här snackar VI motard

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
erik skrev:
Nja, den rök förra helgen på en fest :D
Med tanke på att du är från Hällabrottet så antar jag att du luktade på en folköl, fyllesomnade och vaknade med öm röv och en hundring i fickan? :tungan
:D
 

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
2017 Kawasaki Z900
Kyckling skrev:
Med tanke på att du är från Hällabrottet så antar jag att du luktade på en folköl, fyllesomnade och vaknade med öm röv och en hundring i fickan? :tungan
:D

Kostar det verkligen en hundring i Hällabrottet? Låter dyrt.
Tror mer på ett fårskinn och lite kaninstuvning för en ordentlig påsättning... :D

Men nu håller vi oss till ämnet. Såna där cross-grejor. :tummenupp
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Mattias650 skrev:
Kostar det verkligen en hundring i Hällabrottet? Låter dyrt.
Tror mer på ett fårskinn och lite kaninstuvning för en ordentlig påsättning... :D

Men nu håller vi oss till ämnet. Såna där cross-grejor. :tummenupp

Åker man långtur på en husa får man babianarsle = samma känsla som att bli rövknullad säger de som vet. Kyckling höll sig alltså till ämnet... :D
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
erik skrev:
Åker man långtur på en husa får man babianarsle = samma känsla som att bli rövknullad säger de som vet. Kyckling höll sig alltså till ämnet... :D
Nu tycker jag att hela tråden har spårat ur och bara handlar om att Erik tycker om att bli rövknullad. :arsele :3freak :gnissla
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kolla här då.....
Köp en FC550 Blompa så köper jag tältet av dig....
 

Bifogat

  • Charlie annonserar_.jpg
    Charlie annonserar_.jpg
    133.3 KB · Visningar: 154

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
blom skrev:
den var ju riktigt hårdrockig.... såg en 04a husa till salu för 60lök måste vara billigt
Framförallt ville han byta mot en R6a....


04an för 60... Var det Tims rejshoj?? Antar det. Med dubbla pipor på osv. Klart bra pris men en hoj som gått hårt som faen och ganska många timmar ska nog inte kosta mer.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
Har redan pratat med honom men han ville ha nyare hoj än min...
Taskmört.
Det fanns ju en R6 01a för 40 lök. Köp den och byt med så har du gjort en bra affär :tummenupp
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
kan inte du mario berätta hur den nya husan är..... har inte fått någon skrivelse från dig på hur den är att köra och vad som skiljer sig från 03an mm
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
blom skrev:
kan inte du mario berätta hur den nya husan är..... har inte fått någon skrivelse från dig på hur den är att köra och vad som skiljer sig från 03an mm
Har inte gjort ett handtag ännu på den nya. Men idag ska det mekas för glatta livet. Ta bort strypningar och titta lite på henne, klämma lite här, känna lite där. Kort sagt bekanta sig med henne. Precis som med :tuttar du vet :näsblod

De stora grejerna som skiljer mot 03 är annan topp, ny knasare, ny tändning, kortare slag, annat avgas, ny frambroms (skiva, pump & ok) vilket inte är så lite. Jag blir mer och mer övertygad om att bytet var rätt varje gång jag får förklara vad som är nytt på monstren :tummenupp

Sen är det ju en massa annat oxå så som intrumentering, baksiva, ny sving, bredare bakfälg, annan växelpedal (skitsnygg!), ny kick, nån typ av stänksmörjning av växellådan, andra däck, andra blinkers :3freak, termostat, magnesiumkåpor, annan utväxling (16/38, 15/40 följde med), uppsamlingskärl som original, andra backspeglar:3freak:hihi, större batteri, starkare startmotor, reviderad fjädring, nytt kedjeskydd. Sen att finishen ökat rätt rejält på en del grejer är ju bara bonus. En dålig grej är att vi numera är blåsta på tändningslås :(
Nu blev jag ÄNNU mer övertygad, HEHEHE :Bugar :yoparty Så lång lista har jag inte gjort förut....
 

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000s -97
Supermoto skrev:
Nu blev jag ÄNNU mer övertygad, HEHEHE :Bugar :yoparty Så lång lista har jag inte gjort förut....

Toppbox, kardan, extra long life touringdäck, mjukare och bredare sadel, motorvärmare, mobiltelefonhållare, mugghållare, flera franssar och nya motorn har engineererna från Briggs & Stratton haft ett finger med i spelet på.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tengil skrev:
Toppbox, kardan, extra long life touringdäck, mjukare och bredare sadel, motorvärmare, mobiltelefonhållare, mugghållare, flera franssar och nya motorn har engineererna från Briggs & Stratton haft ett finger med i spelet på.
Dagdrömmer du om uppdateringar på din surtwin nu??? :arsele
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top