Stulen Yahama R1 efterlyses! Kronoberg, Älmhult

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Man kan kanske be en hojbroder som behärskar sin båge väl att följa med som eskort bakom den som testkör. Skulle jag lätt ställa upp på om någon av mina vänner bad mig om. Det plus körkort (som man granskat noga) och deposition.

Måste dock ge en eloge till alla som skriver om dessa upplevelser här hur jävliga de än är (Lovar att bjussa på bärs om jag träffar er ute på krogen en kväll :)

Detta medför ju onekligen att de inte kan hålla på alltför länge då informationen om deras förehavanden sprids relativt snabbt.

Hoppas någon av er får tillbaks hojen eller får reda på vem som ligger bakom.

/Olzki
 

hlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Älmhult
Hoj
Ducati Monster, nästa år förhoppningsvis nya Monster S2R
Såhär kan man göra om man ska sälja sin hoj....Innan de ens på se på nyckeln går man in på en bank och där får den som är intresserad av att köpa mcn lämna in sin postväxel/cash till bankpersonalen som sedan behåller den tills båda kommer tillbaka igen....Då får antingen spekulanten tillbaka pengarna eller säljaren.....

Finns en nackdel, bankerna har pissiga öppettider :kocko
 

Jay-Jay

Poser MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
ktm
maxximus skrev:
Hålla koll efter vad? Tror du att de kör runt med hans gamla regskylt?
I dont think so! Den kommer säljas i delar till nån skum typ som säkerligen redan beställt en sådan i förväg :(


Kanske i personer som säljer R1 delar, en slaktad cykel i skogen eller liknande. Fast om du redan vet att det inte är lönt så kan jag väl skita i det.
 

Kevlar

Socio#3414
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Sthlm
Hoj
DUCATI 748SP 1996
Lider med er killar :(

Känns som man hade tur när man krängde den gamla trajjan. En kille ringer och frågar om det är nåt fel på den, åker ifrån norrland morgonen efter och köper den osedd och "okörd". Frågade om han inte ville provköra den först men det behövdes inte sa han :confused:

Varför får man inte ut ersättning från försäkringsbolagen när den blir stulen om man har tagit leg. ifrån personen ifråga?
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
hornet oskar skrev:
finns bara ett bra sätt sälj hojen för över pengaran och skriv ett papper där det klart och tydligt framgår att mc´n är såld och att köpet kan hävas om fel som endast kan hittas vid provkörning finnes.

skickar upp ett kvittoformulär i wordfromat kan vara bra att ha on ni ska sälja / köpa mc!


Mv. Oskar


Tack...Oskar!!
håller på med att sälja min hoj och "kontraktet som du hade lagt upp är precis vad jag hade tänkt mig.. hade gjort nåt liknande klasul men inte lika snyggt som din..
lider mer er alla och hoppas att jag ska slippa känna så..

Jag har oxå annonserat ut min hoj.. men tack och lov de som har varit intresserad är SH brödrar :fyllisar
 

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
Ingen
Nu får det väl för f-n räcka....

Jag vet inte vad jag ska säga...det tar aldrig slut med stöld-eländet.

Kommer till kneget nu imorse och talar med min kollega som ser lite nedstämd
ut. Igår när han körde till jobbet med bilen, så stod hans Triumph Tiger som
vanligt utanför lägenheten på parkeringen.

Men när han kom hem igår kväll - BORTA!!! Inga spår efter vad som hänt.
Troligtvis en lastbil eller annat med 3-6 pers som snabbt som tusan slängt
upp den på ett flak eller dylikt. Låst med granitlås + annat, men vad hjälper det?

Det trista är:
1. Hans förra hoj blev stulen på samma plats, han har inte möjlighet till
garage. Den var inte värd mycket, men trist ändå när inte stöldförsäkring fanns.

2. Nu ska han, som han sade: "...skita i det här med motorcyklar något år"
eftersom han inte får ha grejorna i fred ändå...denna gång hade han dock,
som tur var, stöldförsäkrat den.

När tar detta elände slut...?
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Många i denna tråden verkar tro att det bara är att kräva saker hit och dit utan problem av folk när det gäller att sälja sin hoj. I verkligheten är det nog inte så enkelt. Man är ofta inte lika cool som bakom tangentbordet menar jag. I verkligheten är det nog inte så enkelt.
Om man råkar ut för ett planerat stöldförsök och sedan sätter sig på tvären mot tjuven utan att befinna sig bland annat folk eller har polare med sig kan man med stor sannolikhet räkna med problem. En person med tillräckligt låg moral för att stjäla en hoj är inte en person man vill ska dra kniv eller pistol mot en. Det är ju verkligen förjävligt att man knappt vågar sälja sin hoj privat längre. För att gradera sig bör man vara ett gäng polare som möter upp "spekulanten". ENdast då har man ju en rimlig chans :(
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
EZrideR skrev:
Tack...Oskar!!
håller på med att sälja min hoj och "kontraktet som du hade lagt upp är precis vad jag hade tänkt mig.. hade gjort nåt liknande klasul men inte lika snyggt som din..
lider mer er alla och hoppas att jag ska slippa känna så..

Jag har oxå annonserat ut min hoj.. men tack och lov de som har varit intresserad är SH brödrar :fyllisar



kul att fler kan använda det jag skrivit ihop om det är något som saknas / kan förbättras så skriv dit det och ladda upp filen igen!


tycker själv att det känns som ett ganska seriöst kontrakt. När jag visade upp det för köparen på min hornet sa han bara jaja det ser väll bra ut lika bra att göra upp hela affären först. på det kontraktet hade jag även skrivit till att han stog för försäkringen så slipper man det med om det mot förmodan skulle vara något!


lycka till med försäljningen

Mv. Oskar
 

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Ort
Älmhult
Hoj
CB1000Turbo -97
Kevlar skrev:
Lider med er killar :(

Känns som man hade tur när man krängde den gamla trajjan. En kille ringer och frågar om det är nåt fel på den, åker ifrån norrland morgonen efter och köper den osedd och "okörd". Frågade om han inte ville provköra den först men det behövdes inte sa han :confused:

Varför får man inte ut ersättning från försäkringsbolagen när den blir stulen om man har tagit leg. ifrån personen ifråga?

Samma sak när jag sålde R1:an.
Norrläning kommer ner går ett varv runt hojen och säger "ja, den ser ju ut som du beskrev den, jag tar den".
Inget prut, ingen provkörning.
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
HanneZ skrev:
Men, kommer det folk o köper era hojar som inte har bil med sig? Alla som köpt mina hojar har haft bil med sig o deras nummer kollar jag alltid upp innan några nycklar visas fram.

En kompis till mej råkade ut för en spekulant som kom i en ny och fin Golf (många år sedan) .
Kompisen började undra lite när han som provkörde hojen varit borta i en halvtimme men det var ju lungt för han hade ju lämnat sin bil kvar som pant och den var ju värd 4 gånger mer än hojen.
Det visade sig att bilfan var stulen.
( Polisen tog sedan hojtjyven på motorvägen mellan Stockholm och Norrtälje ) :tummenupp
 

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Ort
Råttholm
Hoj
748R -02
hornet oskar skrev:
kul att fler kan använda det jag skrivit ihop om det är något som saknas / kan förbättras så skriv dit det och ladda upp filen igen!

Såg att du skrivit "köpes i befintligt skick" och tänkte bara säga att det inte går att avskriva sig fel med en sån klausul, köplagen är väldigt hård på det där. Det skulle annars vara kul att veta hur lagen ställer sig till det där med "om fel hittas som skulle upptäckts vid provkörning". ngen här som läser juridik?
 

HanneZ

Guest
heggeli skrev:
En kompis till mej råkade ut för en spekulant som kom i en ny och fin Golf (många år sedan) .
Kompisen började undra lite när han som provkörde hojen varit borta i en halvtimme men det var ju lungt för han hade ju lämnat sin bil kvar som pant och den var ju värd 4 gånger mer än hojen.
Det visade sig att bilfan var stulen.
( Polisen tog sedan hojtjyven på motorvägen mellan Stockholm och Norrtälje ) :tummenupp
jag kollar alltid upp bilarna dom kommer i, lr ja typ nån kompis gör de.
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
störigt som fan att man inte kan lita på folk..
må dom brinna i helvetet tjyvjävlarna. :fatta!
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
hur såg killen ut vad hade han för dialekt?
vad fick du för namn osv
 

hlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Älmhult
Hoj
Ducati Monster, nästa år förhoppningsvis nya Monster S2R
Sa att han hette Johan...allt han har att gå på

beskrivning nedan

*ca 175-180cm
*ca 80-85 kg
*svensk
*ljusbrun läderjacka
*blå jeans
*medelblont kort hår
*kort hals
*ganska platt ansikte
*ganska speciellt utseende
*presenterades som Johan, tror han
*åkt dit med sin syster (sa han)
*hade kunskap om älmhultsdagarnas evenemang
*verkar kunna motorcyklar hyffsat ok.
*påstod att han var 23 år
*sa att han kom från växjö
*bröt eventuellt lite på skånska (kanske även från västkusten el.likn.)
*"normal" hudfärg, varken brun eller riktigt ljus.
* inga synliga tatueringar, ringar eller öronhängen vad han kunde se eller kommer ihåg. han hade som sagt jacka.
*normal gång


Samma dag fast på em blev en annan kille i Helsingborg också av med en R1 av en kille som såg lika dan ut och hade samma förklaring till varför han hade pengar över till att köpa en hoj....

så pass upp om ni äger R1:eek:r..verkar vara modellen dessa är ute efter....
:huvet
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
fy fan va ruttet.. men om jag skall sälja min hoj någon dag så skall jag begära hela summan kontant i handen innan de får provköra...
 

_maz_

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Ort
kristianstad
Hoj
r6
Tråkigt! lider med han... varför stack han inte efter? eller ringde polisen! dom måste ju kunna hitta den idioten ju :mad:
 
Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
När ska man lära sig: pengar i handen INNAN provkörning. En seriös köpare har ju pixen så det e ju bara att langa fram!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top