Ännu en som blir av med körkortet..

• Thread starter Thread starter isak
  • Start date Start date

isak

Guest
Blir antagligen av med körkortet jag också.. körde 100 på 50-väg (under prövotid). Mätningen skedde på en ca 300m raksträcka med 4-5m dike, gles skog på båda sidor, inga korsningar.. samma väg har varit 70-väg innan den breddades (?) .. några hundra meter innan var ett 30-område.. där kan de inte mäta såklart. 4 personer (alla de mätte på) åkte fast under tiden jag var där. Och vad säger polisen om inte "Vi gör det inte för att sätta fast folk" ..Tycker att motivationen för hastighetsbegränsningen på platser där de mäter med laser borde utredas noga.

Känns hursomhelst inte alls bra med tanke på årstiden..
Blir jag av med det ska jag iaf skaffa en cross att köra i skogen och söka medlemsskap på mittsverigebanan (eller vad man gör för att få köra där, nån som vet?). Det borde hålla mig från att köra på allmänna vägar ett tag.. Men nåt inom mig vill trycka en tröja som det står "Fuck the trafikpolis" på, ta bort ljuddämparen och dra ut och köra"

isak skrev:
nåt inom mig vill trycka en tröja som det står "Fuck the trafikpolis" på

Varför det??

Det är inte deras fel att du bröt på lagen (körde för fort)
Det är däremot deras jobb att sätta dit folk som gör det

Sen kan man ha åsikter om satt hastighetsbegränsning, men trots det kan man inte skita i det och göra som man själv vill, om man inte är beredd att ta konsekvenserna.

Inget personligt mot dig, jag blir bara så trött på alla som gnäller på polisen när de blir av med kortet.

Jag kör också för fort ibland (har fått en del böter) och jag bryter dagligen mot ett parkeringsförbud. Har fått lite drygt 300 parkeringsböter de senaste 3 åren. Det är inte parkeringsvakternas fel, det är mitt!! och jag får ta konsekvenserna av mitt handlande utan gnäll.

Här i Helsingborg går 5 Kr av varje parkeringsbot till att plantera ett träd i stan.
Jag kallar mig numera skogsägare :p

Även jag är sedan länge trött på snutgnället. Skjut inte budbäraren. Om man ogillar regler ska man bli politiker och driva igenom förändringar.

Ska jag vara ärlig så tycker jag inte ens det minsta synd om dig.

100km/h på 50-väg är rent av idiotiskt så för mig skulle dom gärna kunna satt åt dig för 'vårdslöshet i trafik' också.

Skyll dig själv.

Otur, antagligen är du utan kort ett bra tag, sälj hojen, köp cross och var glad!
Lider med dig,

/Felix

Teddy skrev:
Om man ogillar regler ska man bli politiker och driva igenom förändringar.
Ett alternativ till gnällandet. Hur lång planeringshorisont tror du är rimligt?

isak, jag tycker synd om dig. Ska du köra i skogen är en crossbåge ett dåligt val. Ta en enduro istället. Crossen blir på tok för hetsig.

tror ingen vill leva i ett samhälle där poliser inte finns...
enligt min åsikt är det FÖR LITE poliser.. dom kan vi inte få för många av.

ambulans skrev:
Vi gnälliga, fortkörande värdenihilister tycker att poliser är överflödiga. :rolleyes:

Bingo skrev:
Vi gnälliga, fortkörande värdenihilister tycker att poliser är överflödiga. :rolleyes:

ja ända tills nån snor din hoj.. eller våldtar din syrra, skjuter din morsa.. eldar ner ditt hus... DÅ helt plötsligt är poliser vääääääldigt bra att ha va....

ambulans skrev:

Vi kan visst få för många poliser, är det inte redan tillräcklig med storebrorsmentalitet i detta land.

I de fall jag har haft att göra med polisen (vid ett otal tillfällen) har de alltid varit trevliga osv men inte åstadkommit nåt.

Trafikpolisen kan vi inte ha för få av....

ambulans skrev:
ja ända tills nån snor din hoj.. eller våldtar din syrra, skjuter din morsa.. eldar ner ditt hus... DÅ helt plötsligt är poliser vääääääldigt bra att ha va....

Fullständigt meningslöst med polisen när hojen blir snodd, du kan vara glad för en felskriven anmälan.

När min hoj blev snodd fanns det ett vittne som ringde snuten, men dom kunde inte komma :mad:

Däremot plockar de mig gärna på KK och pengar, party....

Re: Re: Ännu en som blir av med körkortet..

Ben Pool skrev:
Har fått lite drygt 300 parkeringsböter de senaste 3 åren. Det är inte parkeringsvakternas fel, det är mitt!!

Vadå har du inte fattat att det är förbjudet att stå där eller vill du bevisa att du är rik!!!

Felix skrev:
Fullständigt meningslöst med polisen när hojen blir snodd, du kan vara glad för en felskriven anmälan.

När min hoj blev snodd fanns det ett vittne som ringde snuten, men dom kunde inte komma :mad:

Däremot plockar de mig gärna på KK och pengar, party....
När min polares hoj höll på att bli snodd av en påtänd kroppsbyggare så kom halva Södertörns polisstyrka, inklusive en grupp polisaspirantersom övade trafikövervakning i närheten. Tjuven fick smaka rejält med batong och allt slutade lyckligt.

Personligen ser jag gärna att det blir vanligare med poliser ute i samhället. Vill du leva i ett laglöst samhälle så kanske Afghanistan eller annat mysland kan vara att rekommendera?

sgtpepper skrev:
leva i ett laglöst samhälle så kanske Afghanistan eller annat mysland kan vara att rekommendera?

tja.. IRAK kanske kan va nåt... behövs nog en hel del arbetskraft där nu... :p

När min polares hoj höll på att bli snodd av en påtänd kroppsbyggare så kom halva Södertörns polisstyrka, inklusive en grupp polisaspirantersom övade trafikövervakning i närheten. Tjuven fick smaka rejält med batong och allt slutade lyckligt

Gärningsmannen blev först misshandlad i polisbussen och därefter sökte polisen upp honom i häktet där häktespersonalen släppte in polismännen som återigen misshandlade honom.

Dessutom så krävde häktet ersättning för skadorna som uppstod i cellen...

När allt var över så upptäcktes det att gärningsmannen faktiskt led av en allvarlig psykos och skjutsades akut till psykmottagning där han fick vistas en längre tid. Hade han fått vård tidigare så hade inte händelsen skett överhuvudtaget.

Känns inte rätt att polisen begår mycket allvarliga brott MEN koncentrerar sina insatser på att sätta dit vanliga människor för nått så futilt (sett i samanhanget) som fortkörning...

Man ska leva som man lär. :mattias

ambulans skrev:

Det tråkiga är att de som vi vill ska vara avskräkta av Polisen skiter helt i dom. Vid bilstöld / inbrott t.ex. så vet skummisarna att OM de mot förmodan blir gripna det blir förhör och sen blir de släppta i väntan på ting som kan ta månader. Sen får de e.v. böter som kan lägas till högen av tidigare böter och skadestånd. De har "ingen" inkomst och betalar inget av utgifterna. Blir de "inlåsta" i någon månad så får de bo bra, mat träffa kompisarna o.s.v.

Det är bara vi som har KK, vapenlicenser, är utan betalningsanmärkningar m.m. som kan straffas. Det är inte rätt! Inte undra på att Polisen blir lite orätt kritiserad från båda håll.

sgtpepper skrev:
När min polares hoj höll på att bli snodd av en påtänd kroppsbyggare så kom halva Södertörns polisstyrka, inklusive en grupp polisaspirantersom övade trafikövervakning i närheten. Tjuven fick smaka rejält med batong och allt slutade lyckligt.

Personligen ser jag gärna att det blir vanligare med poliser ute i samhället. Vill du leva i ett laglöst samhälle så kanske Afghanistan eller annat mysland kan vara att rekommendera?

Brott och straff skall korelera, straffet skall motsvara brottet, om brottet är att drabbas av psykos och straffet är rejält med misshandel av polisaspiranter anser jag att det är fel, om en yrkeskriminell snor min hoj och polisen inte har tid att komma anser jag att det är skit.

När vi hade inbrott på jobbet sist hade inte polisen tid att komma under pågående inbrott däremot bedrev de laserskjutning ca 9 km bort, dessa poliser tillhörde nåt annat distrikt var förklaringen sedan.

När jag tog en snubbe som försökte dränka sin tjej och var bland annat tvungen att slå honom för att killen inte skulle sticka från platsen tog det snuten 20 minuter att komma dit medans jag stod med en påtänd snubbe att vakta...

Sverige är fin-fint :hej

UltraMarine skrev:
Jag ser gärna mer "närpoliser" och mindre trafikpoliser.

Instämmer till 110%. Det är de yrrkeskriminella som kostar samhället otroligt mycket pengar. kan man förhindra folk att bli kriminella är det otroligt bra. Närpoliser ser förhoppningsvis till att ungdomar som börjar halka fel snabbt blir uppmärksammade

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back