Suzuki Bandit 1200-tråden

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Leo Vince carbon oval !?

310 eur + frakt från tyskland,för ett nytt Leo Vince carbon oval, är det rätt pris?

Kräver det någon ombestyckning eller optimering av hojen.

Är mest ute efter lite mulligare ljud. Orginal låter ju i princip ingenting.

http://www.motorradteile-hamburg.de/
 

EliasB

"In Sweden we call it a kick"
Gick med
21 May 2004
Ort
Älvsbyn
Hoj
Suzuki Bandit 1200 S -02 Suzuki DR-Z 400S -04
Jag har inte specifikt kollat Acewell eller banditen men jag letar efter varvräknare till DR'n och har hojen cdi är det ofta på minussidan det skall kopplas in men det varierar från mätare till mätare. Dessutom har väl Acewellen möjlighet till induktiv mätning dvs linda runt tändkabel. Det borde du kunna prova.
Förmodligen spelar det ingen roll vilken av tändspolarna men det borde finnas en anledning till att ordinarie sitter på svartgula tråden istf den orangevita. På elschemat står inte + eller - utmärkt på tändspolarna så det man har att gå på är färgkoden på schemat.

Jo man kan linda runt tändkabeln på acewell mätaren men provade det också men då blev den bara ännu mer närvös.
Ska testa att flytta kabeln till den andra tändspolen så man har testat det också. Återkommer med reslultatet, tack för hjälpen så länge. :tummenupp
 

Bandit-gpz

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
Karlsborg
Hoj
suzuki bandit 1200-97 + kawasaki gpz900-85
varvräknare

Umm, kommer inte ihåg vilken färg den hade, det var ju ett tag sen jag kopplade in den. Men det är + tråden till en av tändspolarna. Men det ska väl inte spela nån roll vilken av tändspolarna man använder eller?

Min erfarenhet är att v-räknaren alltid är kopplad på minus, kan ha fel men alla äldre bil och mc brukar vara så. Bandit-gpz
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Är det någon som har koll på list-pris?
Jag kommer sluta köra och sälja min B12S -98, 2100 mil,svart , svensk såld, 2 ägare. 2" mod + viper bolt-on samt N-kit. Ok bäck och drivpaket.

Vad är rimligt att begära?
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Är det någon som har koll på list-pris?
Jag kommer sluta köra och sälja min B12S -98, 2100 mil,svart , svensk såld, 2 ägare. 2" mod + viper bolt-on samt N-kit. Ok bäck och drivpaket.

Vad är rimligt att begära?


Lite mil, men det kommer nog tyvärr att ses som ett frågetecken av de flesta spekulanter med tanke på hojens ålder 210 mil per år i snitt...

Begär en sisådär 38 och räkna med att få 34-35 om du vill sälja nu. 01or/gen2har gått under försommaren för mellan 43 och 48.

Synd du skall sluta åka, men det är säkert ett genomtänkt beslut, men ut och prova lite grusåka rackarns så kul och minst lika roligt om inte roligare än asfaltåka, och inte minst mycket minre utsatt än med sportigare asfalts åka.

Lycka till med försäljningen.
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Lite mil, men det kommer nog tyvärr att ses som ett frågetecken av de flesta spekulanter med tanke på hojens ålder 210 mil per år i snitt...

Begär en sisådär 38 och räkna med att få 34-35 om du vill sälja nu. 01or/gen2har gått under försommaren för mellan 43 och 48.

Synd du skall sluta åka, men det är säkert ett genomtänkt beslut, men ut och prova lite grusåka rackarns så kul och minst lika roligt om inte roligare än asfaltåka, och inte minst mycket minre utsatt än med sportigare asfalts åka.

Lycka till med försäljningen.

Enkel anledning till de få milen.....jag är ägare no 2, första ägaren körde 1200mil och ställde sen av den (allt var orginal när jag köpte den -05, tom däck, fick en rostig tank på köpet men det är fixat nu). Har inte tid att köra själv längre......krävande jobb och fru gör sitt......

En stor anledning till att jag slutar att köra är alla olyckor med dödlig utgång, det är helt enkelt inte värt att riskera längre, jag har 2 barn som jag gärna vill se växa upp.

Om det blir problem med milen så får jag väl ta fram borrmaskinen och köra fram den 1500mil.....


/// Fredde
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Lite mil, men det kommer nog tyvärr att ses som ett frågetecken av de flesta spekulanter med tanke på hojens ålder 210 mil per år i snitt...

Jag har också en 98 och den har inte ens gått 1800 mil, tycker inte det är så konstigt. Det finns en del folk som inte kör mer än 100-200 mil på en sommar.
 

nofea_r

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Nordvästra Skåne
Hoj
Kawasaki zx9r -99
Tjena nån mer än jag som har vibrationer som fan runt 5000rpm på sin bandit? samt kan man slänga på ett 190/55 däck på banditen får det plats?
vad har ni för erfarenheter av michelin pilot road2 på era banditer?:confused:
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Tjena nån mer än jag som har vibrationer som fan runt 5000rpm på sin bandit? samt kan man slänga på ett 190/55 däck på banditen får det plats?
vad har ni för erfarenheter av michelin pilot road2 på era banditer?:confused:


Pilot Road 2 är ett jävligt bra däck till banditen och alla andra sporttourers med för den delen.

Finns även ett Pilot road 2 B för den som kör mycket med packning och skjuts, B har nån form av extra förstärkning på mittdelen av däcket.

190? Varför... fåfänga?

Kommer själv att köpa en komplett omgång Pilot road 2, bara SWT/Däckshopen får igång sin hemsida som skulle vara igång vecka 26, har för mig att dom tar en sisådär 2700 för en komplett omgång inkl frakt.
 

nofea_r

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Nordvästra Skåne
Hoj
Kawasaki zx9r -99
Pilot Road 2 är ett jävligt bra däck till banditen och alla andra sporttourers med för den delen.

Finns även ett Pilot road 2 B för den som kör mycket med packning och skjuts, B har nån form av extra förstärkning på mittdelen av däcket.

190? Varför... fåfänga?

Kommer själv att köpa en komplett omgång Pilot road 2, bara SWT/Däckshopen får igång sin hemsida som skulle vara igång vecka 26, har för mig att dom tar en sisådär 2700 för en komplett omgång inkl frakt.

Jo lite fåfängd skulle jag tro:D har precis monterar ett Pilot Road2
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Banditen är såld, lite tråkigt att släppa den, men jag har tagit beslutet att sluta köra på gata.

Kanske blir enduro i framtiden men inte mer i trafiken.....

Önskar den nya ägaren lycka till och mycke nöje med en riktigt trevlig hoj!
( detta var min tredje B12 , jag kanske är lite fantasilös av mig men jag gillar verkligen Banditerna...)


Ha det bra alla!:tummenupp
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Banditen är såld, lite tråkigt att släppa den, men jag har tagit beslutet att sluta köra på gata.

Kanske blir enduro i framtiden men inte mer i trafiken.....

Önskar den nya ägaren lycka till och mycke nöje med en riktigt trevlig hoj!
( detta var min tredje B12 , jag kanske är lite fantasilös av mig men jag gillar verkligen Banditerna...)


Ha det bra alla!:tummenupp

Ha det så bra då då.. Ja, man får ju ett annat perspektiv när man har barn. Det är ju ett ganska högt tempo ute på vägarna även om man försöker köra vettigt själv :rolleyes:
Själv är jag så nöjd men min bandit nu så det känns väldigt avlägset att göra mig av med den.
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Ha det så bra då då.. Ja, man får ju ett annat perspektiv när man har barn. Det är ju ett ganska högt tempo ute på vägarna även om man försöker köra vettigt själv :rolleyes:
Själv är jag så nöjd men min bandit nu så det känns väldigt avlägset att göra mig av med den.

När jag ställde ut Banditen till den nya ägaren så ville jag ge tillbaka pengarna, behålla hojen som prydnad i trädgården. Det finns dom som har tomtar så varför inte en Bandit....
 

coda

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2007
Ort
Haninge
Hoj
2014 Bandit 1250
Maxxis däck

Nu har jag lagt på Maxxis Presa Sport för att bilda mig en egen uppfattning om dessa däck. Första intrycket är att däcken har mycket bra grepp ut ur kurvor och vid bromsning samt god styrrespons. Cykeln faller in i kurvor betydligt mer med dessa däck än med mina tidigare Dunlop.
Hurvida dom kommer att hålla får jag återkomma till.
Jag upplever att bakdäcket är smalare:va än Dunlopdäcket trots att båda är 180 breda.
 

mr_lewies

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki gsx 400f 1982, suzuki bandit 1200N 1996
koppling

hej, efter att varit ute o kört en minst sagt hektisk runda så kände jag att motorn änna slira på 5an när jag drog på. inte alltid men lite då o då. så jag testa lite och kom fram te att kopplingen förmodligen inte hänger med när motorn krämar på. jag läste oxå ett annat innlägg om en koppling som "slirar" här i tråden... hojjen går att köra helt okej tills man drar på ordenligt, då spinner den nån sekund o sen får den grepp igen. precis som när man lägger lakrits i farten (inte för att jag kan göra d :D) så va tror ni är felet? är lamellerna sletna eller? jag kan inte banditmotorn, har bara bytt en koppling på en volvo 940 så är inte så insatt:D men känner likheter med bilen.
 

Cojak

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Bandit 1250-07
Tjena.
Kan inte svara om mr lewies koppling, men tänkte höra hur ni tycker lacken är på era banditar. Har en 07:a som gått ca 600 mil och lacken vid grenen vid tanken är ruskigt sliten redan. Visst finns det skydd att köpa men det verkar ju ruskigt dåligt att det skall bli så slitet efter kort tid. Några erfarenheter eller tips ?

Mvh / Cojak
 

mr_lewies

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki gsx 400f 1982, suzuki bandit 1200N 1996
ang lacken så är min oxå sliten, den är ju iofs inte ny, men färgen e så gått som borta där man har knäna, typsikt gnuss slitage!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top