REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Enköping
    Hoj
    Yzf r6
    Inlägg
    31

    Hjälp aprilia rsv4

    Hej. Har en aprilia rsv4r 2010 haft den i ungefär 3 månader. För några veckor sen när jag var ute och körde så kände jag hur den tappade sin styrka och när jag höll in kopplingen så dog den och bak smällde. Så jag misstänkte att detta var ventilerna som behövde justeras så jag lämnade in den på verkstad och den gör samma sak nu fast lite mindre. Jag ska bytta tändstiften nu och tänkte är det någon som vet vad det kan vara för fel för att den går och den har alla sin styrka fast det kan hända helt plötsligt.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Ducati 900SSie 1998, Multi 1000S DS .06, Suzuki GSX1100EF -84
    Inlägg
    716
    Bränslepumpen?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Enköping
    Hoj
    Yzf r6
    Inlägg
    31
    Kollat bränslepumpen såg inte ut att vara något fel på den men hur kan man annars felsöka.

  4. #4
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    4 900
    Citat Ursprungligen postat av Nanting Visa inlägg
    Kollat bränslepumpen såg inte ut att vara något fel på den men hur kan man annars felsöka.
    De går felsöka bränslepump med fasttejpad bränsletrycksmätare på styret. Kör till felet uppträder och ser du att trycket sjunker vs tryck när den går riktigt så vet du att pumpen lägger av. Normalt bränsletryck kan vara 3,4 -3,8 bar men de måste man ta reda på exakt för modellen. Annars kan du chansa att byta till beg pump eller ny. Pumpen är väldigt misstänkt.
    BOOST III

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Ducati 900SSie 1998, Multi 1000S DS .06, Suzuki GSX1100EF -84
    Inlägg
    716
    En bränslepump kostar inte många kronor, kolla ebay.de t ex.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Enköping
    Hoj
    Yzf r6
    Inlägg
    31
    Yes kollade ska nog beställa en.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Enköping
    Hoj
    Yzf r6
    Inlägg
    31
    Tänkte kolla kan fet vara så att det finns något relä som kan få pumpen att funka dåligt. Har det ganska svårt ekonomiskt den här månaden så annars får jag lov att beställa en ny pump nästa månad. Tack för alla hjälp till alla er här på forumet.

  8. #8
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    4 900
    Citat Ursprungligen postat av Nanting Visa inlägg
    Tänkte kolla kan fet vara så att det finns något relä som kan få pumpen att funka dåligt. Har det ganska svårt ekonomiskt den här månaden så annars får jag lov att beställa en ny pump nästa månad. Tack för alla hjälp till alla er här på forumet.
    Jag vet inte men de är mycket möjligt de finns relä för pumpen. Om ingen svarar på det kolla sprängskiss på Aprilia oem parts så ser du om de går köpa ett relä.
    BOOST III

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

magnus moss skriver: Kolla vid 1.22 i denna videon, när helikopterns skugga sveper över Rins. Borde inte sådant vara SJUKT irriterande, på gränsen till rent läsk [...]

Comeback
Vill du annonsera ovan? Klicka här