstöras.

Citat från dina intressen: ".... skytte, jakt ...." :fakta :crash

Kryptonit skrev:
Citat från dina intressen: ".... skytte, jakt ...." :fakta :crash

Hur många gånger o livet får du jaga Pingviner, björnar, (spy)hönor, sälar och allmänt fega råttor samtidigt.
Kom igen nu :cool:

Självklart ä man på (om jag lyckas övertala familjen ;-))
Har aldrig provat Paintball men det verkar kul......och som M:et påpekar det kan bli ett riktigt Naturprogram....... (missar älgjakten i år....)

//B

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...