Ändra från 21" till 17" i instrumentet på KTM 525

• Thread starter Thread starter AL
  • Start date Start date

AL

Kryzzare...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Hur gör man för att ändra om från 21" till 17" hjul så att hastighetsmätaren visar rätt på KTM 525 EXC??
I instr.boken står hur man ändrar allt annat utom just detta såklart!

Jag har självklart dosan som behövs för att fixa detta!

Mkt tacksam för hjälp!

Är det någon som verkligen gjort det på en 525a?!?
Hur jag än gör så får jag inte fram WS när jag kommer in i modet där man kan ställa om alla inställningar!

På min hast.mätare sitter det en klister lapp där det är i kryssat 525 EXC --> 21"

Kanske inte går att ändra på dessa mätare??

Har iofs inte försökt med "batteri tricket" men det känns inte som om det skall spela nån roll!

AL skrev:
Är det någon som verkligen gjort det på en 525a?!?
Hur jag än gör så får jag inte fram WS när jag kommer in i modet där man kan ställa om alla inställningar!

På min hast.mätare sitter det en klister lapp där det är i kryssat 525 EXC --> 21"

Har iofs inte försökt med "batteri tricket" men det känns inte som om det skall spela nån roll!

jag fick inte de till att fungera på min heller, men så fort jag satte i ett batteri o drog ut kabelen fungerade det

AL skrev:

de står en likadan lapp på min

625 -- sxc 21"

På de instrument jag ändrat på har det suttit batteri i. Det går förmodligen inte annars.

Batteriet heter för övrigt CR2430 och är ett Lithiumbatteri på 3 volt. Finns på Expert-butik eller klockaffärer och kostade 30 kronor (finns säkert på andra ställen med).

Last edited:
Jo,sätt i batteriet och dra isär kontaktstycket med tre kablar så går det att få fram WS i menyn också

På KTM 2003 625 SXC så skall man klippa en kabel bygling på baksidan av digital instrumentet. Då får man tillgång till en extra meny där man enkelt kan ändra hjulstorlek.

robbah99 skrev:
På KTM 2003 625 SXC så skall man klippa en kabel bygling på baksidan av digital instrumentet. Då får man tillgång till en extra meny där man enkelt kan ändra hjulstorlek.

:confused: Jag har en 625 sxc -03 o jag har inte klippt av några kablar för att komma in i den menyen.

o de e samma instrument på ktm 625/660 husaberg 650
o ktm 525:an oxå tror jag. Ja, den mätaren sitter väl snart på dom flesta ktm/husaberg

Last edited:
Ett batteri senare lyckade jag få fram WS oxå :tummenupp

Tack för hjälpen!

// AL

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden