Är det någon som har börjat köra båge ännu?

tyoma

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2010
Hoj
R6:a
Undrar om det är någon som har börjat köra hoj nu när det är så fint väder? och då menar jag i mellansverige (V-ås, E-tuna, Uppsala osv). Har inte sett inte en enda motorcyklist på vägarna än. Börjar bli sugen på att ta ut den, men är det för tidigt?

mycket salt o damm kvar på vägarna så jag väntar "bor dock inte i mellansverige"

Min är inne på service å annat fix nu så jag får vänta minst en månad, kanske 2 tills jag får börja. :( Men från den positiva sidan kommer man börja köra när vägarna är fräscha.

FML :(

Oh ja! Har mött flera stycken hojar i dag. :)
Även jag är ute och snurrar i dag.

Jodå. Nu bor jag visserligen inte heller i mellansverige.... Det har blivit lite smååka. Håller inte koll på milen, men jag är inne på tredje tanken 98 oktan i år. Körde en fikatur idag, satt ute i solen och hade det gott en stund.

9 mil blev det. Mötte nog 8-10 hojar på den sträckan.

Såg tre hojar vid olika tillfällen idag i Vässan. Min står i garage med kompakt is på grusvägen utanför. Annars hade jag lätt kört redan.

många kör här i Malmö, såg 4-5 hojjar idag påväg till polaren ( 10min ifrån mig ) Och en del polare har börjat köra. Ställer på min om 3v ungefär. Här är vädret jävligt bra varit runt 9grader ett par dagar och soligt!:hihi

såg 3 st på motorvägen runtom stockholm idag. snart är har jag köpt däck och då är det min tur att kliva fram! :tummenupp

De bara ÅK, här i Västervik är de torrt ock fint. Passa dig för gruset bara o lägg inte ner för mycke! Drog några mil igår i bara skinnställ o sommarhandskar, inga problem:yoparty

Såg 1 köra igår i staden, men man börjar höra motorena oftare :banana

Själv körde jag hem min hoj igår o har börjat serva den, jävligt sköj ute i gruset hehe

Tog årets tredje tur idag och är redan uppe i 25mil på två dagar... temperatur runt 5-9 grader med sol..dock är där ju givetvis vansinnigt mycket grus på småvägarna men tyvärr ligger det ju även kvar hela våren/sommarn så gruset finns där ju alltid men skoj är det ju ändå!:tummenupp

Sett MASSOR av hojar idag, har själv kört en sväng, men det är/blir kallt om fingrarna ännu så det är ej skönt, några mil max..har kört vid 2 tillfällen iår, förra fredagen och idag. Ta ut hojen du, pass opp för grus, ovana bilister, tänk på att det inte är samma grepp då det inte är någon arbetstemp att tala om...Kör du ut så kolla däckstrycket med om du inte har tillgång till det hemma.

17 mil än så länge i Örebro. Småvägarna är alldeles för grusiga för lite inspirerad körning så egentligen är det ganska värdelöst.

Håller på och kör in nya mopeden så det blev 20 mil idag. Bulten är inte riktigt i bästa skick ännu. Såg ett tjugotal andra cyklar så säsongen har nog startat så smått.

Invigde Gixxern idag.
Ca 8 mil :banana

Jag plockade ut lill-hondan idag och startade och så. Nu ska hon få lite service med ny bromsvätska och ett sett med däck sen blir det ut och åka :tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti