Suzuki Bandit 1200-tråden

Birdy_81

Ac-fyllning Utföres Billigt
Gick med
2 Jul 2011
Ort
falköping
Hoj
suzuki bandit 1200 99
ja då var munnstycke hög och låg beställt blev 132,5högfart och 35lågfart och förstärkt diafragmfjäder och borra hål ,,,, nu får vi hoppas det blir bra ,,,annars får jag skylla på någon :D .... tack för titt och tips Elgasen ...hörs när det blir väder för åktur
 

Bandit-gpz

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
Karlsborg
Hoj
suzuki bandit 1200-97 + kawasaki gpz900-85
Grattis

ja då var munnstycke hög och låg beställt blev 132,5högfart och 35lågfart och förstärkt diafragmfjäder och borra hål ,,,, nu får vi hoppas det blir bra ,,,annars får jag skylla på någon :D .... tack för titt och tips Elgasen ...hörs när det blir väder för åktur

Värt varenda öre, på min blev de en rejäl skillnad. Årets första 15 mil blev i går, helt ok. Letar efter kromade mätar hus, om ni har ligger hör gärna av er, naken 97a.
 
Last edited:

Birdy_81

Ac-fyllning Utföres Billigt
Gick med
2 Jul 2011
Ort
falköping
Hoj
suzuki bandit 1200 99
har kört 5 mil i år än ... förhoppningvis fint väder nästa vecka när mann är lite mer ledig ...då blir det nog en tur till karlsborg ...undenäsvägen är trevlig synd bara att dom blåa bilarna gärna står där med
 

snorky_81

z1000
Gick med
28 Jul 2010
Ort
stockholm, söder om söder
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -05
jag har en bandit 1200s -05 som just passerade 2000 mil under förra veckan.
måste dessvärre sälja min underbara å välputsade ögonsten, då familj måste prioriteras.

45000:- komplett medvorignal avgassystem samt ett devil och ett yousimura system.

tvättad efter nästan alla körningar och väl omhändertagen.

någon entusiast här som är villig att ta hand om denne så vore jag glad om det fanns någon med samma intresse som jag.
 

Birdy_81

Ac-fyllning Utföres Billigt
Gick med
2 Jul 2011
Ort
falköping
Hoj
suzuki bandit 1200 99
Tänkte bara meddela att jag är mycket nöjd med min bandit ..bra med kraft på alla växlar inget krångel ... visst lite dåliga dämpare och tunn lack kan jag leva med ! ... väntar fortfarande på nya munstycke ... har blivit en 40 mil än sålänge ...
 

sudden-borås

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Utanför Borås
Hoj
2007 Honda blackbird xx
Tar ut min Bandit på fredag! Har haft den på vinter förvaring. Skulle tagit ut den i torsdags i förra veckan men då kom det 15 cm med snö. Men nu är det nära!!!!

Det är inte dåligt att du har köpt 40mil redan Birdy_81
 

coda

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2007
Ort
Haninge
Hoj
2014 Bandit 1250
Dum fråga kanske men: Det sägs (skrivs) ofta att det är enkelt att plocka mer prestanda ur banditen, varför levererar inte Suzuki dem med den förbättrade prestandan?:confused:
Jag tycker hojen är snygg och ser rejäl ut men tycker det känns sådär att de bara plockat 100 kusar ur en 1200/1250 cc.

Inga frågor är dumma frågor (som det heter om man är politiskt korrekt) och det finns säkert flera svar men ett är försäkringsklasser och premier. Banditen anges ha 98hk i många länder och 106 hk i vissa utan någon skillnad i motorn. intressant är att dom ger ofta runt 100 hk helt oskruvade på bakhjulet i bänk. Bike testade 1250 som gav 110hk på bakhjulet i bänk helt oskruvat! Många är nöjda med denna effekt och är glad över låg premie = suzuki säljer många banditer. Vi andra gör 2" modden och glädjs åt ca 120 hk på bakhjulet :) (och låg premie)
kolla på hojar som säljer på att de har hinkvis med hk, dessa har ofta mycket lägre hk på bakhjulet än vad som anges i pappren. Så till syvende och sist får man fråga sig vad är viktigast, det som står i pappren eller vad som finns på bakhjulet?
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Var ska denna "kabelhållare" sitta fast? Hittade den löst hängande på kabelknippet, vänster sida bredvid förgasarna.

2012-03-13 13.47.53.jpg

PS: 20 mil i mellandagarna, 20 mil en dag i Februari, samt 100 mil nu i mars.
Denna lilla krokjävel är det enda som "gått sönder" på de snart 5000 mil jag kört min hoj!
:yoparty
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Har du haft bort luftburken någon gång? Denna kabelhållare sitter fästad i samma skruv som luftburken skruvas fast i ramen.:crash
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Nej, jag är inte mycket för att skruva och lämnar bara in den på dyr service enligt boken.
Jag är iaf kapabel till att byta olja och bromsbelägg så jag kan nog mecka en ny skruv själv också.
Tack för infon så jag vet var den sitter iaf! :)

PS: MÅSTE jag lossa tanken eller är det möjligt att se detta fäste från sidan om man tar bort den lilla sidokåpan eller nåt?
 
Last edited:

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Du skulle kunna ta det på nästa service. Bara en kabelklammer. Min bakre kåpa är lite annorlunda än din, men jag måste ta bort den bakre kåpan för att komma åt detta.
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Öhm, ja det är ju lite skillnad på min. Kan inte se eller känna nåt oanvänt hål iaf.
Allt verkar ju tämligen stabilt utan denna dock så är det ingen som vet exakt var den sitter på min generation får det väl bli på nästa service då. Tack ändå!

2012-03-16 11.43.28.jpg
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
@Sudden:
Aha, var inne på att den skulle sitta längre upp. Kan inte verifiera till 100% var den sitter fast? Är det denna skruv? För den skruven sitter ju där som den ska... Eller är det någon annan bakom?
Sorry, men är lite osäker på var kroken börjar och slutar på din bild. :va

Untitled.jpg
 
Last edited:

sudden-borås

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Utanför Borås
Hoj
2007 Honda blackbird xx
Jag kollade precis i garaget på bågen och den sitter med den skruv/bult du har ringat in, har du en sådan krok där, som jag har på min?
Men men jag får la ta och pötta ut cykeln i morgon och lossa kåpan ovan för och kolla om det sitter en till högre upp. Men vet inte om det finns fler som inte syns?!
 

sudden-borås

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Utanför Borås
Hoj
2007 Honda blackbird xx
Är det någon som vet om man lagligt kan stoppa i xenon lampor på cyklen och då halvljus på båda sidor? Tror det skulle se jävligt coolt ut.
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Hittade ju kroken hängande löst. Både krok och skruv är intakta så SKA den sitta där måste service-verkstaden glömt den.
Jag lät dem byta drivpaket på senaste servicen, jag antar att det skedde då.
Skit samma, bara skruva fast kroken igen, alles gut.
Tack för infon!
 

sudden-borås

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Utanför Borås
Hoj
2007 Honda blackbird xx
@Sudden:
Aha, var inne på att den skulle sitta längre upp. Kan inte verifiera till 100% var den sitter fast? Är det denna skruv? För den skruven sitter ju där som den ska... Eller är det någon annan bakom?
Sorry, men är lite osäker på var kroken börjar och slutar på din bild. :va

View attachment 356550

Verkar bara var en ? Och den sitter där du har ringat in på bilden. Hitta ingen bakom kåpan ovan för och under tanken.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top