Hojresor och Corona....?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då ändrar Norge på sig igen då...

"Norge utvidgar sina reserestriktioner. Från och med midnatt lördag 29 augusti gäller 10 dagars karantän för inresande från de svenska regionerna Kalmar och Västerbotten."
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag och sambon köpte oss två V-stroms och tog en sväng på 310 mil ner till Moseldalen och Schwarzwald. Det gick utmärkt men mycket restauranger var stängda. Kändes att det slagit hårdare där än här
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ja, jag är i Kroatien nu och har åkt runt lite.
Det är verkligen öde, många restauranger stängda, men det spelar ingen roll just nu, för det är så lite folk att det alltid finns plats på dom som är öppna.
En del verkar ha konverterat sina affärer till att även agera bar.
Tog en öl idag på på en uteterass som affärsinnehavaren lite snabbt hade snickrat ihop, och affären var en butik som sålde lampor och elprylar, och jag såg även en bokhandel som hade samma koncept.
Han sa att det gav ett tillräckligt tillskott i kassan med några barbesökare varje dag.
Men frågan är ju hur det blir på sikt, vilka kommer li:vaksom att överleva krisen
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nya Norge bud igen då...

"Norska myndigheter vill öppna gränsen till flera svenska regionen på nytt. Det gäller Örebro, Gotland, Värmland, Västernorrland, Jämtland och Västerbotten."

Dvs. inget bestämt, men man vill i alla fall...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu verkar de ha bestämt sig...

"Som väntat har den norska regeringens beslutat att öppna gränsen till sex svenska regioner. Det betyder att inresekarantänen för besökare i Värmland, Örebro, Gotland, Västernorrland, Jämtland och Västerbotten tas bort vid midnatt till lördag.

Folkehelseinstituttet har konstaterat att antalet smittfall i de sex svenska regionerna minskat betydligt under de senaste veckorna. Därför klassas de om från rött till gult."
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det måste vara jobbigt om man inte gillar Sverige och en semester måste betyda att man lämnar landet! :D

För oss som inte tycker att allt är negativt här går det bra att lägga mil med en SportHoj och trivas. :)
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Det måste vara jobbigt om man inte gillar Sverige och en semester måste betyda att man lämnar landet! :D

För oss som inte tycker att allt är negativt här går det bra att lägga mil med en SportHoj och trivas. :)

Det är ju SEMESTER!!1, klart man måste fly landet.
Å andra sidan, jag var en sväng till Arvidsjaur i tisdags. Det var inte helt dumt, såg nog fler renar än bilister längs vägen :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är ju SEMESTER!!1, klart man måste fly landet.
Å andra sidan, jag var en sväng till Arvidsjaur i tisdags. Det var inte helt dumt, såg nog fler renar än bilister längs vägen :)

Stackare... :(

"Svenskarna reser inte till något utan från" Sällskapsresan

För mig börjar semestern när jag slutar jobbet. Om vi sedan ska lämna landet blir det inte rakaste vägen för att "slippa" Sverige utan goa, trevliga krokvägar till gränsen.

Måste vara jobbigt att bo i ett land man inte gillar... :(
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då ändrar sig Norge igen då...

"Norska motsvarigheten till Folkhälsomyndigheten – Folkehelseinstituttet, FHI, – rekommenderar den norska regeringen att flytta Jämtlands län och Örebro län från den gula till den röda listan, vilket betyder karantän i tio dagar. "

Borde inte vi stänga gränsen mot Norge när de själva har fler fall per miljon invånare än Sverige har?
Norge har 15,2 fall per miljon invånare medans Sverige har 13,2 fall per miljon.
:va
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu har Norge klassat sig själva som ett rött land... :va
Detta efter att de haft 21 smittade per 100 000 invånare senaste 14 dagarna.

Exat vad detta innebär vet jag inte...
Normännen kanske inte längre får resa ut från landet utan att passera 10 dagars karantän?
Eller de kanske delar in landet i olika zoner och skall du få komma in i en annan kommun måste du sitta i karantän?
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Nu har Norge klassat sig själva som ett rött land... :va
Detta efter att de haft 21 smittade per 100 000 invånare senaste 14 dagarna.

Exat vad detta innebär vet jag inte...
Normännen kanske inte längre får resa ut från landet utan att passera 10 dagars karantän?
Eller de kanske delar in landet i olika zoner och skall du få komma in i en annan kommun måste du sitta i karantän?

Fan vad dom velar , det skulle bli här oavsett hur dom rödlilagröngulrosazonar
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Yey :banana
Från och med lördag nästa vecka är det fritt fram, som gjort för en hösttouring.
Och så kan man ju dra tillbaka sin ansökan om Cypriotiskt medborgarskap :D

Hoppas att vädret håller i sig :tummenupp

-Helt ärligt alltså, Finland suger balle..platt som en pannkaka..och..bara skog.. Men bor man norr om polcirkeln så blir det som det blir :D Som skåning ligger Tyskland närmare till hands. Hoppas ju ändå att du får en trevlig hösttur :krama
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
-Helt ärligt alltså, Finland suger balle..platt som en pannkaka..och..bara skog.. Men bor man norr om polcirkeln så blir det som det blir :D Som skåning ligger Tyskland närmare till hands. Hoppas ju ändå att du får en trevlig hösttur :krama

Hel ärligt alltså, Tyskland suger balle....en motorväg och lite förorenat vatten.:fyllisar
Eller så har vi kanske varit på olika ställen..
Själv kör jag helst Finland upp efter gränsälven från Haparanda mot Norge, viker ner mot Tornedalen, och...vips...där har jag fem, sex dagars trevlig körning med fin natur och trevliga människor, små grusvägar och stickspår efter smak och tycke.
Men....vi är alla olika, så jag säger inte att du har fel utifrån ditt perspektiv. :krama
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Hel ärligt alltså, Tyskland suger balle....en motorväg och lite förorenat vatten.:fyllisar
Eller så har vi kanske varit på olika ställen..
Själv kör jag helst Finland upp efter gränsälven från Haparanda mot Norge, viker ner mot Tornedalen, och...vips...där har jag fem, sex dagars trevlig körning med fin natur och trevliga människor, små grusvägar och stickspår efter smak och tycke.
Men....vi är alla olika, så jag säger inte att du har fel utifrån ditt perspektiv. :krama

-Hehe, jo vi har kanske varit på olika ställen." -En motorväg och lite förorenat vatten..":smasha
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top