Generalagenten för Yamaha

lilltrollet

You say tomato, I say fuck you!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Lite här o där, mest där
Hoj
Husa 570 -09, Bus-Fajtär 600 91/92, Suzuki Rm250 -91
Hej!

Visste inte i vilken del jag skulle posta men men. Är det någon som varit i kontakt med generalagenten för Yamaha? För det första hittar jag inget nummer till dom på nätet, finns inget om det på deras sida. SKitskumt.

Men iaf, måste komma i kontakt med dom eftersom jag vill regga en skrotad hoj. Det är en skrotad ram som allt annat är iplockat i från en likadan hoj där ramen blev lite sne. Så får man intyg från generalagenten på att det är rätt grejer i så kan man regga den igen. Man måste antagligen få papper från en auktoriserad verkstad att rätt prylar sitter där.

Nån som gjort samma sak? Eller har koll på agentens instälning till såna här byggen? Vet att vissa biltillverkare är skitgriniga medans andra släpper igenom vad som helst.

/ Nicklas
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
lilltrollet skrev:
Tack!

Är du ironisk när du säger lycka till eller? =)
Nope.... de va ärligt menat. :) Men nu när du tar upp det, så visst tror jag inte det är lätt... E det en skrotad hoj från ett f-bolag så brukar de inte vilja ha ut ramen på gatan igen..
Men de e värt ett försök...
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
är det inte lättare att knacka in numret från den sneda ramen
på den "nya" ramen?
 

lilltrollet

You say tomato, I say fuck you!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Lite här o där, mest där
Hoj
Husa 570 -09, Bus-Fajtär 600 91/92, Suzuki Rm250 -91
Hojar som är skrotade går att ta i bruk igen eftersom de inte är skrotade med intyg som det heter. Alltså kan du regga in hojen igen som "uppbyggt" fordon typ. Satt precis i tele med SBP. Men som sagt så behöver man papper från generalagenten på att man får göra så. Lite därför jag frågade, eftersom någon måste ju ha gått i samma tankar och kollat runt lite, antingen så är dom snälla o trevliga och det blir grönt, eller så är de griniga och då är det garanterat kört.

Om man inte bygger om såpass mycket att det går att regga som amatörbyggt fordon.

Båda ramarna är skrotade...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top