Det motsägelsefulla är att alla som kör utan, verkar alla vara sådana sjujäkla hävertar på att spaka båge, och rabblar trafikregler utantill i sömnen...
Det torde ju vara värt det att helt sonika ta den där lappen, det lär ju bara gå åt ett försök av både skrivning och uppkörning.
Synundersökning, säg 500:-, lämp - ett par hundra, skrivningen - ytterligare ett par hundringar och uppkörningen 1500:-, till det avgiften för foto och det nya kortet, ännu ett par hundringar - småpengar i relation till bågeköp, försäkringar, soppa och däck.
Folk i allmänhet verkar ju ha slantar över till utrustningen - men ett par tusenlappar på något som gör att man slipper åka med polisskräck (och kanske ha någon form av försäkringsskydd kvar, rättsväsendet hittar nog diverse sätt att ställa till det på riktigt om man ställer till det som obehörig) verkar kraftigt nedprioriterat.
Och lite allmänt konspiratoriskt tänkande runt att systemet inte fungerar, och är uppbyggt runt att onda körskolor skall tjäna storkovan på oss på det, så har vi ju summerat lite av de allmänna ursäkterna från den normale obehörige hojåkarn' här.
Humbug.
Ni som kör utan är förjäkla bekväma av er, och/eller så jäkla odugliga att ni näppeligen kommer kunna klara av skrivningen/uppkörningen, istället fegar ni ur totalt..
Själv byggde jag upp a-kortet till något totalt onåbart, men brakade genom det på två månader med seriös genomgång av teorin från grunden på skola (även fast jag har haft B i 16 år...men det gav nytta) - det var betydligt enklare än jag trott i alla dessa år..
Körde på skola, hyrde hoj - gjorde det seriöst värre och det landade under 10 lock ink. "allt" - det är fan så billigt för det nöje det ger mig.
Snyt er, kamma till luggen och väx upp - det är inte coolt alls att spela lite "outlaw".
/J