Stunttråden.

Status
Ej öppen för fler svar.

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Degerfors
Hoj
GSXR 1000 -06
så lyckat att få med vurpan på film ahahah=) så glad vart ja när ja såg att dem filmat allt :hihi :hihi
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Ska lära mig stoppies nu när man fått på nya sulor på NSRen, dom gammla däcken va fan omöjliga, även om man kört en mil aktivt så dom va varmva va det stört omöjligt att få upp den på framhjulet, även om man sitter o hoppar o skuttar i sadlen som fan... Men nu värkar det bättre, fick på dom idag o har kört bort silikonlagret i mitten, kanterna kvar nu, men det hindrar inteen från att öva stoppies...
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
NSR_Martin skrev:
Ska lära mig stoppies nu när man fått på nya sulor på NSRen, dom gammla däcken va fan omöjliga, även om man kört en mil aktivt så dom va varmva va det stört omöjligt att få upp den på framhjulet, även om man sitter o hoppar o skuttar i sadlen som fan... Men nu värkar det bättre, fick på dom idag o har kört bort silikonlagret i mitten, kanterna kvar nu, men det hindrar inteen från att öva stoppies...

Ja gör de, kan inte alla som har tillgång till kamera (film/foto)
och vill visa upp vad dem kan lägga ut sina bilder :)
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Jag har börjat testa lite nu när jag bromsar in men jag och nsr_martin kan la ta lite bilder i helgen kanske. Jag har kommit på att man måste har grymt bra fart när man ska göra stoppies.
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
zpeppy skrev:
Jag har börjat testa lite nu när jag bromsar in men jag och nsr_martin kan la ta lite bilder i helgen kanske. Jag har kommit på att man måste har grymt bra fart när man ska göra stoppies.

mjo, men börja lungt!! kör typ 30 och sen nypa lite lät och se om den lyfter nåt, om den inte gör det, testa en ny teknik. Testa dig fram. övning ger färdighet :) Jag övade för fullt förut, sen började bromsbeläggen bli så dåliga
så jag la ner det då :tungan Ska köpa nya strax. Lycka till, och bilder är alltid
lika kul! :yoparty
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
nomolas skrev:
mjo, men börja lungt!! kör typ 30 och sen nypa lite lät och se om den lyfter nåt, om den inte gör det, testa en ny teknik. Testa dig fram. övning ger färdighet :) Jag övade för fullt förut, sen började bromsbeläggen bli så dåliga
så jag la ner det då :tungan Ska köpa nya strax. Lycka till, och bilder är alltid
lika kul! :yoparty
30???? Hur svårt som helst, jag försökte idag för första gången, la ju på nya däcken igår o "körde in dom" så idag va det dags... Tyckte det va bäst att ligga i 90-100 och bromsa hårt o mer o mer, o känna var man har den, så har man gått om tid på sig innan farten tar slut, första gångerna lyfter det väll bara en dm typ, men sen ökar man höjden mer o mer, o sänker farten lite o tar upp den snabbare istället... Är skitgo känsla :yoparty Kanonfäste i nya däcken med.... :tummenupp

Ska lägga mig i hårdträning nu :)
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
nomolas skrev:
Mena att han ska börja med att testa
30, och få känna på bromsen. Mena inte
att han ska träna i 30 en vecka eller nå :gnissla
Bara första gångerna sen öka succesivt.
Äsch.... Man hinner inte göra nått från 30 om man inte kan det, inte på sporthoj iaf, börjar man i 100 och bromsar mer o mer är du nere i under 70 innan det släpper så det går rätt bra :tummenupp, släppte endast en gång för mig idag, kallt däck, satt långt bak :D Annars gick det bra, men det är ju ingen större fara om det släpper lite... bara släppa bromsen...
 

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Degerfors
Hoj
GSXR 1000 -06
ligg 100 sen bromsar man hårt så vid 80-90 är man på frmahjulet sen håller man den där=) :hihi kan filma sen när crm:en är ihop plockad
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
NSR_Martin skrev:
Äsch.... Man hinner inte göra nått från 30 om man inte kan det, inte på sporthoj iaf, börjar man i 100 och bromsar mer o mer är du nere i under 70 innan det släpper så det går rätt bra :tummenupp, släppte endast en gång för mig idag, kallt däck, satt långt bak :D Annars gick det bra, men det är ju ingen större fara om det släpper lite... bara släppa bromsen...

hörruduru! tro inte att du är gåjstrajder på en gång inte!! :fatta! :D :tungan
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Vi kan göra ett avtal, jag tror inte jag är ghÅstrider om du slutar vara min personliga moralkärring :D

Jag vet mycketväl att risken finns att åka omkull vid ev framhjulsläpp, det är därför jag bromsar mer o mer o så man tillslut känner vad gränsen går, kör spikrakt, låser sig däcket då är det oftast inte några större problem, även om man har bra fart, saker och ting kan självklart gå snett, men, det är när man svänger, även ytterst lite, saker o ting börjar bli jobbigt. Sen när man låst framhjulet några gånger vet man på ett ungefär var gränsen går och hur det känns, då går det bättre....
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Fina stunts gobbar! :tummenupp

Skall försöka börja min stuntingkarriär imorn. :yoparty :banana ... :va
 

joonnaas

nsr..
Gick med
3 Sep 2004
Ort
rimbo
Hoj
Rinaldi kittad Yamaha 450, Canon eos 350D, Honda crf50 -05(fast50s pimpad)
Håller framgaffeln för mycket stoppies?? har bara gjort några stoppies då o då.. undrar bara om gaffeln håller för de, så att jag kan börja leka lite.. :banana
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
joonnaas skrev:
Håller framgaffeln för mycket stoppies?? har bara gjort några stoppies då o då.. undrar bara om gaffeln håller för de, så att jag kan börja leka lite.. :banana
Jag vet iaf att det finns ett riktigt bra sätt att ta reda på det! :D (testa :tummenupp )
 

joonnaas

nsr..
Gick med
3 Sep 2004
Ort
rimbo
Hoj
Rinaldi kittad Yamaha 450, Canon eos 350D, Honda crf50 -05(fast50s pimpad)
NSR_Martin skrev:
Jag vet iaf att det finns ett riktigt bra sätt att ta reda på det! :D (testa :tummenupp )


Haha.. jo, tråkit bara om den inte gör de :rolleyes:
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
joonnaas skrev:
Håller framgaffeln för mycket stoppies?? har bara gjort några stoppies då o då.. undrar bara om gaffeln håller för de, så att jag kan börja leka lite.. :banana

Nog ingen fara, jag menar du kör ju HONDA :yoparty :tummenupp
 

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Degerfors
Hoj
GSXR 1000 -06
men lagrena vid stötdämparn blir inte så glada av många höga stoppies. likaså styrlagrena vid wheelies :tungan men det går ju byta med jämna mellanrum :brinnerup
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top