Äldre VFR nåt att ha?

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Fick totalt hjärnsläpp och sålde knarren i tron att jag skulle hitta mig en bättre bil och har nu tokabstinens. Jag behöver fortfarande en bättre bil men tror inte jag klarar mig utan hoj.

Så... har sneglat på VFR men vet inte så mycket om den förutom att jag drömde om en sån när jag var lite pojk.

Jag räds inte för lite jobb varför en i lite sämre skick och lägre prisklass skulle kunna tänkas passa.

Kommer jag få urtrist på en sån efter att ha kört 929:a? Jag inser såklart att en VFR från 8?-9? inte är samma sak. Frågan är, duger den så länge?

Är det ett dumt köp? Jag har tänkt mig lägga kanske 0-25tkr

Tacksam för svar :)

Är själv väldigt nöjd med min men jag har inte koll på dom äldre.
Kika in på www.vfr-forum.se så kan du säkert få kommentarer från ägare av de årsmodellerna.

Motorn ska ju vara "skottsäker" så en med 5-6000 mil är nog ingen fara att handla

Bara att köpa :tummenupp

Men satsa på en 90-91, då den "nya" modellen kom, med enkelsving & snyggare utseende

Last edited:
Jag har den gamla modellen dvs. Honda VF 750 F och den är helt okey, har iof inte så mycket att jämföra med (bara skolans 750 gsx och min). Tyvärr är min inte så vacker att titta på även om den är i mycket fint skick :). Cirka 90hk och bra vrid enligt mina referenser, rödmarkeringen börjar vid 10500rpm.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing