Är du duktig på att skriva artiklar?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Tjena, jag vill veta om någon här är bra på att skriva artiklar och förstås även är kunnig inom RR?
Tänkte bygga ut artiklarna på undersidan Roadracing:
http://www.sporthoj.com/roadracing/

Söker t.ex artiklar om:

* Hur man tar licensen
* Utrustning, säkerhetsaspekter
* Installation av kraschkåpor
* Artikel som stegvis berättar om sätt att förbättra sin körning
* Träna eller tävla? (med lut mot att träna före man tävlar, men ta upp det positiva med båda)
* Kostnad att rejsa. Enkel uppställning för att blotta den egentliga kostnaden att rejsa.

Någon som vill hjälpa till? Vore mycket uppskattat. :tummenupp

Jag kan ej erbjuda någon ersättning för sådana här mindre artiklar.
Fast bygger det på, och du lägger ner många timmar som du anser dig vilja ha betalt för så får vi diskutera det.
credit ges iaf med ditt namn på artikeln. :tomten :)

//EDIT!! Vill oxå säga att jag även önskar artiklar för övriga sajten inriktad på gatåkning. Är just nu bara obestämd vad det gäller ämnen och hur det ska struktureras upp. Får inte bli för mycket RR heller... även fast Sporthoj på sätt och vis = RR i slutändan...

Last edited:
Kul! Vet att det är något som många uppskattar, så nu när det lider mot vintern så kan man börja ta an sig saker man annars har mindre tid med.

Kanske SH kan nå version 1.1 snart :D

F*n att man inte kan ett dugg om sånt där (rr alltså), annars skulle det varit tokkul! :va :D

Last edited:
Jag kan försöka svänga ihop nåt om nåt, som du sedan kan refusera :gråta Har tyvärr inte tid för närvarande. När behöver du ha dem?

Swedie skrev:
* Kostnad att rejsa. Enkel uppställning för att blotta den egentliga kostnaden att rejsa.
Vad nu, tänker du ta död på svensk rookieracing? Det är väl bättre med en artikel om hur man lurar sig själv att det i själva verket inte är så farligt dyrt :D

Last edited:
Bingo skrev:
2470858 Jag kan försöka svänga ihop nåt om nåt, som du sedan kan refusera :gråta Har tyvärr inte tid för närvarande. När behöver du ha dem?

Vad nu, tänker du ta död på svensk rookieracing? Det är väl bättre med en artikel om hur man lurar sig själv att det i själva verket inte är så farligt dyrt :D
Ja det får ju vara riktat som man önskar. Men syftet är ärlighet... :)

Jag har ingen deadline direkt, utan mer av att jag bara önskar schysta artiklar att lägga in.

Vi har ju redan ett forum där allt diskuteras och det finns redan en FAQ. Vad blir skillnaden när skrivandet görs i artikelform? Vem får skriva vad? En "artikel" får ju liksom högre status än ett vanligt inlägg och då antar jag att man rimligtvis ställer högre krav på en artikel. Det är ett ganska stort ansvar att vara apostel över ett område och få skriva exempelvis utrustningsbibeln. Och hur bra blir sådana svar egentligen? Det blir oftast floskler och VM i präktighet. Vem vågar skriva där att det går bar att köra med en hjälm som varit i backen och att det är bättre att laga ett skinnställ än att köpa ett nytt?
Näää, jag är skeptisk. :5sure

Om någon som är kunnig inom det, skriver ihop något, kan jag omformulera och ha mej, så det blir vettigt..! :)

Teddy skrev:
2470920 Vi har ju redan ett forum där allt diskuteras och det finns redan en FAQ. Vad blir skillnaden när skrivandet görs i artikelform? Vem får skriva vad? En "artikel" får ju liksom högre status än ett vanligt inlägg och då antar jag att man rimligtvis ställer högre krav på en artikel. Det är ett ganska stort ansvar att vara apostel över ett område och få skriva exempelvis utrustningsbibeln. Och hur bra blir sådana svar egentligen? Det blir oftast floskler och VM i präktighet. Vem vågar skriva där att det går bar att köra med en hjälm som varit i backen och att det är bättre att laga ett skinnställ än att köpa ett nytt?
Näää, jag är skeptisk. :5sure
Det är inga artiklar om något så vidskepligt som "2-takt eller 4-takt".. utan de punkter ovan där man tar upp hur man tar licensen, vad för utrustning som rekommenderas, och sedan simpla tips för att köra snabbare på bana. Det är inget som kommer kontrolleras av personliga aspekter. Det är ju även rekommendationer, inte lag. Följer någon inte rekommendationen att byta hjälm om den har tydliga sprickor, så ja då är det väl upp till den personen att stå till svars för konsekvenserna nästa gång han vurpar.

Det kommer nog en liten artikel eller snarare en artikelserie om det där som de flesta RR-förare för det mesta försöker förtränga att faktiskt är en nödvändighet för att få rejsa... funktionärer...

Är den tilltänkta målgruppen folk som kör bankörningar och skall börja med RR eller är det för folket som hänger på RR forumet? För den förstnämda kategorin skulle jag kunna tänka mig att bidraga men det känns rätt onödigt att skriva artiklar om de tilltänkta läsarna är RR förare som i många fall har precis lika stor erfarenhet som jag själv.

Lime skrev:
2472072 Det kommer nog en liten artikel eller snarare en artikelserie om det där som de flesta RR-förare för det mesta försöker förtränga att faktiskt är en nödvändighet för att få rejsa... funktionärer...
Skitbra :tummenupp

Boris JR skrev:
2472231 Är den tilltänkta målgruppen folk som kör bankörningar och skall börja med RR eller är det för folket som hänger på RR forumet? För den förstnämda kategorin skulle jag kunna tänka mig att bidraga men det känns rätt onödigt att skriva artiklar om de tilltänkta läsarna är RR förare som i många fall har precis lika stor erfarenhet som jag själv.
Självklart skrivs det för nyintresserade av sporten. Men vissa artiklar kan ju även rikta sig till aktiva förare, rookie eller a-förare. Ibland blir man snabb utan att veta varför :)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back