Är Calle Bildt en tönt?

ja eller nej

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Oavsett vad man tycker om utvecklingen i vissa delar av världen hade man varit stoltare om han hade vågat säga nåt mer än "hrrfrrghrr". Eller?

Ja.

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Känner han inte men jag svarar JA!

Det säger sig väl självt?

carl-bildt1.jpg

Han säger mer än de flesta skulle våga så nej han är allt utom en tönt.

Däremot var han ganska töntig i gamla journalfilmer där han var någon slags skolråd.

Knappast tönt för han är ju trots allt diplomat, det ligger liksom i jobbet.

Sen så ser han för ........ ut, men det är något annat.

Prata kan han inte rent iallafall.:D

Jag tror han lever på gamla meriter, och vad han ens gjorde i Bosnien mer än att vara otrogen är inte helt tydliggjort.

Oavsett vad man tycker om utvecklingen i vissa delar av världen hade man varit stoltare om han hade vågat säga nåt mer än "hrrfrrghrr". Eller?

Fast hade det gjort nån skillnad, på riktigt? Mer än att det hade varit politiskt korrekt.

Jag kan inte så mycket om diplomati (varken på SH eller i den riktiga världen :D) men Bildt är väl ganska respekterad i världen för att fått saker gjorda. Kosovo var väl inget teparty precis. eller oj, bosnien var det kanske?

Last edited:
Han är garanterat den bästa politiker vi har.

Last edited:
Han är ju för fan diplomat!
Jobbet går ut på att tala utan att säga nånting, så att alla tror att de är nöjda.
Jag tycker han är rätt kul.

Han låter ju uppenbarligen som en tönt OCH så har han brillor. Det är väl svar nog på frågan?

Fast hade det gjort nån skillnad, på riktigt?
JA! Oavsett om han sagt "pöbeln får fanken i mig skärpa sig och gilla läget" eller "nerknarkade envåldshärskare borde böja sig fram och ta folkets dom i röfven" så hade det känts bättre. Stumma mähän har vi nog av. Säg nåt. Skaffa en åsikt. Har man ingen kan man alltid skaffa sig en här på SH.

Jag tror han lever på gamla meriter, och vad han ens gjorde i Bosnien mer än att vara otrogen är inte helt tydliggjort.
Han gjorde lite privata lyckade investeringar i Kroatien (norr om Dubrovnik) under sin Balkantid. Köpte en hel del mark som han sedan missade att ta upp här i Sverige. ;)

Men han är en duktig diplomat men Jan Eliasson är den grymmaste!:tummenupp

JA! Oavsett om han sagt "pöbeln får fanken i mig skärpa sig och gilla läget" eller "nerknarkade envåldshärskare borde böja sig fram och ta folkets dom i röfven" så hade det känts bättre. Stumma mähän har vi nog av. Säg nåt. Skaffa en åsikt. Har man ingen kan man alltid skaffa sig en här på SH.

NÄ! Tvärtom, politiker som står i TV och säger saker bara för att folk vill höra det har vi väl nog av?

- Vi måste satsa på barnen!
- Miljön är vårt fokus!
- Det är viktigt att folk känner sig trygga!
:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy

Hellre att de skiter i att ta billiga mediapoäng men gör det de är satta att göra.
Och nä, inte vet jag, men så mycket respekt har jag för den tönten att jag faktiskt tror att han är en av de som levererar, kanske just för att han inte har nåt behov av att vara PK och säga sånt som folk vill höra?

• Gilla
Reaktioner: ft
*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...