Älskar min guldklimp!!!

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Var ute en liten lekrunda idag med en polare där vi bytte hojar o hade det allmänt trevligt.Efter lite streetfighter körning så var det 525:ans tur..
Mycke slangning o ett STORT leende inanför hjälmen,men sista framhjulslyftningen kunde gott illa. Kom väl i ca 80-100 ståendes på bakhjulet o svag högersväng, lyckas komma igenom halva svängen när jag tappar koncentrationen :huvet o får släppa ner hojen på bägge hjulen igen.Kan väl säga att sätta ner ett framhjul i en sväng med sneställt styre e ganska spännande:D .Fick uppleva hur det känns att hälsa på styrstoppet på bägge sidor, men guldklimpen på styret tog tag i det hela o jag gick vinnande ut ur den striden. ÅHHH vad jag gillar guldklumpen (med ÖHLINS ingraverat) som sitter på styret.Bästa pryl för 6k jag någonsin köpt.
Lesson to learn: ALDRIG SÄTTA NER FRAMHJULET I EN KURVA MED SNESTÄLLT FRAMHJUL.ALDRIG SÄTTA NER FRAMHJULET I EN KURVA MED SNESTÄLLT FRAMHJUL. ALDRIG SÄTTA NER FRAMHJULET I EN KURVA MED SNESTÄLLT FRAMHJUL. ALDRIG SÄTTA NER FRAMHJULET I EN KURVA MED SNESTÄLLT FRAMHJUL.

Jepp... Jag har läst att wobblingseffekten är större ju högre hastigheten är och ju större framdäcksvinkeln är när den touchar i marken. Jag har stor respekt för just sådana där wobblingar. Det har hänt sig några gånger att framhjulet börjat stegra under kraftig acceleration i hög fart (i läge B så släpps spärren när den kommer in i det höga registret vilket gör den mycket lätt i fronten), men det har bara hänt när jag har åkt rakt fram och jag har inte märkt av någon som helst wobblingstendens... Men helst vill jag att framhjulet inte ska lämna vägen... :tummenupp

Undrar för övrigt hur kraften i framhjulsnedslaget påverkar wobblingseffekten, men jag misstänker att ju större kraften i nedslaget är desto starkare blir wobblingseffekten.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back