Äldre Öhlins stötdämpare, var hitta?

Granz

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
Honda CB900F Freddie Spencer Superbike
Är på jakt efter ett par äldre/begagnade bakre Öhlinsdämpare till mitt Honda CB900F -80 bygge, och det verkar vara väääldigt knapert på den fronten.

Har nån något tips om var man kan fynda dylika tingester? Har letat igenom ebay.de/.uk/.com utan resultat.

Fjong-nya finns att få tag på, men det känns fel att punga upp med 7000kr+frakt för ett par stötdämpare då den inte ska gå på bana, utan mest bara runt korvmojjen.

Kaske någon vet om det passar från någon annan äldre hojmodell? längden bör vara runt 365mm.

Alla tips mottages varmt!

Jag skulle satsa på ett par begagnade moderna stötdämpare. Dom dyker upp titt som tätt på eBay för mellan 2-4000kr. Betydligt bättre än det man betalar för en uppsättning nya.

365mm långa är dämparna från Kawasaki ZRX1100/1200 bland annat. Yamaha XJR1300 och Suzuki GSX1400 tror jag har 325mm långa båda två.

En polare till mig hittade ett par beggade Öhlinsdämpare som var avsedd för skoter. Han renvorade och schimsade om dom, och köpte rätta fjädrarna. Tror inte kalaset översteg 2000kr

Hej! Har ett par nya liggande. Osäker på längd just nu. Kolla PM för bild. /Marcus

Jag skulle satsa på ett par begagnade moderna stötdämpare. Dom dyker upp titt som tätt på eBay för mellan 2-4000kr. Betydligt bättre än det man betalar för en uppsättning nya.

365mm långa är dämparna från Kawasaki ZRX1100/1200 bland annat. Yamaha XJR1300 och Suzuki GSX1400 tror jag har 325mm långa båda två.

Jag tycker att jag har letat noggrant genom alla ebay sidor de senaste 5-6veckorna, utan att hitta några ens i närheten av det pris du säger, men så kan jag ju iofs. ha missat någon annons.

Tack för infon om att dessa Kawasakis har samma längd på dämparna!

Hej! Har ett par nya liggande. Osäker på längd just nu. Kolla PM för bild. /Marcus

Svarat på PM!

Sök på ebay.co.uk och efter "ohlins shocks" eller t.ex. "zrx shocks", "xjr shocks", "gsx shocks", osv.

Brukar ligga upp ett par en gång i veckan.

Måste det vara Öhlinare förresten? Jag köpte mig beggade ZRX1200 dämpare härom veckan för 2000kr från England. Fullt justerbara och i fint skick. Duger minst lika bra. GSX1400:an har också hyggliga dämpare men med vissa tendenser till läckage.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back