Idag var jag äntligen ute på premiärturen med min K1200S.
Lite reflektioner:
Otroligt lättkörd, hojen känns otroligt lätt. Gudomlig motor, mycket kraft i den, och jag längtar till man kan börja varva ur den lite mer.
Klonkig växellåda har man hört folk prata om.. Visst man hör när man växlar 1:an till 2:an och 2 till 3 när man krypkör men sedan är den silkes mjuk.
Ut på motorvägen och gasa lite. höll koll på varvräknaren för att inte varva för mycket över 7000 varv, och sneglade åt hastighets mätaren. 180... vart in i h_vete kom den hastigheten ifrån? Kändes som en söndags promenad i parken. Tänkte man skulle prova bromsarna lite och grep tag i bromshandtagen, fick en smärre shock över styrkan i bromsarna, hojen som sugs fast i backen och vips så står man still.
Eftersom det bara var 5 grader och jag litar inte riktigt på föret i skuggpartier så blev det ingen tur längs kurviga vägar, utan tog en runda runt stan istället. Stadskörning är inga som helst problem, kopplingen är kanske aaningen för tung, men jag tror att den kommer att ge med sig när man kört några 100 mil. Det var då så med min förra BMW.
ESA är något jag vill rekommendera alla som funderar på att köpa K1200S eller R. Man känner ganska stor skillnad på Comfort, Normal och Sport.
Nee, nu får vädret hålla i sig så man kan ha den inkörd på några dar så man kan varva lite och vrida gasreglaget i botten...

Lite reflektioner:
Otroligt lättkörd, hojen känns otroligt lätt. Gudomlig motor, mycket kraft i den, och jag längtar till man kan börja varva ur den lite mer.
Klonkig växellåda har man hört folk prata om.. Visst man hör när man växlar 1:an till 2:an och 2 till 3 när man krypkör men sedan är den silkes mjuk.
Ut på motorvägen och gasa lite. höll koll på varvräknaren för att inte varva för mycket över 7000 varv, och sneglade åt hastighets mätaren. 180... vart in i h_vete kom den hastigheten ifrån? Kändes som en söndags promenad i parken. Tänkte man skulle prova bromsarna lite och grep tag i bromshandtagen, fick en smärre shock över styrkan i bromsarna, hojen som sugs fast i backen och vips så står man still.
Eftersom det bara var 5 grader och jag litar inte riktigt på föret i skuggpartier så blev det ingen tur längs kurviga vägar, utan tog en runda runt stan istället. Stadskörning är inga som helst problem, kopplingen är kanske aaningen för tung, men jag tror att den kommer att ge med sig när man kört några 100 mil. Det var då så med min förra BMW.
ESA är något jag vill rekommendera alla som funderar på att köpa K1200S eller R. Man känner ganska stor skillnad på Comfort, Normal och Sport.
Nee, nu får vädret hålla i sig så man kan ha den inkörd på några dar så man kan varva lite och vrida gasreglaget i botten...