Inbrott

doorman

Checkpoint 69
Gick med
25 May 2004
Ort
Forshaga
Hoj
*SÅLD*
Inbrott

--------------------------------------------------------------------------------

Hej! Har haft inbrott och vill ha er hjälp att titta efter min hjälm bland annat... Mer info på hemsidan.

Hjälmen är en Airoh "Warrior", mattsvart.

Tack på förhand!

Urban Eriksson.
 
Last edited:

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
Vet du vad du gör! Ring till Telia och kolla vem som har ringt till dig. Om inte dom kan ge ut så får du kontakta polisen och be dom kolla upp vem som ringt.

D.v.s. om du nu inte redan gjort detta?
 

doorman

Checkpoint 69
Gick med
25 May 2004
Ort
Forshaga
Hoj
*SÅLD*
rSEXa skrev:
Vet du vad du gör! Ring till Telia och kolla vem som har ringt till dig. Om inte dom kan ge ut så får du kontakta polisen och be dom kolla upp vem som ringt.

D.v.s. om du nu inte redan gjort detta?

Det är på gång. Ska prata m polisen på måndag...
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
Och har du riktigt med otur, så använde de ett oreggat kontant kort....

Lycka till !

//DFMSWEDEN
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Har en polare som också skulle kolla upp skyddat nummer som hade ringt till han.
Dom ville ha 1000 spänn för att lämna ut det :3freak ?
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Jösse skrev:
Har en polare som också skulle kolla upp skyddat nummer som hade ringt till han.
Dom ville ha 1000 spänn för att lämna ut det :3freak ?

Det tror jag inte ett dugg på, har man skyddat nr så har man.

enbart en polisanmälan med efterföljande utredning kan få nr.
och då får du inte det iaf.. utan polisen får det
jag har också frågat en gång i tiden.
 

doorman

Checkpoint 69
Gick med
25 May 2004
Ort
Forshaga
Hoj
*SÅLD*
Jag personligen har ingen användning av nummret men om det kan vara en ledtråd för polisen så är jag tacksam... några pengar betalar jag inte för en sån sak eftersom det är polisen sak... Det värsta är inte att det saknas en massa grejer utan just vetskapen att någon annan varit inne i huset.

"Mitt hus är mitt fort", och dit in ska ingen annan.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
För att komma ihåg allt som försvunnit. Tänk dig in i olika situationer, typ som idrott, fritid, semester, jul, midsommar, födelsedagar och tänk på vad du brukar ta med dig eller brukar använda. "Fådda" saker/presenter är det lite värre med - fast det brukar tjejer vara bra på av någon anledning. Du kommer inte att komma ihåg allt, det är bara att acceptera att du kommer att sakna nåt efter 6 månader och att du är torsk att få ut nåt av försäkringsbolaget så lång tid efteråt. När mitt förråd i USA länsades på allt (utom hojen) gick jag back 10k trots att jag trodde jag fick med allt.

Själv svarar jag aldrig när hemligt nummer ringer, finns ingen anledning. Alla i min bekantskapskrets är icke-hemliga.
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
andersbrink skrev:
Själv svarar jag aldrig när hemligt nummer ringer, finns ingen anledning.

Sådant folk är roliga. Många moderna telefonväxlar suddar bort telenumret på utgående av någon anledning.

Kanske därför de aldrig ringde om de där grejerna som var beställda? ;)
 

hoj sugen

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
gbg
Hoj
Zx9 01
doorman skrev:
Inbrott

--------------------------------------------------------------------------------

Hej! Har haft inbrott och vill ha er hjälp att titta efter min hjälm bland annat... Mer info på hemsidan.

Hjälmen är en Airoh "Warrior", mattsvart.

Tack på förhand!

Urban Eriksson.

Vilken Hemsida????
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
De enda som använder sig av hemligt nummer till mig är telefonförsäljare. Mitt jobb t.ex., Ericsson, visar internnummret på den som ringer. Ifall jag får ett SMS 30 sekunder senare vet jag att det inte var en telefonkrämare, då ringer jag upp om något lämnat sitt nummer. Dvs, jag svarar när jag tycker mig ha tid att svara, inte när någon annan tycker att jag ska svara. Tillika har jag "reklam undanbedes" på min brevlåda.

Så pass miljöskadad kan man bli efter att ha varit den enda personen på nätverkssupporten vid Ericsson Gävle 1988-1992. :D

John_Doe skrev:
Sådant folk är roliga. Många moderna telefonväxlar suddar bort telenumret på utgående av någon anledning.
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
andersbrink skrev:
De enda som använder sig av hemligt nummer till mig är telefonförsäljare. Mitt jobb t.ex., Ericsson, visar internnummret på den som ringer. Ifall jag får ett SMS 30 sekunder senare vet jag att det inte var en telefonkrämare, då ringer jag upp om något lämnat sitt nummer. Dvs, jag svarar när jag tycker mig ha tid att svara, inte när någon annan tycker att jag ska svara. Tillika har jag "reklam undanbedes" på min brevlåda.

Så pass miljöskadad kan man bli efter att ha varit den enda personen på nätverkssupporten vid Ericsson Gävle 1988-1992. :D
Jag brukar ställa min mobil på skyddat nummer enbart för att jag tycker folk ska inte vara så nyfikna vem som ringer. Varför kunde man svara förr utan nummerpresentatör men inte nu. Vill man ha hemligt nr när man ringer ska man få ha det och alla borde svara.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
sportarn skrev:
Vill man ha hemligt nr när man ringer ska man få ha det och alla borde svara.

:D

Din förlust, inte min. Jag stänger t.o.m. AV min telefon när jag sover - men det kanske jag inte borde få göra menar du? :hihi

Nummerpresentatör? Well... på den tiden fanns det inga telefonförsäljande krämare och det är bara de som ringer med hemligt nummer. Aha, du är telefonförsäljare, tänkte inte på det.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top