Efter att ha haft hojen på verksta'n i nästan tre veckor fick jag äntligen hämta den i dag.
Lite historik:
Det som började som ett litet projekt med mål att få bort den blårök som kom ur avgasröret samt att fixa till orginal förgasarna blev till ett betydligt större projekt.
Orginal förgasarna byttes mot RS 36 or som säljaren sa hade suttit på en GSX 1100. Toppen byttes till en hem portad topp med gängpaj i lageröverfallen. Orginalsystemet byttes mot ett BSM future system från en 90:a. Detta medförde att jag var tvungen att byta tråg och olje pickup. Olje ledningarna till kylaren fick oxo modifieras, bara det var ett jäkla bök.
Hur som helst, vid första uppstarten var jag tämligen nervös över att ha satt ihop grejorna rätt men det gick bra.
Dax att broms hojen.
Killen på verkstan blev lite konfunderad när han inte fick hojen att gå bra över hela registret. Anledningen till detta var att nålarna i förgasarna inte var av den typ som ska sitta på GSX modellerna samt att BSM systemet hade för litet "genom flöde"
Nålar fanns att beställa men leverans tiden var ca en vecka. Avgassystemet rensades på allt vad strypning heter. Problemet med att jag inte fick tag på något preforerat rör löstes genom att göra ett rör av det som i tisdags var en gamal sattelit parabol
.
Resultat:
Innan byte av nålar och modofiering av avgassystemet: 95 bhk
Efter nålbyte och "parabol" systemet: 100bhk
Nu känner jag mig relativt nöjd och ser fram mot bättre väder så att jag får prova hojen på allvar.
Ha en trevlig midsommar på er alla sporthojjare
Sverre
Lite historik:
Det som började som ett litet projekt med mål att få bort den blårök som kom ur avgasröret samt att fixa till orginal förgasarna blev till ett betydligt större projekt.
Orginal förgasarna byttes mot RS 36 or som säljaren sa hade suttit på en GSX 1100. Toppen byttes till en hem portad topp med gängpaj i lageröverfallen. Orginalsystemet byttes mot ett BSM future system från en 90:a. Detta medförde att jag var tvungen att byta tråg och olje pickup. Olje ledningarna till kylaren fick oxo modifieras, bara det var ett jäkla bök.
Hur som helst, vid första uppstarten var jag tämligen nervös över att ha satt ihop grejorna rätt men det gick bra.
Dax att broms hojen.
Killen på verkstan blev lite konfunderad när han inte fick hojen att gå bra över hela registret. Anledningen till detta var att nålarna i förgasarna inte var av den typ som ska sitta på GSX modellerna samt att BSM systemet hade för litet "genom flöde"
Nålar fanns att beställa men leverans tiden var ca en vecka. Avgassystemet rensades på allt vad strypning heter. Problemet med att jag inte fick tag på något preforerat rör löstes genom att göra ett rör av det som i tisdags var en gamal sattelit parabol

Resultat:
Innan byte av nålar och modofiering av avgassystemet: 95 bhk
Efter nålbyte och "parabol" systemet: 100bhk
Nu känner jag mig relativt nöjd och ser fram mot bättre väder så att jag får prova hojen på allvar.
Ha en trevlig midsommar på er alla sporthojjare

Sverre