Ägda bilister!

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Hm. Hittar ingen liknande tråd, och jag har fruktansvärt tråkigt.

Hur ofta har det hänt att en bil har velat rejsa med er på motorväg/landsväg/whatever?

Tänker mig scenarion där kaxig volvo/hottad japanare/slemmig tyskebil/lyxig sportbil eller ni själva initierat något? Berätta om erat roligaste och deras (förhoppningsvis) pinsammaste ögonblick! Detaljer som plats, motståndarbil osv är uppskattat. Jag antar att det är lite töntvarning, men det är ju lika roligt varje gång :yoparty

Jag antar väl att jag får vara först ut...
Senast var det på en motorvägspåfart. Ligger lugnt och fint, njuter av landskapet. Kör förbi motorvägspåfarten där det kommer en BMW M3 E39 av okänd årsmodell. Hamnar bakom mig efter påfarten och blinkar med helljusen varefter han lägger sig bredvid. Killen som körde kan inte ha varit så gammal, och min hoj ser ju inte särskitl snabb ut med sitt fina runda lyse och nakna motor. Hör hur han gasar på och börjar dra ifrån... Växlar ner till trean och ger fullt ut... Han fick ju se bakljus ;)

M3 E39?? Jag vart frånåkt i toppfart av en audi kombi jag tyckte mest det var roligt att se en bil gå så innisatan.

M3 E39?? Jag vart frånåkt i toppfart av en audi kombi jag tyckte mest det var roligt att se en bil gå så innisatan.

många bilar som går så..
har sett en volvo 850 i närmre 300kmh.. jag vart efter :näsblod

brorsan låg o pressa sin gixxer 750 då en corvette kom uppglidandes o for sen vidare som han va ute o söndags körde :D

Toppfart ja :) Jag kan knappt hålla mig kvar på hojen över 230km/h....

Jag körde av nästa avfart... Så det blev inte något toppfartsrejs. Det är ju acceleration som är det intressanta i denna frågan.

Den där audin kan ha varit en S eller RS-kombi...

Står vid ett trafik ljus i stan.
Sitter lite för mig själv o tittar på fåglar, funderar på huruvida jag är skitnödig eller inte.

Då kryper det fram en låg grön front bredvid mig o varvar, jag vrider huvudet dit o sneglar ingenom rutan.
Där inne sitter nån jävla snorunge med stans största flin på läpparna.
Han vill rejsa!

Jag börjar varva, klickar i ettan, lutar mig fram på tanken.
Håller ögonen på rödljuset, koncentrerad, väntar....

Hör hur motorn bredvid varvar, låter vass, jag blir lite nervös.

Plötsligt, gult ljus.
Jag börjar släppa upp kopplingen samtidigt som jag varvar, går igenom ettan, slänger i tvåan utan koppling, fort ska det gå.
Jag ligger på tanken för att minimera fartvinden, knäna hålls hårt mot tanken. HAN SKA FAN INTE VINNA!!
Plötsligt ser jag hur han börjar sega sig förbi mig, FAN FAN FAN, växlar en gång till, vad fan är det som händer?!

När jag går in på fjärde växeln så är han förbi, och allt jag ser framför mig är en LGF skylt...

Jag måste sluta cykla genom stan.

Sitter lite för mig själv o tittar på fåglar, funderar på huruvida jag är skitnödig eller inte.

Då kryper det fram en låg grön front bredvid mig o varvar, jag vrider huvudet dit o sneglar ingenom rutan.
Han vill rejsa!

Plötsligt, gult ljus.
Jag börjar släppa upp kopplingen samtidigt som jag varvar, går igenom ettan, slänger i tvåan utan koppling, fort ska det gå.
Jag ligger på tanken för att minimera fartvinden, knäna hålls hårt mot tanken. HAN SKA FAN INTE VINNA!!
Plötsligt ser jag hur han börjar sega sig förbi mig, FAN FAN FAN, växlar en gång till, vad fan är det som händer?!

När jag går in på fjärde växeln så är han förbi, och allt jag ser framför mig är en LGF skylt...

HAHHAHAHA HAHAHAHAH AHHAHAHAHHA :D :D :D
Det där gjorde min dag :tummenupp

Han vill rejsa!

Plötsligt, gult ljus.

:rofl :rofl

Han vill rejsa!

Plötsligt, gult ljus.

Den sved lite va???:D

Tank

Vad har du för tank på din cykel "Jag börjar varva, klickar i ettan, lutar mig fram på tanken"

:D

Han vill rejsa!

Plötsligt, gult ljus.

pixelshader skrev:
Berätta om erat roligaste och deras (förhoppningsvis) pinsammaste ögonblick
Varför skulle det vara pinsamt för dem? Om jag skulle förlora ett rejs så skulle jag inte skämmas. Det är bara kul att se bilar med lite krut under huven. Jag tror inte att de bilförare som vill rejsa med motorcyklar tänker "nu jävlar ska jag äga den fjanten på moppen". Snarare tycker de att det är kul att jämföra sin bil med andra potenta fordon.

Står vid rödljus och filosoferar över livet, finnig kille med bakvänd keps i en rostig BMW med alldeles för breda däck kör upp bredvid. Nickar mot mig och börjar sedan flinandes varva motorn. Det är alldeles uppenbart att han tror att han är med i typ The Fast & The Furious. Lyset slår om till grönt, jag försvinner mot horisonten, han står kvar vid rödljuset efter kärringstopp. Brorsan som låg bakom bara gled förbi honom och garvade. Tydligen matchade han vid det stadiet bilens färg..

Med stora cycklar e det ju löjligt, man åker ju ifrån det allra mesta i bil väg upp till en 120-130 med 125:a. tog en estnisk Fiesta ST med min numera döda mito upp till 140, sen går dom ju inte mycket hårdare, men iaf. :tummenupp

jag ägde fyra tonåringar i en vw golf med min gamla eu-moppe, och jag hade pasagerare bakpå! bilfan gick ju inte snabbare än 75 med den lasten så jag kunde glida förbi hur lätt som helst med mina 10 km/h högre toppfart:D :D :D

För ett par år sedan när jag bodde inne i Malmö så var där en "som talar med brytning" (politiskt korrekt???) i sin BMW som gled upp brevid mig vid rödljuset och varva motorn så in i helvete.Han vevade han ner rutan och sa ehhhhhhh killllen, jag drar lätt din moppe!!!
?????..MOPPE...??? va fan tänkte jag, det ska du få för!:mad:
Jag började själv att varva, la mig på tanken och fokucera på rödljuset!
Jag tar en titt i backspgeln och ser en bil bakom mig med text på.
"silop" vaf fan är det????:confused: ....oj, POLIS!!!!
Just då blir det grönt och killen drar iväg med en fin burnout och i en jävla hastighet.
Själv kör jag lungt och blir omkörd av polisen som satte effter killen i bilen!
Efter nästa rödljus passerar jag polisen som har tagit bmw:n! :rolleyes:
Jag vänder naturligtvis vid nästa korsning och kör förbi killen igen och vinkar lite snällt!

...än idag så är jag tacksamm för att jag tog en titt i backspegeln!:tummenupp

För ett par år sedan när jag bodde inne i Malmö så var där en "som talar med brytning" (politiskt korrekt???) i sin BMW som gled upp brevid mig vid rödljuset och varva motorn så in i helvete.Han vevade han ner rutan och sa ehhhhhhh killllen, jag drar lätt din moppe!!!
?????..MOPPE...??? va fan tänkte jag, det ska du få för!:mad:
Jag började själv att varva, la mig på tanken och fokucera på rödljuset!
Jag tar en titt i backspgeln och ser en bil bakom mig med text på.
"silop" vaf fan är det????:confused: ....oj, POLIS!!!!
Just då blir det grönt och killen drar iväg med en fin burnout och i en jävla hastighet.
Själv kör jag lungt och blir omkörd av polisen som satte effter killen i bilen!
Efter nästa rödljus passerar jag polisen som har tagit bmw:n! :rolleyes:
Jag vänder naturligtvis vid nästa korsning och kör förbi killen igen och vinkar lite snällt!

...än idag så är jag tacksamm för att jag tog en titt i backspegeln!:tummenupp

HA! Fucking priceless.

Kommer in i södra länken från nynäshamn och kommer upp i baken på en audi kombi med ett avloppsrör som avgassys...Han börjar kolla bak och pumpa på gasen(fortfarande enfiligt) väl ut i stora tunneln lägger han sig i mitten och matar....Han trodde tydligen att rullande start skulle hjälpa:hihi :hihi :hihi för när jag kommit ut i ytterfilen så försvann han snabbt ur backspegeln:yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman