<b>Torsdag</b>
Åker ner till Linköping efter jobbet. Som vanligt är man nära o få ryggskott nar man lastar på alla 57 set däck o jeepdunkar med soppa. Roadracing är verkligen lyfta, lasta, lasta... Kommer fram vid 9 tiden o slår upp campet tillsammans med det goa gänget Mossberg, Sörebo, Jonas H, Packalen, Jimmy o Sjölander. Vi håller till längst ut så vi slipper alla blårökande 2-taktare... -Gud va skönt!
<b>Fredag -Fri Träning</b>
Jag får 3 pass fri träning. Då det var en stund jag körde på Linköping blir första passet mest att tuffa runt på Mossbergs gamla bakelitslang med noll grepp. Inga tider men det känns ganska bra under de senare passen. LoveBajken läcker olja sedan Knutstorp kraschen. Det visar sig att en skruvskall slipats av mot en motorkåpa och därmed tappat spänningen. Bajken ligger mest ner under kvällen o förbipasserande uppmärksammar den nya "looken". Smetar i alla fall på en rejäl kladd silicon o det borde hålla tätt. Kvällen avslutas med lite grill, såklart marinerad med Castrol motorolja
<b>Lördag -Tidskval</b>
Det är 52 anmälda till R600, så kvalet är indelat i 2 grupper. Jag konstaterar att jag är bland de snabbare och jag trivs bra. Dock är det lite jobbigt med alla varvningar och långsammare ekipage...
Jag blir grymt sliten o har känningar i höger arm, något krampliknande. Under bägga kvalen måste jag in o ta en paus och vila upp mig, har helt enkelt för dålig kondis. Efter första kvalet har jag en 5e kvaltid i min grupp på 56,9. Jag är väl inte jättenöjd med tanke på att jag körde 56,7 i höstas. Tyvärr förbättrar jag inte under andra passet och trillar ner till en 7e plats. Det innebär en 13e plats på startgridden när grupperna slagits ihop. Packalen är ruskigt snabb på sin Honda och har en andra placering på gridden. Jimmy står direkt efter mig, och det är i synnerhet viktigt att ha hinom bakom mig
Mossberg, Sjölander o Sörebo kör bra i Std 600, men de duktiga killrana där är ju så ruskigt snabba. Outlaw killen Jonas H har kört om på gulflagg vilket betyder att hans grymma 54 tid och 3e kvalificeringsplats blir diskvalificerad. Jonas får starta sist i R1000 som straff. Vi tittar på 125 junior klassen osm har sitt race under lördagskvällen. Ullis är grym, denna 17 åriga vilda tjej kör upp sig från en 15e plats till en 4e placering. Grattis! Micke dyker upp under kvällen och har arrangerat ett filmteam som skall filma alla rejsen under söndagen. Rykten säger att han sov under en pressening den natten ?
Warm-up:en funkar väl sådär. Jag skall köra rejset på ett begagnat däck, så jag tar bara 5 snabba varv och konstaterar att allt funkar bra. Standard 600 bjuder på bra racing. Mossberg, Sjölander o Sörebo tvingas se en skara äckligt snabba rejsers ockupera övre delen av resultatlistan, men interna fighten i undre halvan är uppenbar. Idag var det Sjölander som besegrade Mossberg och Sörebo.
<br><br>
Den biologiska rejsklockan, skalmans "gå o kissa" gökur, eller kalla det vad man vill, gör sig påmind just i det ögonblick man pluggar i däckvärmarna en timme innan rejs. Efter de obligatoriska 7 toabesöken är det dax för line up. Vi får vänta 15 minuter i utsläppet i inväntan på en ambulans från linköping.
Däcken svalnar och vi svettas på utsläppsplattan. Vi släpps ut o jag jagar runt ett varv på Sighting-lap. Provstarten känns bra, jag e som vanlig snabb. Hela gridden uppställt och jag har min position i 4:e led, tävlingsledaren hissar röda flaggan, pulsen ökar till det dubbla. Blicken på röda lampan...
Nu, -iväg! Jag gör en bra start. Från min 13:e plats går jag upp till en 6e plats efter 2 krökar. Jag hänger bra med och bevakar min 6:e plats de första 10 varven. -Satan! Högerhande börjar kännas svag. Jag har början till kramp. 1 varv senare är all kraften borta i högerarmen.
Jag sackar nu o tappar en sekund per varv och det passerar en snubbe... O en till. Sista varvet kommer Jimmy Malm o puttar ner mig till en 10e plats. -Näe, den skiten skall jag inte ta av honom
! Ut på rakan jämsides, vila armen under de 10 sekunder man kan "sova i 240". Yes, jag bromar om Jimmy och kommer upp på 9e platsen med någon hundradels marginal vid målgången. Bästa tid blev måttliga 56:6. Sebastian o Rolle som supportade var mycket nöjda med rejsingen.
Jag är såklart nöjd med helgen, men lovar mig själv att göra 100 armhävningar varje kväll till nästa tävling i falkenberg den 12-13 Juni.
Puss till alla funkisar, publik, förare o alla!
Åker ner till Linköping efter jobbet. Som vanligt är man nära o få ryggskott nar man lastar på alla 57 set däck o jeepdunkar med soppa. Roadracing är verkligen lyfta, lasta, lasta... Kommer fram vid 9 tiden o slår upp campet tillsammans med det goa gänget Mossberg, Sörebo, Jonas H, Packalen, Jimmy o Sjölander. Vi håller till längst ut så vi slipper alla blårökande 2-taktare... -Gud va skönt!
<b>Fredag -Fri Träning</b>
Jag får 3 pass fri träning. Då det var en stund jag körde på Linköping blir första passet mest att tuffa runt på Mossbergs gamla bakelitslang med noll grepp. Inga tider men det känns ganska bra under de senare passen. LoveBajken läcker olja sedan Knutstorp kraschen. Det visar sig att en skruvskall slipats av mot en motorkåpa och därmed tappat spänningen. Bajken ligger mest ner under kvällen o förbipasserande uppmärksammar den nya "looken". Smetar i alla fall på en rejäl kladd silicon o det borde hålla tätt. Kvällen avslutas med lite grill, såklart marinerad med Castrol motorolja

<b>Lördag -Tidskval</b>
Det är 52 anmälda till R600, så kvalet är indelat i 2 grupper. Jag konstaterar att jag är bland de snabbare och jag trivs bra. Dock är det lite jobbigt med alla varvningar och långsammare ekipage...
Jag blir grymt sliten o har känningar i höger arm, något krampliknande. Under bägga kvalen måste jag in o ta en paus och vila upp mig, har helt enkelt för dålig kondis. Efter första kvalet har jag en 5e kvaltid i min grupp på 56,9. Jag är väl inte jättenöjd med tanke på att jag körde 56,7 i höstas. Tyvärr förbättrar jag inte under andra passet och trillar ner till en 7e plats. Det innebär en 13e plats på startgridden när grupperna slagits ihop. Packalen är ruskigt snabb på sin Honda och har en andra placering på gridden. Jimmy står direkt efter mig, och det är i synnerhet viktigt att ha hinom bakom mig

Warm-up:en funkar väl sådär. Jag skall köra rejset på ett begagnat däck, så jag tar bara 5 snabba varv och konstaterar att allt funkar bra. Standard 600 bjuder på bra racing. Mossberg, Sjölander o Sörebo tvingas se en skara äckligt snabba rejsers ockupera övre delen av resultatlistan, men interna fighten i undre halvan är uppenbar. Idag var det Sjölander som besegrade Mossberg och Sörebo.
<br><br>
Den biologiska rejsklockan, skalmans "gå o kissa" gökur, eller kalla det vad man vill, gör sig påmind just i det ögonblick man pluggar i däckvärmarna en timme innan rejs. Efter de obligatoriska 7 toabesöken är det dax för line up. Vi får vänta 15 minuter i utsläppet i inväntan på en ambulans från linköping.
Däcken svalnar och vi svettas på utsläppsplattan. Vi släpps ut o jag jagar runt ett varv på Sighting-lap. Provstarten känns bra, jag e som vanlig snabb. Hela gridden uppställt och jag har min position i 4:e led, tävlingsledaren hissar röda flaggan, pulsen ökar till det dubbla. Blicken på röda lampan...
Nu, -iväg! Jag gör en bra start. Från min 13:e plats går jag upp till en 6e plats efter 2 krökar. Jag hänger bra med och bevakar min 6:e plats de första 10 varven. -Satan! Högerhande börjar kännas svag. Jag har början till kramp. 1 varv senare är all kraften borta i högerarmen.
Jag sackar nu o tappar en sekund per varv och det passerar en snubbe... O en till. Sista varvet kommer Jimmy Malm o puttar ner mig till en 10e plats. -Näe, den skiten skall jag inte ta av honom

Jag är såklart nöjd med helgen, men lovar mig själv att göra 100 armhävningar varje kväll till nästa tävling i falkenberg den 12-13 Juni.
Puss till alla funkisar, publik, förare o alla!