Vad är det för fel på den här bilden?

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Långa farbron skrev:
Hur ofta byter du skiva?

Då kan man ju skära ett spår i dom och lossa dom eller slipa till kanterna och ta en fast nyckel.

Eller så borrar man ur skruvarna.

Meckigt ,men inbrottsäkert.

Sen är det väl ganska vanligt att dom är nitade istället för att vara skruvade.
Eller så gör man som i matlagningsprogrammen."eftersom det här tar lite tid så har vi redan fixat det i förväg o.s.v" :tummenupp
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Finns inga ord till allt.. men
:smasha :kulspruta :machinegu :martialar :whip :censored

var den garageförsäkrad?
håll oss uppdaterade!
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Min arbetskamrat, som också finns på SH, påstod att han läst i en tråd att det var bagerahs hoj som stulits.
Så nu har jag gått och varit ledsen för din skull hela natten bagerah.

Tur att det inte var din hoj, men synd om killen som blev av med sin. Hoppas han får tillbaks den eller iaf blir ordentligt ersatt av försäkringsbolaget.

Ses på fikat! :)
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jag har tidigare varnat för skivbromslåsen eftersom de är så lätta att komma förbi. I samband med detta har jag tillfrågats om hur man gör men vägrat skriva ut detta eftersom vem som helst kan läsa vad vi skriver här.
Jag vill därför uppmana er att ta bort "beskrivningarna" ovan. Iofs är kunskapen säkert rätt väl spridd bland banditerna men ändå...
Vi behöver ju inte underlätta mer än nödvändigt så att säga.
Notera att jag inte misstror nån SH-member men som sagt, vem som helst....

För övrigt får man beklaga.
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Håller med Robban C. Ta bort all typ av tips. Banditer kan de tipsen redan men små ungar gör det inte och jag tror inte att jag vill att en unge ska pilla med mina bromsar.
För övrigt jag e jävligt ledsen över detta. Tyvärr händer detta allt för ofta.

CIS *on*
Varför tog de bara ena cykeln och inte både två?? och varför bröt de skivbromsen?? Hade du annonserat ut din hoj??
CIS *off*

Säg till om du hittar de som har gjort detta... då kan jag hjälpa dig och läxa upp de... :fatta! :fatta!

argue.gif
bash.gif
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Much better. :tummenupp
Ju färre som vet vilka metoder man kan använda ju mindre är risken att det händer igen.
Proffsen vet hur dom ska göra i vilket fall som helst men vi kanske slipper nån joyride (moppefucko som snor hoj för att ge sig ut och blågasa) med tillhörande dödsolycka och svarta tidningsrubriker i alla fall.

Återigen, beklagar.

Och bromsskivelås är bara för en snabbis in på bolaget. Hemma gäller (om möjligt) redig klass3-kätting och klass3-lås mellan ram och en stadig pelare eller nåt sånt.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Vilket skit :4skrika

Som Ducati-förare så undrar man varför dom inte tog Monstern istället för KTM :rolleyes: (kunde inte låta bli och köra lite ironi..)

Jävligt trist, verkar vara en planerad kupp och man kan inte göra mkt mer än låsa fast dom precis som du gjort. Nu blir jag orolig och paranoid för min egen hoj :huvet

Samtidigt... vill man ta en hoj så går det att ta den oavsett om du har 232 abus lås, grind, larm osv tyvärr :död

Lider med dig.
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
EZrideR skrev:
CIS *on*
Varför tog de bara ena cykeln och inte både två?? och varför bröt de skivbromsen?? Hade du annonserat ut din hoj??
CIS *off*

Eftersom skivbromslåset var borttaget på plats och den stulna bilen som var full med inbrottsverktyg var "kvarlämnad" misstänker jag att de kört ut duken därifrån, för att komma sedan tillbaka och hämta duccen och sedan bilen. men eftersom killen som hyrde platsen de lämnat bilen på kom hem mitt i natten, ringdes det ju hit och dit och anmäldes. Det visade sig att dn var stulen och farbror blå kom dit mitt i natten. Så det skulle kunna vara anledningen till att de "bara" fick med sig en av hojarna och fick avbryta. känns inte som att det var meningen att bilen skulle lämnas kvar där...

har inte haft den ute på annons. sålde den till en vän till mig :(

Blir förbannad på folk som låter okända människor glida med in när de åker in i garaget! likaså folk som bara drar där ifrån utan att se till att porten stängs bakom dem på väg ut, utan att någon hinner knalla in där!
Larmet på garaget hade inte gått och ingen av ytterdörrarna/portarna var uppbrutna...
inga nyheter hit eller dit ännu, men f-bolaget tycks inte vara inställda på att jävlas i alla fall...
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Skönt och höra att fb inte ville krångla... de e alltid skönt... men det är en jävla bläää pengar med självrisken... :huvet

Vi har råkat ut för samma sak här på jobbet... när vi kom tillbax efter lunchen hängde en annan person med genom dörren... vi tänkte inte på det.. han gick raka vägen till toa.. sen var två datorer borta mitt på dagen... :kocko
JAG får dålig känsla när jag ska ta hem min egen dator från jobbet så finns det sådana folk som e iskalla och gör sådana saker...

jag tycker att du ska vara glad att de inte stal både hojen... synd för din polare... har du sagt det till honom??? :(
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
ja han är informerad...var ju inte de roligaste nyheterna att framföra, men vi håller på att hjälpas åt att sammanställa allt vad som finns för fb och polis etc...
tur som en tokig i oturen har han dock, då han har den försäkrad hos bilsport och mc, som i vanliga fall skall ha 10000 i stöld-självrisk!? men han köpte den avställd av mig och har bara tecknat garageförsäkringen (självrisk=2000) men surt i alla fall...hoppas vi kan få ut pengar för förstörda lås på samma gång. ( de lämnade de kvar) känns lite småsurt att hosta upp en tusing eller två på en sån fettokätting till när man närmar sig slutet av januari månad :( luspank!

Är nästan så jag hoppas på att jag inte får tag på någon skyldig, då jag antagligen i så fall kommer hamna på sjukan eller i buren... :mad: :mad: :mad:
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Där sa du nåt!!


läs detta

Duells och ABUS lämnar en unik låsgaranti för vissa (nedan angivna) lås som gäller om lås och fordon köps vid samma tillfälle. Beloppen för garantin skiljer mellan olika fordonskategorier (moped / MC) och återbetalas kontant via inköpsstället för låset. Garantin gäller för uppbrytning av låset och har ingenting med fordonets vanliga försäkring att göra.
Låsgarantin gäller med de villkor som står i låsgarantibeviset och med det belopp som angivits på detsamma. Denna text kan inte åberopas för garantins giltighet eller belopp.

Även om du inte köper ett nytt fordon för att komma åt låsgarantin kan man reflektera över kvalitén då ingen annan låstillverkare vågar lämna en motsvarande garanti. Lås med låsgaranti är troligen bland det bästa du kan välja och bör vara ett mycket vettigt val ändå.

Följande villkor ska vara uppfyllda för att låsgarantin ska gälla:

Garantin gäller för uppbrytning av låset.
Lås och fordon ska köpas samtidigt på samma försäljningsställe :va
Det ska finnas en försäkringsanmälan om åverkan/stöld. (kopia skall lämnas)
Det ska finnas en polisanmälan om brottet. (kopia ska lämnas)
Låsgarantins garantibevis ska lämnas.
Kunden ska ha haft en utgift för en självrisk.
Rester av låset som visar att låset blivit brutet ska lämnas.
Kvitto på inköpet av låset ska lämnas.
Garantin gäller i två år från inköpet av låset och med det belopp som är angivet på låsgarantibeviset.

Villkoren ovan kan ändras från Duells/ABUS sida utan att sajten hunnit uppdaterats. Duells/ABUS villkor, angivna i garantibeviset, är de enda villkor som gäller.



Orginalet finns här
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
nu är hojen köpt av en privatperson i tyskland och låset här i gbg så det kanske skiter sig, men det är ju helt klart värt att undersöka! Tack skall du ha! :Bugar Det värmer... :)
 

FreddaGädda

Guest
bagerah skrev:
här har de använt sig av värme...?! :kocko
så jag undrar hur bromsskivan ser ut

Visst fan är det så att dom ändrar form vid uppvärmning? Dvs den som åkte därifrån fick en simulering hur det känns att åka riktig häst. Min kätting drog dom sönder med köldspray och en slägga. Det var inte en dyr kätting men inte fan var det ett nippersmycke :död
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Polisen berättade för en kompis till mig att det var väldigt vanligt att tjuvarna ställer framhjulet på en skateboard och sen rullar iväg med hojen. Kompisens hoj hade nämligen blivit flyttad en längre sträcka ljudlöst och utan att lämmna märken.

Sen slänger dom in hojen i en buss eller står i lungt och ro på annan plast och klipper/skär den skivbromslåset.

:mad:
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
WestW skrev:
Polisen berättade för en kompis till mig att det var väldigt vanligt att tjuvarna ............bla bla bla
.

:mad:


som sagt inga tips här inne tack... vänligen ta bort det!!
 

Trottel

Medlem
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 250 EXC-F -07
När jag köpte abuskedja i somras blev jag informerad om att de lämnar garanti, punkt slut. Den kostade väl 3500 eller nåt och om den skulle brytas fick man 3000 tillbaka från abus, förutsatt att någon del av kedjan finns kvar.

Jag sörjer för Duke'n med er...
 

_Gurra_

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Skövde
Hoj
Ducati 748-02
Beklagar kompis!
Att vissa ska sno andras grejjer för att kunna ha nöje av det. Skulle aldrig kunna sätta sätta mig på en MC som jag igentligen är någoannans! Jag menar hur kul är det!??? När jag nu köpte min hoj hadlade om planering (bil,släp, mötesplats osv) bara det är kul. Ta med sig en polare och ha skoj på vägen med massa bra musik och sedan se skönheten. Köpa den och känna att HOJJEN verkligen är min!!! :rock :rock

Man borde :kulspruta dom :arsele !

:notme
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top