Är det ok att sälja/överlåta medlemskap?

Är försäljning/överlåtelse av medlemskap ok?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Det är mycket spekulationer i ämnet. Vad tycker ni själv?

Jag tycker:
Överlåtelse till nära familj tycker jag är ok.
Försäljning tycker jag är fel då de som vill ställa sig på väntelistan aldrig kommer få en plats.

Psssst .... kanske göra sticky ett tag?

Last edited:
Mr K skrev:
...de som vill ställa sig på väntelistan aldrig kommer få en plats.
Hade det inte varit för just detta hade jag inte haft något emot försäljning.

Tråden "stickad".

Edit: och "unstickad"...

Last edited:
Tycker överlåtelse inom familj (ej hela släkten) är ok, i övrigt ska dem som ställt upp och hjälpt till ha förtur!

Håller med föregående talare. Överlåtelse av medlemskap inom familjen är okej samt två separata kölistor till nya medlemskap. En för personer som ställt upp och engagerat sig under året och en för övriga.

Förordar också att folk som har hjälpt till får företräde = två listor och ingen överlåtesler.

Men jag ser ingen anledning till att klydda till med att göra undantag för familjen, är det vanligt? Vem räknas till familjen? ("vi är ju alla guds barn" eller vad troende brukar säga, blir ju ganska stor syskonskara).

Mao inga överlåtelser alls om jag får tycka.

Last edited:
Hmmm. Har nyligen upptäckt tjusningen med sporthoj och bankörning. Körde årets sista körning hos er på Sturup.
Måste erkänna att jag själv lagt ett bud på medlemskap nu i höst men vid närmare eftertanke är jag helt klart emot överlåtelse i alla former.

Om jag utgår från mig själv så kan jag se mig själv flagga vid ett antal körningar i sommar om man på det sättet kan få komma in på "en förturslista". Är man motiverad så är det helt klart värt en sommars flaggande om detta ger mig en hyfsad chans att få ett av de åtråvärda medlemskapen vid nyår.

Jag förstår dock dem som inte vill "chansa" utan köper ett medlemskap nu när möjligheten finns.

Nope, det är inte ok med försäljning/överlåtelse. Inte inom familjen heller. Låt dem som ställt upp få förtur, tycker jag.

håller med PGH..

Eller så får man göra så att man samlar in alla "avslutade medlemsskap" och lägger dem i en pott som lottas/nyregistreras på nyår som vanligt..

Rickar skrev:
2548442 Hmmm. Har nyligen upptäckt tjusningen med sporthoj och bankörning. Körde årets sista körning hos er på Sturup.
Måste erkänna att jag själv lagt ett bud på medlemskap nu i höst men vid närmare eftertanke är jag helt klart emot överlåtelse i alla former.

Om jag utgår från mig själv så kan jag se mig själv flagga vid ett antal körningar i sommar om man på det sättet kan få komma in på "en förturslista". Är man motiverad så är det helt klart värt en sommars flaggande om detta ger mig en hyfsad chans att få ett av de åtråvärda medlemskapen vid nyår.

Jag förstår dock dem som inte vill "chansa" utan köper ett medlemskap nu när möjligheten finns.

Wow, Såg att jag är citerad i din signatur.:D

känner mig riktigt ärad!:Bugar :)

Kul! :tummenupp

Beslut är fattat av styrelsen, därför fyller denna tråd inte någon funktion längre.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey