Resultat 1 till 12 av 12
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    hojlös :(

Supertunna värmehandskar (Batteridrivna Innerhandskar)?

Tittar lite på batterivärmda handskar bla innerhandskar, det som tilltalar mig är möjligheten att kunna välja mellan att köra med billiga bomullshandskar eller batterivärmda innerhandskar beroende på vädret.

Har ingen erfarenhet av batterivärmda handskar så undrar om nån här kanske har lite erfarenhet av det? om innerhandskar är ett vettigt alternativ?

https://www.bucken.se/product.html/s...-varmehandskar
    Mvh hatarvinter

Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Tenere
    Du hittar en test bland annat här https://www.flickr.com/photos/publis...57706524731345

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Jag har testat eluppvärmda skosulor och det blir ganska tröttsamt med kablar, kontakter och batterier så jag övergav det snabbt till förmån för varmare skor.

Och med den erfarenheten så tror jag inte heller på eluppvärmda handskar. Hellre värmehandtag i så fall.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    Jag hade börjat som proffsen (MC-bud jag sett vintertid) , styrmuffar.
    https://www.biltema.se/bil---mc/mc/t...sal-2000020295
    Men proffset hade köpt sina på Sportdepån vid Stigs Center
    https://www.sportdepan.se/
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

nissenys Klockringarens avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    Räka
    Styrmuffar och handtagsvärmare is da shit
    Rattar hyllan

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Håller med Klockringaren. Hade värmehandtag o köpte styrmuffar förra veckan på biltema.

Vaaaoooo av med höst handskar o på med dom smidiga sommar race handskarna.

Varmt o gott vind fritt rentutsagt helt fantastisk.

Hade - 1° till jobbet förra veckan och skit gosigt inne i styrmuffar med läge 2 av 5 på värmehandtagen.

Som Klockringaren skrev isdachitt

Float like a butterfly, sting like a bee TMax500s avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    Triumph Thruxton 2008, Triumph Tiger Sport 1050 2017, Yamaha XT660 R 2007, Kawasaki J300 2014
    Fast är Biltemas muffar bra nog? Jag har ett par (gamla) som jag inte använder. De har sladdrig konsistens och sitter knappt uppe.

Sedan har jag läst *) att det finns de som haft problem med dem. Eftersom de är så mjuka så pressar fartvinden muffarna mot reglagen så att kopplings- och bromshandtagen aktiveras lite, lite. Bara lite men tillräckligt för att tända bromsljuset. Och ge lite, lite "urkoppling".

Någon som vet mer om detta? Rykten eller fakta?

*) Har läst. Svårt att ha en egen åsikt, man ser ju inte sitt eget bromsljus i fart.

Nåväl, så jag köpte muffar från Tucano Urbano. De är betydligt spänstigare och sitter kvar även i fart och hård fartvind. Men. De är gjorda i Italien med dess milda vintrar. Så de är lite för tunna, inte varma nog. Och lite trånga för att rymma en rejäl handske.

Så nu i år vete tusan hur jag skall göra... Fast Corona-skiten gör kanske att jag jobbar hemifrån hela vintern? Och i så fall behöver jag ju inte ens köra min lilla scooter till jobbet i stan.
    "Folk tror på det ena och det andra, det är Jesus och det är Gud å hela gängen där. Jag tror på IFK Göteborg, Frölunda och Liverpool."
    --Glenn Hysén--

"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
    --Karl-Bertil Jonsson--

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Fast är Biltemas muffar bra nog? Jag har ett par (gamla) som jag inte använder. De har sladdrig konsistens och sitter knappt uppe.

Sedan har jag läst *) att det finns de som haft problem med dem. Eftersom de är så mjuka så pressar fartvinden muffarna mot reglagen så att kopplings- och bromshandtagen aktiveras lite, lite. Bara lite men tillräckligt för att tända bromsljuset. Och ge lite, lite "urkoppling".
    Har själv funderat över att 1:a steget, före styrmuffar, bör vara handskydd, typ, just för att förhindra att styrmuffarna trycker på koppling- och handbromshandtag.
    https://www.biltema.se/bil---mc/mc/s...ium-2000035414
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    KTM 990SMT
    Jag har handsydd som original på en KTM 990 SMT och där är Biltemas muffar lite för små för att gå på över. Sitter inte helt bra.
    Nu blev jag ju lite osäker på vilka muffar jag har men jag skulle behöva lite större.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Dom styrmuffar jag köpte nu på biltena var rejäla och styva, öppningen är stor nog att få in brom/koppling vätske behållare inne i muffen.

Absolut inte några problem att ta ur händerna ur muffarna
    I farten och bara köra in handen i muffen igen.

Obs nu är det inte fistfuck jag menar.. Bäst att skriva detta så ingen misstolkar

3,5L bensintanks avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    Honda VFR800-98
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Jag har testat eluppvärmda skosulor och det blir ganska tröttsamt med kablar, kontakter och batterier så jag övergav det snabbt till förmån för varmare skor.

Och med den erfarenheten så tror jag inte heller på eluppvärmda handskar. Hellre värmehandtag i så fall.
    Jag gjorde egna värmehandtag efter utförandebeskrivning på denna guide vad gäller ohmtal för att få rätt längd på värmetråd/ antal watt. lite pyssel men klart värt jobbet. Slipper frysa på jobbet iaf.
    https://happyride.se/forum/read.php/1/11793/page=1

Comme as you are totoros avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    en mc som aldrig varit på verkstan
    Körde hem från Uppsala idag. Rätt kallt om händerna.
    Stannade i Rosersberg å värmde händer å handskarna på cylindrar å ljuddämpare. Resten av vägen höll sig händerna varma. Det är ju mer gasa bromsa sista milen. Kör över Väsby Sollentuna roterbro
    Måste nog skaffa nåt å Biltemas styrmuffar ligger ju bra till.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

magnus moss skriver: Kolla vid 1.22 i denna videon, när helikopterns skugga sveper över Rins. Borde inte sådant vara SJUKT irriterande, på gränsen till rent läsk [...]

Comeback
Vill du annonsera ovan? Klicka här