Inbrott landet i tierp!

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Har haft på hälsning utav tjuvar på lantstället!
Blev av med åkgräsklippare, Sedan en halv PA utrustning!
Skulle det dyka upp konstiga kablar styr kablar Stora PA högtalare osv skicka gärna PM
Högtalarna gör man sig inte så lätt av med 125cm höga sitter dubbel 15" en 17"skrika o 4st diskanter.
Lägger upp kort senare på klipparen.
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Tar plats allt skulle rustas o säljas!
Skulle ha varit dit igår o hämtat det men det blev ändrat! :huvet
Så nu e man inte lycklig direkt!
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Jävligt trist när man blir bestulen på sina saker :mad:

Får du inte ut sakerna på hemförsäkringen då ?
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Mattiaz skrev:
Jävligt trist när man blir bestulen på sina saker :mad:

Får du inte ut sakerna på hemförsäkringen då ?

Jo det hoppas jag väl!
Men det eju som sagt var PA utrustning mycket e begagnat o inga kvitton
Fast jag tror dom gör någon sammanställning!
Det e kabel tjyvar som huserar området!
Dom hade väl julafton med all kabel som fanns! 3 fas o styrkabel en 200m högtalart kabel!
Det säljer kopparen löst
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Lindén skrev:
Ok var den fullastad med pinaler elle?
Japp! Fick lov att lasta ur en styck gräsklippare och lite kablar. Nä, men du menar att mitt inlägg var meningslöst? Sa bara att jag var där och inte såg nått misstänksamt. Iofs såg jag en annan buss som var lastad med prylar. En vit sådan. Allt jag la märke till. Satt en gubbe som förare och såg allmänt stressad ut. Jag var där runt 17-18-tiden. Var inte då du vet om du blev av med det?
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Swedie skrev:
Japp! Fick lov att lasta ur en styck gräsklippare och lite kablar. Nä, men du menar att mitt inlägg var meningslöst? Sa bara att jag var där och inte såg nått misstänksamt. Iofs såg jag en annan buss som var lastad med prylar. En vit sådan. Allt jag la märke till. Satt en gubbe som förare och såg allmänt stressad ut. Jag var där runt 17-18-tiden. Var inte då du vet om du blev av med det?

Jo det kan mycket väl ha varit det! Kommer du ihåg vad det var för buss o vart såg du den?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vid OK/Q8 macken inne i stan. En längre buss med glasat runtom. Skalat huvud dock inte skin. Yngre runt 25-30.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Lindén skrev:
Ok! Gick det e se vad han lassat?
Nä tyvärr. Tänkte inte på att gå upp och kolla, men tyckte bilen verkade "fulllastad"... Det var iaf två personer i bilen. hum. Den andra kommer jag inte ihåg alls hur han såg ut OM det nu inte var han som stod bakom mig, då såg han ut som en äkta norrlänning (dock tierpbo pga lantmankänsla på det hela). Hade sån där mössa med luva ner över öronen. Som en lantman helt enkelt. Dock en yngre person det med och runt 25-30 han med. Tunnare ögon (kineskatigt dock inte kines. Kanske ryss eller nått, men dock ingrodd svensk.. hmm. Sicket signalement man ger).
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Swedie skrev:
Nä tyvärr. Tänkte inte på att gå upp och kolla, men tyckte bilen verkade "fulllastad"... Det var iaf två personer i bilen. hum. Den andra kommer jag inte ihåg alls hur han såg ut OM det nu inte var han som stod bakom mig, då såg han ut som en äkta norrlänning (dock tierpbo pga lantmankänsla på det hela). Hade sån där mössa med luva ner över öronen. Som en lantman helt enkelt. Dock en yngre person det med och runt 25-30 han med. Tunnare ögon (kineskatigt dock inte kines. Kanske ryss eller nått, men dock ingrodd svensk.. hmm. Sicket signalement man ger).


Tackar tackar!
Vart ute o kikat nu hade inte blitt av med allt!
O polisen trodde sig veta vilka det var som hade gjort inbrottet!
Skall ut å gå igenom allt med far nu o placera om allt!
Dom tog högtalare för en 8 loppor men lämnade kvar slutstegs rack 3 steg o div andra grejjer i som tar mindre plats o genererar mer pengar o enklare o bli av med!
E väl några knarkare elle nåe.
Såg en avkörd mini buss med.... nu på vägen hem EN VIT!!
Skumt värre..
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Sätt in ett larm...kostar inte speciellt mycket, några larmdekaler funka oxå, har du inga kan du pm:a mej ska jag försöka fixa fram åt dej
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
TERMINATOR skrev:
Sätt in ett larm...kostar inte speciellt mycket, några larmdekaler funka oxå, har du inga kan du pm:a mej ska jag försöka fixa fram åt dej

E elektriker så larm fixar jag själv! Men tackar tackar!
Blir mycket järn stora o fina bommar så länge!
Tur man inte hade moppen där med!!!
Dom glömde en yxa.... Kanske skall returnera den! :död
Sedan hade dom försökt o ge sig på ett satigt lås med utan resultat.
Var inte dom mest erfarna tjyvarna direkt.
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
Vart har du ditt lantställe?
Vet att det har varit en del skit i området runt Tierps fältet, Pilbo/Barbo/Munga.
En av brorsans kompisar har fått sin bil tömd på bensin. Fast den stod alldeles utanför huset. Och dom hade slangat ur den när det var folk hemma i huset.
Sen hade någon blivit av med en minibuss en bit därifrån. Som blivit körd ner i ett dike.
Polisen visste tydligen vilka det var som gjort det. Några knarkare från trakten... :mad: :kocko
Men dom hade inga riktiga bevis, så dom kan inte göra nåt...

// Lena
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Swedie skrev:
Det var iaf två personer i bilen. hum. Den andra kommer jag inte ihåg alls hur han såg ut OM det nu inte var han som stod bakom mig, då såg han ut som en äkta norrlänning (dock tierpbo pga lantmankänsla på det hela). Hade sån där mössa med luva ner över öronen. Som en lantman helt enkelt. Dock en yngre person det med och runt 25-30 han med. Tunnare ögon (kineskatigt dock inte kines. Kanske ryss eller nått, men dock ingrodd svensk.. hmm. Sicket signalement man ger).


Kolla bilden till vänster om inlägget...


Scary... :hihi
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Lilla_Tingeling skrev:
Vart har du ditt lantställe?
Vet att det har varit en del skit i området runt Tierps fältet, Pilbo/Barbo/Munga.
En av brorsans kompisar har fått sin bil tömd på bensin. Fast den stod alldeles utanför huset. Och dom hade slangat ur den när det var folk hemma i huset.
Sen hade någon blivit av med en minibuss en bit därifrån. Som blivit körd ner i ett dike.
Polisen visste tydligen vilka det var som gjort det. Några knarkare från trakten... :mad: :kocko
Men dom hade inga riktiga bevis, så dom kan inte göra nåt...

// Lena

Jo det e samma här knarkare antagligen.. Stället ligger utåt munga hållet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top