Första lakritsen på Guldbron?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har varit utomlands i flera veckor så jag hade missat att denna numera är invigd och öppnad. Men också förvånad att trafik med fossildrivna fordon överhuvudtaget tillåts, med tanke på mängden miljöpotentater och andra muppar som bor i det direkta närområdet.

Första burnout, rullande burnout, wheelie med mera lär väl också gå till någon lokal mopedist eller elsparkcyklist. De bad ass kållitschh bombarkungar som hänger här är ju numera lite väl städade äldre herrar av ”vägra slip-on och inte peka finger framför fartkamera karaktär”...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har varit utomlands i flera veckor så jag hade missat att denna numera är invigd och öppnad. Men också förvånad att trafik med fossildrivna fordon överhuvudtaget tillåts, med tanke på mängden miljöpotentater och andra muppar som bor i det direkta närområdet.

Första burnout, rullande burnout, wheelie med mera lär väl också gå till någon lokal mopedist eller elsparkcyklist. De bad ass kållitschh bombarkungar som hänger här är ju numera lite väl städade äldre herrar av ”vägra slip-on och inte peka finger framför fartkamera karaktär”...

Trafik tillåts men kolla hur man ska köra i Nya Slussen. Fyrkövern var genial även om det var lätt att även köra fel men nu finns inte många alternativ.
https://vaxer.stockholm/globalasset...ssen-under-byggtiden/trafik-slussen-bilar.jpg
https://vaxer.stockholm/projekt/slussen/sa-tar-du-dig-fram/

Nu är jag, och har aldrig varit, dålig åsna även om min SportHoj har Slip-on från fabrik. Dessutom utbytt till en i Coolfiber från samma tillverkare. Och även i morse sirener och blåljus bakom min SportHoj! Den här gången körde de om men fortsatte vidare. ;)

Visa finger? Som ickeamerikan använder jag naturligtvis två! :hej
twofingers.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hörde på SR som intervjuade förbipasserande på invigningsdagen varav tant med lila mössa häver ur sig.

-Tycker nog den känns lite omodern.

Klassisk SR inspelning som kommer återkomma i framtida komihåg-program.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Hörde på SR som intervjuade förbipasserande på invigningsdagen varav tant med lila mössa häver ur sig.

-Tycker nog den känns lite omodern.

Klassisk SR inspelning som kommer återkomma i framtida komihåg-program.

Hur gör man en bro modern? Futuristiskt design? Laddslinga i asfalten? USB-uttag i räcket? Stadsodling i mittremsan? Cykelmotorväg (det hemskaste ordet på mycket länge)? Så många frågor. Men jag antar att det är en helt vanlig bro, i guldfärg.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hur gör man en bro modern? Futuristiskt design? Laddslinga i asfalten? USB-uttag i räcket? Stadsodling i mittremsan? Cykelmotorväg (det hemskaste ordet på mycket länge)? Så många frågor. Men jag antar att det är en helt vanlig bro, i guldfärg.

Det modärna är det första som blir omodärnt! :tungan

Fyrkövern var så tidlöst genial att den var lika bra även efter högertrafikomläggningen 30 år efter dess tillkomst... :tummenupp
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nu har jag kört över den och blev inte direkt imponerad... :(
Men lite sökande på nätet och jag förstår att guld inte är den blekgulbruntmålade betongen utan att den kostar som ett antal miljarder i guld! :crash

Den totala kostnaden blir enligt nya prognoser drygt 15,8 miljarder
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/slussenbygget-blir-3-5-miljarder-dyrare
https://www.svd.se/nya-slussen-35-miljarder-dyrare--kostnader-skenar

Tur man inte är invånare och skattebetalare i Tokholma! :tummenupp

Kan det vara samma duktiga gäng som var involverade i bygget av Nya Karolinska? :tungan

Fick ingen bra bild varken på lakritsen eller Kinabron! :crash

20201027_Guldbron.jpg
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag körde också över den idag. I bussfilen som man ska när man är tuff. Inget bildbevis tyvärr.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Ingen lakrits? Old badger? Mattias? Pffff....
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top