Sälja hoj nu?

Babe2

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2013
Ort
Bergum
Hoj
Honda 2016 CB1000R BMW800f
Vad tror ni, är det ens värt att försöka sälja en hoj nu?
Skulle vilja bli av med en av våra hojar, men läget känns ju lite knepigt nu när många är varslade.
Är det bättre att ställa av den och vänta.

/B
 

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Ort
Hedemora
Hoj
Ingen än
Vad tror ni, är det ens värt att försöka sälja en hoj nu?
Skulle vilja bli av med en av våra hojar, men läget känns ju lite knepigt nu när många är varslade.
Är det bättre att ställa av den och vänta.

/B
Det är faktiskt en bra tid att sälja nu inför premiären, många är ute efter något nytt för ett bra pris.

Skadar som sagt inte att prova, antingen får du den såld eller inte

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Instämmer med ovan, skadar inte att försöka.
Exempel. En kompis ville bli av med sin Kawa ER5 efter 2 år med Kawan. Satte in annons på hösten.
Frågade mig om han skulle ha annonsen kvar. Ja sa jag. Några dagar innan julafton kom en spekulant med bil körande genom snön.
Kollade skicket, startade motorn, lyssnade på motorn, köpte den och lassade upp den på släpet. Tror frun skulle få den i julklapp.
Kompisen köpte en Triumph 800 till våren.

Lycka till ! Tror det kommer gå bra.
 
Last edited:

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
Bästa tiden. Solen skiner, vägarna är ganska tomma perfekt läge att köra hoj. Så j-a dålig ekonomi kan väl inte folk ha så de inte kan slanta några kronor för en mc. Eller?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Man får vad marknaden är redo att betala. Just nu är folk försiktigare och väntar lite för att se vart det bär av.

Enligt vissa är vi redan i recession med tanke på att globaliseringen stannade av på någon vecka. Jag tror folk bygger mera buffert än tidigare och spenderar mindre på nöjen.

Att testa den på blocket kostar inte mycket och i värsta fall sitter du på den till nästa år.
 

Babe2

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2013
Ort
Bergum
Hoj
Honda 2016 CB1000R BMW800f
Man får vad marknaden är redo att betala. Just nu är folk försiktigare och väntar lite för att se vart det bär av.

Enligt vissa är vi redan i recession med tanke på att globaliseringen stannade av på någon vecka. Jag tror folk bygger mera buffert än tidigare och spenderar mindre på nöjen.

Att testa den på blocket kostar inte mycket och i värsta fall sitter du på den till nästa år.

Orkar inte med däcksparkare och prutare, har just sålt ett begagnat hästsläp. Det va fan det värsta jag varit med om, har blivit folk ilsk efter den resan.
Jag drog ett mail till Elit mc om dom kan tänka sig att ta den eller om dom tycker jag skall vänta tills världen stabiliserat sig. Och nu svarade dom omgående"Här är det fullt drag. Gott om folk i lördags. Det är en jättehet hoj. Absolut värt att komma hit med den. Till någotlunda rätt pris så säljer vi den ganska fort skulle jag tro"

:banana:banana
 

jamterik

Medlem
Gick med
7 Dec 2011
Ort
Halmstad
Hoj
2002 BMW K1200RS
En sak ska man komma ihåg, det finns alltid folk med pengar, dom älskar att köpa i sämre tider. Inte alltid säkert att man får sämre betalt i dessa tider.....
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Miljoner jobbar... några tusental är varslade.
Sluta leta ursäkter för att behålla!
:rofl
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Lägg in. Räcker med EN rätt spekulant ser annonsen för att sälja vad det nu månde vara vad man vill bli av med. "Plötsligt så händer det"...
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Satte ut min Honda 650 Transalp från 2001 i början på februari på Blocket, ville mest kolla läget. Tycker intresset för hojen var enormt. Jag tog bort annonsen då jag vill suga lite extra på karamellen.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top