Äldre Ctek-kontakt?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Nu när jag har två hojar så skulle jag glatt gå och köpa en till sladd till min Ctek. Döm av min förvåning när dom helt bytt modell. :mad:

Hur fan ska jag få tag i en av den gamla modellen? Jag vill alltså ha en sån här med den gamla kontakten.
CTEK-Eyelet-Terminal-Leads_3_1.jpg

Om inga butiker har kvar några tillbehör med de äldre kontakterna till CTEK skulle jag kontakta CTEK själva. Jag gjorde det själv och fick en adapter där ena änden har den äldre kontakten och den andra den senaste. Jag kan därmed köpa tillbehör ur deras senaste sortiment till min laddare. Det har tillkommit en del saker sedan jag köpte min laddare 2003.

Måste säga att jag är imponerad över deras service.

Självklart så har jag redan kollat med min lokala Clas Ohlson/Mekonomen. Det enda som fanns var den nya modellen.

Problemet dock löst tack vare VBK som nobelt har erbjudit sig att skicka sin gamla.:tummenupp

Standard

Gamla vita kontakten har varit standard på alla 7.2 volts accar som brukas i radiostyrda fordon (1/10 bilar) kontakterna finns att köpa i välsorterade hobbybutiker, sedan kan man skapa sin egen sladd, kanske göra den lite längre än original C.Tec: Toyman

Snällt av VBK att skicka sin gamla sladd!

Så här ser adapterkabeln CTEK skickade till mig. Helt kostnadsfritt faktiskt. Kontaktade deras kundtjänst.

Den vita kontakten är samma som man ser i hobbex katalogen. Sök på kontakt så hittar ni dem.

Jag såg att det fanns en konkurrent till CTEK som använder den gamla kontakten. De har en förlängningssladd. Vill man klämma kontakten i t ex en bildörr kan den vara ett bra köp. Då skadar man inte sladden som går från laddaren på sikt.

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    26.9 KB · Visningar: 311
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back