Äntligen har man köpt en ny hoj

TLS Patrik

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
TL 1000 S -98
Jag vart för par månader bestulen på min kawa zx-9, och nu efter massa tjafs med försäkringsbolag så har jag loosat 21000 kr på stölden och bolagets värdering......men men nog med det trissta

Nu har jag hittat och köpt en asfin TLS -98 med 2200 mil på mätarn. Den är bestyckad med ett par yoshi rs3´or och optimerad hos schnieders vad gäller motorstyrdonet.

Någon som har några tips som kan förfina min redan nu superfina hoj ??
Har läst i en del utländska forum att de är effekt sänkta på växlarna 1-5 på g av många bakhjulsolyckor, är det så även på svenska hojar ??
Den bakre stötdämparen är av rotationstyp och har fått mycket munhugg, men är det verkligen så illa som många säger eller är det kanske bara på bana under extrem körning man kan känna felen ??

Jo jag vet att det fins en TL tråd men den har blivit lite sliten med mkt flytande snack

Tack för tips på förhand.
Ha en trevlig dag

TLS Patrik skrev:
Jag vart för par månader bestulen på min kawa zx-9, och nu efter massa tjafs med försäkringsbolag så har jag loosat 21000 kr på stölden och bolagets värdering......men men nog med det trissta

Nu har jag hittat och köpt en asfin TLS -98 med 2200 mil på mätarn. Den är bestyckad med ett par yoshi rs3´or och optimerad hos schnieders vad gäller motorstyrdonet.

Någon som har några tips som kan förfina min redan nu superfina hoj ??
Har läst i en del utländska forum att de är effekt sänkta på växlarna 1-5 på g av många bakhjulsolyckor, är det så även på svenska hojar ??
Den bakre stötdämparen är av rotationstyp och har fått mycket munhugg, men är det verkligen så illa som många säger eller är det kanske bara på bana under extrem körning man kan känna felen ??

Jo jag vet att det fins en TL tråd men den har blivit lite sliten med mkt flytande snack

Tack för tips på förhand.
Ha en trevlig dag

Bra val av hoj ! :brynad
Som alltid så kan jag rekommendera www.tlplanet.com , där finns all info du behöver och mer därtill.
Sök t ex på "tls AND mod*" så borde du hitta massvis med info...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT