Ducati-tråden

SMR3

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Söker Ducati 899 Panigale 2015
Hej Ducati älskare!

Jag är sugen på en Ducati 899 Panigale och undrar ifall någon här i forumet eller specifikt i denna tråd som har en till salu? Vart i landet du och hojen finns spelar ingen större roll :)

Alla förslag beaktas men fräschast hoj för rimligast pris prioriteras!

Seriös, snabb och smidig affär utlovas.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Desert sled: Astrevlig balans och najs körställning. Upplevde den dock som rejält slö (har haft en scrambler) och funderar på om det beror på att jag kör monstret nu eller om det är den nya mappningen som gör det, köpsuget avtog dock lite efter körningen. Men helt klart en cool hoj.

Supersport: Som ett monster med kåpor, rätt skön utan att varken imponera eller kännas tråkig. Namnet supersport lovar mer än det levererar iaf. Kompetent och trevlig hoj som borde tilltala många.

Multistrada 950: Wow.. Otroligt lättsvängd och trevlig maskin. Tillräckligt med kraft i motorn och ett fantastiskt chassi. Det enda minuset är väl att jag inte kände mig det minsta cool på hojen.

Mulistrada 1200 enduro: Ashög elefant på anabola. Gick som satan själv!! Förstår inte riktigt kombinationen mellan denna högpresterande motorn och tv-soffa-utförandet. Nä multistrada 950 skulle jag välja alla dagar i veckan.

Monster 1200 r: Ja jösses amalia.... Körställningen var densamma som på min 821, men herreguuuuud ett sånt drag. Fantastisk maskin på alla sätt och vis.

Diavel: En variant med fotpinnarna så långt fram att känslan mest påminde om att sitta i en gynekologstol.
Varje gång jag skulle starta fick jag titta ner för att hitta fotpinnarna. Snygg jävla hoj som jag inte alls förstår mig på.

Summa summarum så är jag rätt nöjd med min 821:a
Om jag skulle byta idag så skulle det bli en ökensläde eller en multistrada 950.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Desert sled: Astrevlig balans och najs körställning. Upplevde den dock som rejält slö (har haft en scrambler) och funderar på om det beror på att jag kör monstret nu eller om det är den nya mappningen som gör det, köpsuget avtog dock lite efter körningen. Men helt klart en cool hoj.

Denna ligger högt på min lista över hojar men jag tror att den mer skulle fungera som andra hoj dvs. att mörsa ut lite i terrängen men som man lätt skulle tröttna på ifall det var den enda hoj man hade.

Supersport: Som ett monster med kåpor, rätt skön utan att varken imponera eller kännas tråkig. Namnet supersport lovar mer än det levererar iaf. Kompetent och trevlig hoj som borde tilltala många.

Denna har jag inte sett vitsen med, tjejhoj?? antingen väljer man en 959:à eller monster, men vad vet jag :3freak

Multistrada 950: Wow.. Otroligt lättsvängd och trevlig maskin. Tillräckligt med kraft i motorn och ett fantastiskt chassi. Det enda minuset är väl att jag inte kände mig det minsta cool på hojen.

Precis min tanke, hälften handlar om att se cool ut och det gör man definitivt inte på denna:(

Mulistrada 1200 enduro: Ashög elefant på anabola. Gick som satan själv!! Förstår inte riktigt kombinationen mellan denna högpresterande motorn och tv-soffa-utförandet. Nä multistrada 950 skulle jag välja alla dagar i veckan.

Ingen kommentar, inte min typ av hoj.

Monster 1200 r: Ja jösses amalia.... Körställningen var densamma som på min 821, men herreguuuuud ett sånt drag. Fantastisk maskin på alla sätt och vis.

Min typ av hoj, måste testa nya 1200s

Diavel: En variant med fotpinnarna så långt fram att känslan mest påminde om att sitta i en gynekologstol.
Varje gång jag skulle starta fick jag titta ner för att hitta fotpinnarna. Snygg jävla hoj som jag inte alls förstår mig på.

Tänkte testa denna men tror att den är lite för lik en glidare i körställning:näsblod

Summa summarum så är jag rätt nöjd med min 821:a
Om jag skulle byta idag så skulle det bli en ökensläde eller en multistrada 950.

Se mina kommentarer ovan.
 
Last edited:
Gick med
7 Jul 2015
Ort
Sösdala
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Någon som har provat Ducativerkstaden utanför Veberöd här i Skåne? Lolitech tror jag den heter. Verkar ha vettiga priser iaf.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22

Hur trött kändes 821 jmf mot Monster 1200s? Var det så att man var beredd att pantsätta frugan? Och hur upplevde du SS 939 prestandamässigt mot din 821?

Är egentligen jävligt nöjd med min egen 821 Hyper men sneglar lite på SS 939 och dreglar avundssjukt mot Monster 1200 S...
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
SS 939 var lite som en Volvo med sportpaket. Ser sportig ut och det står sport på den men den kändes inte sportig alls. Mitt första intryck var att den känns som Multistradan ser ut!

Sen provade jag Miltistrada 950 och det var faktiskt den skönaste hojen jag kört på länge. Tyvärr var den på samma gång sjukt osexig på alla vis. Skulle vilja ha en men jag skulle inte vilja ha den som enda hoj.

Monster 1200R var galet aggressiv och osade race. Tror nog att en S är vettigare för normalbruk.

Det jag tog med mig från provkörningarna var att det var dags att pumpa framdäcket på min Panigale
:roflSen gäller det bara att hålla det där Multistrada fröet borta från hjärnan ett tag till!

Riktigt bra anordnat av DesmoCenter! Till och med maten var riktigt bra.

/Robban
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hur trött kändes 821 jmf mot Monster 1200s? Var det så att man var beredd att pantsätta frugan? Och hur upplevde du SS 939 prestandamässigt mot din 821?

Är egentligen jävligt nöjd med min egen 821 Hyper men sneglar lite på SS 939 och dreglar avundssjukt mot Monster 1200 S...

Tjaaa! nu är jag ju verkligen inte en förare som klarar av att använda en motorcykels prestanda maximalt.
Givetvis så smällde det ju bara till när man drog på rullen på 1200:an, men eftersom att jag inte ens klarar av att maxa min 821:a så upplevde jag inte 821:an slö en efter provkörningen av 1200:an
Jag kände igen mig i sittställningen och tittade lite avundsjukt på färgdisplayen .

Men är man en bättre förare än mig så är nog 1200:an en riktig jävla karamell.

ss 939 kändes väldigt lik 821:an i både karaktär och prestanda.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Tjaaa! nu är jag ju verkligen inte en förare som klarar av att använda en motorcykels prestanda maximalt.
Givetvis så smällde det ju bara till när man drog på rullen på 1200:an, men eftersom att jag inte ens klarar av att maxa min 821:a så upplevde jag inte 821:an slö en efter provkörningen av 1200:an
Jag kände igen mig i sittställningen och tittade lite avundsjukt på färgdisplayen .

Men är man en bättre förare än mig så är nog 1200:an en riktig jävla karamell.

ss 939 kändes väldigt lik 821:an i både karaktär och prestanda.

Låter bra! Behovet att springa till banken är en aningens mindre...
 

Skolda

Medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Varberg
Hoj
Ducce SF 1098 S
Någon som har provat Ducativerkstaden utanför Veberöd här i Skåne? Lolitech tror jag den heter. Verkar ha vettiga priser iaf.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk

Jag lämnade in min Streetfighter S där för en storservice, ventilkoll, remmar, nya däck, alla oljor osv..
Blev lite skrämd när jag rullade upp mot vad som verkade vara en lite halvsunkig bondgård, men med facit i hand är jag väldigt nöjd!
Även om jobbet drog ut lite på tiden blev allt gjort med finess, han verkar även ha god kontakt med IBC i Arboga då han titt som tätt for upp med hojar för att mappa om osv.
Det är visserligen 2år sedan, men om allt är som då kan jag rekommendera de. Har dönat runt på 4st banhelger sedan dess och allt fungerar som det ska :banana
 

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
K5 Bana
Hej!

Har bytt ut den analoga instrumenteringen på min 750 ssie mot en ebay-lcd variant.
Har nu fått allt att funka utom varvräknaren tyvärr...

Original varvräknare hade plus, minus å en signal-kabel in.
Finns där någon annan sladd jag kan prova å koppla in på ??
Händer nada när jag provar signalkabeln...

Tacksam för hjälp! :)
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Var och testkörde Multistrada 950 igen och kan bara konstatera att det är en kompetent och VETTIG hoj.
Men jag är ju en posör som älskar att sitta och glo på min hoj.
Så näe! jag har svårt att tro att jag skulle trivas med att äga en.
Men jag skulle lugnt kunna tänka mig att hyra en sån när man ska ut på längre resor.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Var och testkörde Multistrada 950 igen och kan bara konstatera att det är en kompetent och VETTIG hoj.
Men jag är ju en posör som älskar att sitta och glo på min hoj.
Så näe! jag har svårt att tro att jag skulle trivas med att äga en.
Men jag skulle lugnt kunna tänka mig att hyra en sån när man ska ut på längre resor.

En Ducati ska inte vara vettig, så enkelt är det.
Min Hyperstrada är knappast en klassisk skönhet men karaktär har den allt, det tycker jag inte Multi 950 har..
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top