Vaknade idag efter en sen natt (morgon?) och såg att solen lyste in i sovrummet och det var +6 ute. Kände att det var dags för premiärturen idag. Ringde en kompis och övertalade honom. Åt en snabb frukost och plockade fram det fortfarande flugbeprydda från förra året stället och hjälmen. Åkte till garaget, malde slut på batteriet, startade hojen 15min språngmarch senare med startkabel från bilen... Åkte iväg och när hojjen precis börjat bli varm börjar den hosta ... just ja ingen soppa, kommer precis till närmsta mack och tankar. Åker ut till min kompis vi kommer 500m sen så kommer han på samma sak, ingen soppa. Ett tankstopp senare är vi på väg, solen skiner från klar himmel och det är väldigt gott, efter 2mil blir himlen plötsligt mörkblå och det börjar spöregna. Vi vänder hojjarna hemmåt igen, parkerar i garaget och plockar av de dyngsura kläderna precis i tid för att det ska sluta regna och bli fint väder igen....
Men vad gör det, detta var den bästa impuls dagen i år.... men jag har nog om möjligt ännu mer abstinens inför nästa tur
Men vad gör det, detta var den bästa impuls dagen i år.... men jag har nog om möjligt ännu mer abstinens inför nästa tur

Last edited: