Ännu en telefontråd. Kameramobil och applikationsvänlig. Vilken?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Finns säkert hur många trådar som helst om detta, men jag hittar inte. Vilken mobiltelefon ska jag ha? Har en Ericsson C905 nu eftersom jag vill ha en telefon med bra kamera, och den är jag väldigt nöjd med. Om ett tag tar mitt abonnemang slut och jag ska byta operatör och köpa ny telefon.

Absoluta krav är:
-Minst 8 megapixel kamera och fetingblixt och bra ljusinsläpp och sånt
-Kunna köra applikationer för att mäta 0-100 km/h och gärna lite olika intervall såsom 100-200 osv, samt 0-402 m.
-Krångelfri...

Angående de här applikationerna så verkar det vara Android som gäller, men sen finns det ju Symbian också.
Jag har fastnat lite för Nokia N8 på grund av kameran på 12 megapixel men den kör ju med Symbian och det verkar inte finnas lika mycket appar till den? Eller är jag kass på att leta? Men finns det bara en vettig accelerationsmätarapplikation som fungerar bra till Symbian så är jag nöjd, men det kanske finns så mycket mer till Android att jag kanske ångrar mig om jag köper N8:an?
Sen finns det ju någon HTC med 8 megapixelskamera också. Är den något att ha? Kör väl Android också?
Ericsson X10 känns lite gammal, men den är kanske bra? Det är väl Android till den också?

Något annat tips kanske?

Vilken telefon? Android eller Symbian? Övrigt?

HTC med 8mpix så kör du Android 2.2 eller bättre, X10 kör äldre android 2.1.
Klar skillnad i hastighet på lurens tider för programstarter med mm, märker klar prestandaförbättring sen min uppdaterades från 2.1 till 2.2

Finns nerlusat med applikationer till android.

HTC med 8mpix så kör du Android 2.2 eller bättre, X10 kör äldre android 2.1.
Klar skillnad i hastighet på lurens tider för programstarter med mm, märker klar prestandaförbättring sen min uppdaterades från 2.1 till 2.2

Finns nerlusat med applikationer till android.

Javisstja, du har ju HTC. Nöjd eller? Funkar prestandamätningen fint?

Ja, jag läste något sådant om att X10:an var seg. Men jag tror inte det blir en sådan ändå. Känns "gammal".

Javisstja, du har ju HTC. Nöjd eller? Funkar prestandamätningen fint?
.

Jag har inte haft några fel/problem med min. Har haft den i 8 mån. Surfar en del på telefonen så den relativt stora skärmen äter lite batteri. Får ladda varannan dag. Har tappat den från 3 meters höjd ner i maskintrailer och sen ner i asfalt. Bara att starta upp igen. Ljudet är bra, använder den som MP3 spelare ibland. De med fetare kamera tror jag dessutom har en än snabbare processor än min har.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph