Äckligaste djuret

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Vilket djur - ryggradslöst eller ej - ger dig "the creeps". Mitt bidrag är den vidriga Kungskrabban. Tänk att ligga och frottera sig med några hundra sprattlande sådana i en container.

:zpy

Bifogat

• king_crab.jpg
    king_crab.jpg
    13.9 KB · Visningar: 217
  • 6804.jpg
    6804.jpg
    24.6 KB · Visningar: 298
  • Jake Stedman with king crab.JPG
    Jake Stedman with king crab.JPG
    71.8 KB · Visningar: 507
Människan :gnissla
fet-474.gif

krabbor är verkligen sanslöst vidriga, hur fan kan man äta dom där havsspindlarna?

Jag hatar getingar. Dom där japanska monstrena som är stora som fåglar är förbannat äckliga.

Alla typer av maskar och iglar. I synnerhet ring- och spolmask som man kan få växandes i magen, och såna där blodiglar man hittar i dyiga sötvattenssjöar :zpy

Vilket djur - ryggradslöst eller ej - ger dig "the creeps". Mitt bidrag är den vidriga Kungskrabban. Tänk att ligga och frottera sig med några hundra sprattlande sådana i en container.

Extra kul då att det är många som anser att man inte kommerr kunna stoppa deras vandring runt den skandinaviska halvön hur länge som helst. Förr eller senare kommer de och hälsar på i svenska farvatten. .... fördelen med det är kanske att bohuslänningarna slipper badjävlar på stränderna :rolleyes:

Själv har jag hysteriskt svårt för nyfångad fisk. Ger jag fan i att fiska ett par år så har jag ett helvete att ta i de slemmiga fanskapen. Det är alltid timmar med avvänjing från kräk-känslorna innan jag klarar plocka av mina egna firrar från kroken. Manligt.

Stingrocka är världens vidrigaste djur. :fakta
Plus alla andra som inte karakteriserats i en Disneyfilm.

Stingrocka är världens vidrigaste djur. :fakta
Plus alla andra som inte karakteriserats i en Disneyfilm.

Ursula i Lilla sjöjungrfrun är fanimig riktigt vidrig. Bläckfisk i kombination med gammal fet hagga med rökarandedräkt. Blir inte värre. :gnissla

2750322 Vilket djur - ryggradslöst eller ej - ger dig "the creeps". Mitt bidrag är den vidriga Kungskrabban. Tänk att ligga och frottera sig med några hundra sprattlande sådana i en container.

Nån som kollat på "Deadliest catch" på discovery ser jag:)
Jag avskyr alla flygande insekter utom fjärilar(riktiga fjärilar, inga vidriga malar, spinnare m.m.).
Man har fan ingen koll på dom och det finns hur mycket luft dit dom kan flyga men tamejfan ska dom in i öron/ögon/mun eller annan kroppsöppning.
huurrrgh!
Äckligaste var när jag sov i våningssäng i min första, egna lägenhet och en stor jävla nattfjäril flög upp dit och naturligtvis rakt in i mitt ansikte.
Det dumma var att våningssängen var endast runt 60cm från taket och efter mina försök att göra mig av med eländet så var mina lemmar duktigt blåslagna :(

Jag förstår inte hur man kan vara så livrädd för getingar.
Farsan och flickvännen är lika dana. Springer för sitt liv och gormar och tjoar såfort de för syn på en geting.
Vafan, låt getingen vara ifred så gör han dig inget illa! Svårare än så är det inte..
Ett getingstick är väl inte hela världen heller - egentligen :peta

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back