Roadracing i TV! Titta, dela så vi får mer RR i rutan!!!

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
"En av de tävlande var Magnus Mossberg från Falkenberg som med sina 56 år var äldst i hela startfältet."
:Bugar
Underbar inledning av allas favoritfarbror!
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Men var är TV klippet?


"Över 1000 personer var samlade på Falkenberg Motorbana för att se finalen. Ronny Andersson är ordförande i Falkenberg motorklubb och tror populariteten...."

Jag hoppas det var långt över 1000 personer annars är det tyvärr tragiskt att kalla det popularitet.. Vad är det för fel på detta landet? Förr i tiden, när Mozz var ung så vallfärdade folk till banorna (eller till avlyst väg nånstans i Skrea bakom golfbanan) för att se motortävlingar.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Hittar inget filmklipp jag heller.............

.................Men en annan godbit hittar jag. I Gubbabrallan (står aldrig nåt i den) HN finns för en gångs skull något intressant att läsa.

http://www.hn.se/sport/falemos-jobbiga-helg-1.3716436

"En annan häftig prestation stod 56-årige Magnus Mossberg för. I superstock 600 lyckades krutgubben :)tummenupp) köra in på en sjätte plats i race 1, hans bästa placering i år.
Dessutom fixade han karriärens första pole position inför andra racet.:)banana)
– Jag avvaktade då det var upptorkande underlag. Många körde på regndäck. Men jag körde ut på banan när det var åtta minuter kvar av kvalet med torrdäck. Jag satte "polen" på sista varvet, sa Mossberg som sken i kapp med solen. (Det var inte bara Herr Mozz som sken som en sol.......Alla sken som en sol, publiken, kommentatorerna, ja.....det var fräckt som fasen alltså.)
– Jag lägger 150 000 kronor om året på det här och det (pole position) var värd halva pengen. Så barnslig är jag!(Så bäst är du !!!)"
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Grymt. du kör missionen på media! Fortsätt och de kommer stöna på rätt sätt i framtiden och vilja ha mer!!!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top