Är det såhär man lagar en hjälm?

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Hoj
YZ 250 F
Tjenare!

Tänkte starta en tråd för att visa hur otroligt bra man ibland lyckas fixa sin hjälm, alltifrån före-efter tvätt bilder till det som jag har. Laga hjälmen med rätt färgad tejp :tummenupp

Här är mitt bidrag! :D

Trim: Vattentät tejp, lackerad vit.
Formad i ett OTROLIGT strömlinjeformat mönster.
Fäste för hjälmkamera fasttejpat på höger sida. :D

Få se vad ni lyckas med :banana

MVH :yoparty

Bifogat

• IMAG2025.jpg
    IMAG2025.jpg
    241.6 KB · Visningar: 459
Vi kanske har en egen liten Shervin på SH!:näsblod

Roach, hoppas du skojar.

Hehe nej skojar inte, :tummenupp Dock inte "lagat" själva hjälmen :D Det är mer att jag har fäst fast skärmen med tejp PGA avsaknad av skruvar :huvet Och dessutom sitter kamerafästet delvis med tejp, men de vilar även på glasögonen :banana

MVH

Laga en hjälm med tape? Vad är det egentliga syftet med att ha en hjälm på huvudet?

Skydda skallen, gissar jag? :va Tejpen sitter förjävla bra dessutom :tummenupp Och sen är ju syftet med lagningen inte att laga hjälmen från sprickor, utan att fästa skärmen igen :)

MVH

Last edited:
Hehe nej skojar inte, :tummenupp Dock inte "lagat" själva hjälmen :D Det är mer att jag har fäst fast skärmen med tejp PGA avsaknad av skruvar :huvet Och dessutom sitter kamerafästet delvis med tejp, men de vilar även på glasögonen :banana

MVH

Skydda skallen, gissar jag? :va Tejpen sitter förjävla bra dessutom :tummenupp Och sen är ju syftet med lagningen inte att laga hjälmen från sprickor, utan att fästa skärmen igen :)

MVH

Skönt att du delade med dig av dessa avancerade uppdateringar av din hjälm och även gav oss en tydlig länk i din signatur så vi inte missar något viktigt.

Tack tack. :tummenupp

Skönt att du delade med dig av dessa avancerade uppdateringar av din hjälm och även gav oss en tydlig länk i din signatur så vi inte missar något viktigt.

Vist är det underbart!

Måste vara den mest onödiga tråden på länge men ändå kul. Min cross-kompis fick sig ett gott j*kla skratt ända tills jag flög förbi honom på platån på UVMK :D :yoparty

Jag återkommer med andra saker lagade med tejp! Har även en moppe som har diverse (läs: de flesta) delar ihopsatta med tejp :tummenupp
Kommer upp bilder imorron! :banana

haha var fan tvungen att scrolla upp , det VAR ju faktiskt en länk till denna tråd !!! jisses :rolleyes:

Vist är det underbart!

Måste vara den mest onödiga tråden på länge men ändå kul. Min cross-kompis fick sig ett gott j*kla skratt ända tills jag flög förbi honom på platån på UVMK :D :yoparty

Jag återkommer med andra saker lagade med tejp! Har även en moppe som har diverse (läs: de flesta) delar ihopsatta med tejp :tummenupp
Kommer upp bilder imorron! :banana

Är en avkomma ur den ironiska generationen...

Jag fick förövrigt inte ihop meningen med din skrattande kompis...
Vad har det att göra med tejpen?

Är en avkomma ur den ironiska generationen...

Jag fick förövrigt inte ihop meningen med din skrattande kompis...
Vad har det att göra med tejpen?

Ironisk om vad? :va

Han garvade åt tejpen och tyckte jag va dum i huvvet, och förstod dessutom inte hur jag skulle kunna köra med den. Han skrattade och retades ända tills jag visade att man inte kan dömma föraren efter hjälmen... Eller? :D

Spännande reflektion men jag förstår inte riktigt din slutsats, uppsatsen verkar sakna lite just på denna sistnämnda punkt :va :D

Mitt inlägg är ett uppgivet uttryck för jag blev inte klokare av din förklaring.
Jag läser nu din mening här ovan och fattar åter igen ingenting.

Man kan tex kolla din inledning på tråden där du menar att du ska lägga upp bilder på före och efter på lagade hjälmar.
En bild på ett fasttejpat kamerafäste visas...
Lite rumphugget och man hajar inte riktigt vad som egentligen hänt.
Så fortsätter tråden i samma stil.

Är det klart nog?
Frågor på det?

Mitt inlägg är ett uppgivet uttryck för jag blev inte klokare av din förklaring.

Man kan tex kolla din inledning på tråden där du menar att du ska lägga upp bilder på före och efter på lagade hjälmar.

Är det klart nog?
Frågor på det?

Skriver väl ändå att alla andra får gärna lägga upp bilder på saker och hjälmar som är lagade på olika sätt. Gärna före och efterbilder. Eller?

Är det klart nog?
Frågor på det?

"visa hur otroligt bra man ibland lyckas fixa sin hjälm, alltifrån före-efter tvätt bilder till det som jag har" Citat från mitt första inlägg.

Detta med för och efterbilder handlar alltså om vad som är rekomenderat. Men som det oxå står okej att lägga upp det som jag har...

Är du med på vad jag menar då?
Ber om ursäkt om du inte kunnat förstå mina inlägg och jag ber dig vänligast om att omformulera dinga frågor så att jag lättare förstår det som du missupfattat. Och att jag sedan får en chans att förklara med andra ord eller eventuellt bara tydligare :)

Last edited:
Skriver väl ändå att alla andra får gärna lägga upp bilder på saker och hjälmar som är lagade på olika sätt. Gärna före och efterbilder. Eller?

Hoppas verkligen du är ensamen om att laga hjälmar.
Det är inget jag tycker man ska uppmana folk att överhuvudtaget fundera på.

Vi kan bryta diskussionen där nu när du äntligen fick ihop något jag begrep! :tummenupp

Du har min röst i The Shervin award alla dar i veckan. :D

lossnar inte limmet när det regnar?
prova skruva istället
TTM-Skruv.jpg

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back