Är detta en "tjej" hoj?

Majjen07

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
Harley Davidson XR 1200-08
Hej allihop!

Tanten vill byta upp sig från sin Peugot scoter på 50cc! Hon vill helst ha en Yamaha FZ6-S S2 ABS! Försöker få henne att skaffa en "Traja" Tiger eller en Aprillia Dorsoduro i stället. Ni som har en sådan Yamaha tror ni att den passar en nybörjare?
Mvh
Majjen

Kalla henne tanten så hon hör det samtidigt som hon lämnar moppe-eran bakom sig. Då lär det inte förbli ditt problem. :hihi

Tjejhojar finns det knappast. Finns dock utpräglade killhojar, d v s sådana hojar som vissa killar skaffar inte för att de behöver dem eller kan använda dem, utan för att kompensera för brister i sin självbild. :D

En tanke slog mig.. Undrar hur en typisk tjejhoj skulle se ut enligt samma koncept? Visst fasen kompenserar kvinnor lika mycket, minst, men inte så ofta med hästkrafter och topphastighet...

Sedan finns det en del hojar som passar bättre för folk med korta ben och mindre muskelmassa än medianindividen, d v s för de flesta tjejer. Om Peugeot-tanten hör hemma i kortbeningskategorin vet jag inte, men är inte både Duccen och Trajan relativt höga hojar medan FZ6 är rätt låg? Känns som om benlängd är det som borde få fälla avgörandet då?

Grus eller gata är väl en annan relevant fråga i sammanhanget.

Min resonerar som så att den måste vara lätthanterlig och SNYGG,det sista är minst lika viktigt som något annat.

Får inte vara för slö heller,hon ska provköra R1an i slutet på augusti om vi hittar en till provkörning.

Henrik

Tjejhojar finns det knappast.

En tanke slog mig.. Undrar hur en typisk tjejhoj skulle se ut enligt samma koncept? Visst fasen kompenserar kvinnor lika mycket, minst, men inte så ofta med hästkrafter och topphastighet...

Sedan finns det en del hojar som passar bättre för folk med korta ben och mindre muskelmassa än medianindividen, d v s för de flesta tjejer. Om Peugeot-tanten hör hemma i kortbeningskategorin vet jag inte, men är inte både Duccen och Trajan relativt höga hojar medan FZ6 är rätt låg? Känns som om benlängd är det som borde få fälla avgörandet då?

Jag har hittat en Tjejhoj...

Bifogat

• 103.jpg
    103.jpg
    13.5 KB · Visningar: 108
Visst är det en cheyhoj men låt henne köpa va hon vill så blir hon nöjd! :fatta!

Kalla henne tanten så hon hör det samtidigt som hon lämnar moppe-eran bakom sig. Då lär det inte förbli ditt problem. :hihi

Tjejhojar finns det knappast. Finns dock utpräglade killhojar, d v s sådana hojar som vissa killar skaffar inte för att de behöver dem eller kan använda dem, utan för att kompensera för brister i sin självbild. :D

Hej!

När det gäller benämningen tanten så är den officiell, dvs helt korrekt!
Hon är 172 cm lång, har dock långa ben så hon klarar ganska höga hojar! Viktigast för henne är att hojen är snygg, lätt och praktisk för längre resor med väskor etc! Hon vill t ex ta sig runt i norra Norge nästa år. Den skall där för vara lämplig för Norges mindre bra vägar också! Den skall även gå fortare än en Harley!
Mvh
Majjen

*/ ?>
Back