Är Cagiva Mito 1992 Bra val?

eda__

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Vet ej, ska skaffa
:confused: Nu är det så att jag är sugen på mc. Har kollat runt lite och har fastnat för en Cagiva Mito från 1992 med 160cc+komplock på. Så nu till saken:
Jag undrar om det kan vara ett bra köp.
Vad kostar försäkringen?
Vart brukar priset ligga för en besiktigad i bruksskick?
Är det mycket problem med dem?
Är det svårt/dyrt med reservdelar? :va
Vilka fel är vanliga?
Är det bra "drag" i dem?

Tacksam för svar snabbt då jag helst vill åka och kika på den i helgen. Har du haft en sådan, så nämn gärna det. Vill endast ha svar från folk som kan, inga gissare tack! Ett stort tack på förhand///Eda
:yoparty
 
eda__ skrev:
:confused: Nu är det så att jag är sugen på mc. Har kollat runt lite och har fastnat för en Cagiva Mito från 1992 med 160cc+komplock på. Så nu till saken:
Jag undrar om det kan vara ett bra köp.
Vad kostar försäkringen?
Vart brukar priset ligga för en besiktigad i bruksskick?
Är det mycket problem med dem?
Är det svårt/dyrt med reservdelar? :va
Vilka fel är vanliga?
Är det bra "drag" i dem?

Tacksam för svar snabbt då jag helst vill åka och kika på den i helgen. Har du haft en sådan, så nämn gärna det. Vill endast ha svar från folk som kan, inga gissare tack! Ett stort tack på förhand///Eda
:yoparty
har du 160cc med hög komps lock å allt annat gött så lär den ju gå framåt iallafall :tummenupp jag har ingen erfarenhet av dom har bara prov suttit polarns men de var en 95a tror jag(den nya modelen). Men om du vill veta vad försäkring kostar så de lättaste sättet en nog att ringa å fråga ett bolag :tummenupp
 
Ett så inihilviti bra köp :fakta



Har haft en själv, en 92:a. Dock inte trimmad, men ska du köpa en såpass hårt trimmad hoj så lär du veta vad du köper.

Det är mycket effekt uttaget redan i dessa hojar (relativt sett) och redan då är det ju på gränsen att prylarna håller (aja, nästan iaf).
Men är grejerna skötta som dom ska och att ägaren inte har legat på varvstoppet i 5 mil så ska det väl inte vara några större problem.


Tjöp!
 
Jag skulle inte köpa den :rolleyes: ... titta om du får med orignal delarna osv :rolleyes: ...sedan är de ju ett stort bekymmer att kopplingen kommer att slira me 160cc om du inte byter till värre koppling :3freak ... och om inte förgassaren är bytt till större så värmenyper den troligtvist inom kort :7peta ... jag har en mito av den nyaste modelen (6växlad) och den försäkringen går på 3400 Helförsäkrad om året, skulle tippa på att priset lär ligga något under 20 kanske tillockmed 14 beroende på skick :va ... reservdelar är ju inte billigt då du måste bäställa allt utomlands, de som säljer mv agusta kan kanske ta hem delar till mito?... brukar inte bli ngt större fel på dem så länge man sköter om dem, elektroniken brukar dock spöka :7peta

eda__ skrev:
:confused: Nu är det så att jag är sugen på mc. Har kollat runt lite och har fastnat för en Cagiva Mito från 1992 med 160cc+komplock på. Så nu till saken:
Jag undrar om det kan vara ett bra köp.
Vad kostar försäkringen?
Vart brukar priset ligga för en besiktigad i bruksskick?
Är det mycket problem med dem?
Är det svårt/dyrt med reservdelar? :va
Vilka fel är vanliga?
Är det bra "drag" i dem?

Tacksam för svar snabbt då jag helst vill åka och kika på den i helgen. Har du haft en sådan, så nämn gärna det. Vill endast ha svar från folk som kan, inga gissare tack! Ett stort tack på förhand///Eda
:yoparty
 
The Nameless skrev:
. och om inte förgassaren är bytt till större så värmenyper den troligtvist inom kort :7peta ... reservdelar är ju inte billigt då du måste bäställa allt utomlands, de som säljer mv agusta kan kanske ta hem delar till mito?

Varför byta hela förgasaren om du kan byta ett munstycke ?
Varför Agusta, varför inte Ducati som har samma importör. Eller beställa från www.geiwiz.com?
 
ja fan en 92a :tuttar ... en 95 ligger ju på 25 o prutat :rofl

prulle skrev:
Så billig? Då ska ja fan köpa en. :D

jo de förstås ... men då går inte alltid, sedan så får du ju nästan ingen effekt om du kör med för liten fögge, bara vridet :rolleyes: ... sedan så tänkte jag att agusta var bättre om du skulle ha en i sverige eftersom de står som importör för Cagiva år 2006:tummenupp

AndersJohansson skrev:
Varför byta hela förgasaren om du kan byta ett munstycke ?
Varför Agusta, varför inte Ducati som har samma importör. Eller beställa från www.geiwiz.com?
 
Last edited:
Jonathan skrev:
Ett så inihilviti bra köp :fakta



Har haft en själv, en 92:a. Dock inte trimmad, men ska du köpa en såpass hårt trimmad hoj så lär du veta vad du köper.

Det är mycket effekt uttaget redan i dessa hojar (relativt sett) och redan då är det ju på gränsen att prylarna håller (aja, nästan iaf).
Men är grejerna skötta som dom ska och att ägaren inte har legat på varvstoppet i 5 mil så ska det väl inte vara några större problem.


Tjöp!

Ok, kan ju erkänna att jag knappt vet något om modellen, utom att den VERKAR grym.
Alla originaldelar följer med.
Vad är det för vanliga fel som man ska leta efter?
tacksam för svar////MVH Eda
 
eda__ skrev:
Ok, kan ju erkänna att jag knappt vet något om modellen, utom att den VERKAR grym.
Alla originaldelar följer med.
Vad är det för vanliga fel som man ska leta efter?
tacksam för svar////MVH Eda


Tjaa..är du händig så ska du väll kanske lyfta på toppen och ta dej en titt..men jag betvivlsr att ägaren till hojjen godkänner att du gör d..
men kolla tändstift brukar väll vara en bra ida att börja med..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top