Ägare/tips till KTM 390 Duke

mmange

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2014
Hoj
Yamaha WR450SM
Hej! Jag är väldigt intresserad av att köpa en KTM 390. Finns det någon/några ägare här till en sådan eller någon som har provkört en ordentligt.

Vill gärna veta lite mer om den av folk som ägt/äger en? Ni som bara har läst på nätet om den behöver inte svara, för det har jag redan gjort.
typ av frågor? Ja allt, ni som har ägt en längre stund är ni fortfarande nöjda? är den "för slö"?
svår att få upp och hålla kvar på slangen?

Tacksam för svar :)

Om du har fullt a kort. Ja , då är den slö i högre farter. Den är även ganska liten eftersom den delar chasie med 125 cc och 200 cc varianten.

Har du däremot a2 körkort. Då behöver bara hojen strypas några kw för att klara effekt/vikt förhållandet. I jämförelse med sådana hojar, då blir den en smidig statshoj.

Jag hade i princip bestämt mig för att köpa en men fick som tur var provköra. Jämförde mot Duke 690.

Mindre vibrationer än 690. Lite trött var den och jag gick i varvstoppet konstant men det beror kanske mer på att jag är kass än på hojen. Sen gillade jag inte nån av dom men det är en annan sak.

Ok. Ja jag har fullt a-kort. Jag kan ju också tillägga att jag ska gå från en Ktm 525 motard, pga att jag inte orkar skruva längre:) några andra tips på hoj?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman