Äldre kvinnor är de bästa bilförarna

Jag struntar i statistiken och går efter min egen erfarenhet. Tanter är bland de värsta jag stött på och till och med min fru har börjat säga "kärring" med en suck när vi kör om en bil som betett sig konstigt :tuttar

sandstream71 skrev:
Jag struntar i statistiken och går efter min egen erfarenhet. Tanter är bland de värsta jag stött på och till och med min fru har börjat säga "kärring" med en suck när vi kör om en bil som betett sig konstigt :tuttar
äldre kvinnor är väll +30. inte +80 som det va i artikeln!!! :)

dom äldre kvinnorna som kör e ju inte så många så det inte konstigt att dom kör bäst

hehe, de är säkert försiktiga och håller hastighetsbegränsningarna eller lägre fart iaf.

Men de är förjäkliga med småskador på sina bilar, de backar på saker och liknade, men många av dem lagar inte småsaker så bilarna är kartor över senaste årens småolyckor, repor, spräckta störfångare mm:lol

Lär knappast ligga någon större statistisk undersökning bakom den där artikeln. Tycker man blir prejad och trängd i rondeller dagligen av gamla kärringar. :huvet

Först säger dom att äldre är bättre förare sedan säger dom att trafiken måste anpassas för dom äldre. Det går liksom inte ihop. För övrigt anser jag att med statistik kan man bevisa precis vad som helst.

Maxxi skrev:
Lär knappast ligga någon större statistisk undersökning bakom den där artikeln. Tycker man blir prejad och trängd i rondeller dagligen av gamla kärringar. :huvet

Även unga blondiner lyckas med sånt. Råkade ut för en sådan i-t i går senast.

alldrig i livet att tjejer är bättre bil förare, kanske mindre olycksdrabbade men knappast bättre förare :tungan

Maxxi skrev:
När de kör om dig då, eller :D

granath_ skrev:
alldrig i livet att tjejer är bättre bil förare, kanske mindre olycksdrabbade men knappast bättre förare :tungan

Vilket innebär att du är en bättre förare om du råkar ut för olyckor :confused:

gladh

gladh skrev:

gladh
Hur kom du till slutsatsen att det var det han menade :va :confused:

gladh skrev:

gladh

Dryg du e, du fattar vad han menar...

En kompis mormor som är typ 70 bast har aldrig krockat men hon har varit orsaken till att andra krockat bakom henne 4 ggr. :D

Ex som att hon stannar och blockerar bilar i Helsinborgs största rondell bara för att släppa in bilar i rondellen där hon själv befinner sig. :rolleyes:

\Masonit

sånna artiklar kan man ju bara bli för trött på... vet inte hur många gånger man har legat bakom en bil som ligger i 40 på 70 väg, och i 9 fall av 10 är det en 60+ förare... klart dom inte smäller men de ser ju till att andra förare smäller på grund av att de blir frustrerade och gör dumma omkörningar...

Maxxi skrev:
Jag upplever det som att det i allra högsta grad är unga män och medelålders män som trängs och svinar.. Gamla damer och unga kvinnor sköter sig klart bättre..

Och hur svårt är det att köra om någon på ett sansat sätt när de håller 40 på 70-väg?

Problemet i trafiken är nog snarare testosteronstinna idioter som kör med prestige.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage