Äldre literhojar; R1, gsxr1000

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Tänkte skaffa mig en literhoj nu under vintern. Vill ha en mördarbåge innan man blir för gammal, kommer nog hamna i motardfacket till slut om det inte blir caferacers. :)

Frågan är om dom fortfarande är snorigt dyra att helförsäkra? en båge 98-00 borde väl ha lite billigare försäkringar nu eller? Är 23 och har haft kort i 4 år just nu, ägt en båge som jag aldrig klotade med. Sjunker såna här bågar i pris hos f-bolagen?

SFB skrev:
2378098Sjunker såna här bågar i pris hos f-bolagen?
Endast marginellt hos de flesta f-bolagen. Ibland kan man få exakt samma premie fastän det skiljer flera årsmodeller. Men ring runt och kolla hos samtliga bolag, det är möjligt att det kan skilja en del hos något bolag (även om jag tror att vagnskadedelen för din del gör minst på försäkringspremien med tanke på åldern).

Köp min r1 -99, Jag betalar lite under 7 000:- helår för min halvförsäkring 30 år och bor i stockholm...

R1_Swedeace skrev:
2378287 Köp min r1 -99, Jag betalar lite under 7 000:- helår för min halvförsäkring 30 år och bor i stockholm...

Har du inte sålt den i vinter kommer ett skambud i din pmbox :tungan

Jag har bränt alla mina cash från min hoj så jag behöver ta ett lån isf. Har inte pengarna nu helt enkelt. Tyvär. Låna till en halvförsäkrad hoj låter ju helgalet fast det kanske är bättre än att låna och helförsäkra.

R1_Swedeace skrev:
2378287 Köp min r1 -99, Jag betalar lite under 7 000:- helår för min halvförsäkring 30 år och bor i stockholm...
Vad begär du för den? Gått långt??
Är oerhört sugen på en R1:a nämlischgen....

Sitter med bilbesktningsprotokollet framför mig faktiskt :) har gått 59505 km. Jag råka lägga den i hårnålen i gotland i somras så den är lite repig på höger sida, du kan få bilder om skickar din mail address. Hade tänkt mig runt 45´

Mvh
Christopher,

Den gick igenom utan anmärkningar! :tummenupp

Last edited:
31 år
Haft MC-kort sen -94 i omgångar...
Gsxr 1000-01
Halvförsäkring/Helår: 2500 kr (småstad)
Trygg-Hansa
Ganska nöjd faktiskt:tungan :tungan :tungan

MangeH skrev:
2378367 31 år
Haft MC-kort sen -94 i omgångar...
Gsxr 1000-01
Halvförsäkring/Helår: 2500 kr (småstad)
Trygg-Hansa
Ganska nöjd faktiskt:tungan :tungan :tungan

Jag får ju ge 4600:- halv/halv för min -02:a född -75 körkort sen -96
Trygg Hansa :mad: men nästa år blir den ju 5 år gammal å då ska den ju sjunka lite..:tummenupp

/Liwa1

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP