Hur klarar sig handlarna i dessa Coronatider tror ni?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Såklart att någon skulle göra halmgubbe av det.
Nej, digitala pengar trycks väl inte direkt i formel mening utan det var en omskrivning av ökad penningmängd.

Korrekt, bristen på pengar är inte problemet idag men det räddar börsens fall, det stoppade den fallande obligationsmarknaden. Åtminstone tillfälligt.

Flyttar man kvicksilveröret i termometern när någon klagar på att det är kallt så kommer alltid några sluta klaga på att det är för kallt. Åtminstone tillfälligt.

Ingen halmgubbe. :)

Det är inte så att den totala penningmängden ökat vilket verkar i den riktning du menar. Du har missförstått det bara.

Man har tillgängliggjort en ökad mängd kapital ur befintlig mängd pengar för att hjälpa till att bibehålla konsumtionen och därmed stötta hela ekonomin.




Buy quality, cry once
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ingen halmgubbe. :)

Det är inte så att den totala penningmängden ökat vilket verkar i den riktning du menar. Du har missförstått det bara.

Man har tillgängliggjort en ökad mängd kapital ur befintlig mängd pengar för att hjälpa till att bibehålla konsumtionen och därmed stötta hela ekonomin.




Buy quality, cry once

Jaså, du tror riksbanken har en låda där dom samlat digitala ettor och nollor tillsammans med sedlar och mynt? Du är helt ute och cyklar och borde sluta lära ut sånt du inte har någon aning om.

Riksbanken ska nu köpa upp bla företagsobligationer från finanshajar som gjort felspekulationer, riksbanken ska också ge bankerna pengar till att låna ut vidare till företag.

Och det sker genom att riksbanken helt enkelt bara bokför nya digitala ettor och nollor.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror nog att man i detta läge värnar om 1. Konsumtionen och 2. Exportföretagen

Sedan får vi se hur omvärlden utvecklar sig. Enormt trist läge.


Buy quality, cry once

Glöm inte att alla andra världens länder också gärna värnar om detsamma. Resultatet kan bli ett race to the bottom, bara det att Sveriges räntor redan är väldigt nära botten.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag stöttade Lelles, och därmed även SportHoj, genom att klicka på deras reklam här i veckan.:fakta

Sedan körde jag SportHoj till Uppsala och inhandlade ett nytt skinnställ för tusentals kronor! :fakta

Det blev 30 mil i sadeln och det var inte nöjeskörning utan en inköpsresa. :fakta
Rv55 är svårt att njuta på men som tur är körde jag inte en elhoj så ljudet kan man njuta litet av... :hej
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Du delade med dig av ljudet för alla andra så det inte behövde känna sig så deppiga i sin karantän. :tummenupp

Man ska dela med sig av välljud! En elhoj ger ifrån sig oljud om än på lägre volym.:tungan

Men i Strängnäs är de inte deppiga i karantän. Det kändes som hela stan var ute och rörde på sig när jag passerade... :va
 

ulpe

Ny medlem
Gick med
26 May 2017
Ort
08
Hoj
NC700X-12 Tidigare: Skyteam Dax125-12, MT07-14, GSXS1000-17
Reala tillgångar som motorcyklar och guld förväntas stiga.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Fler som fått detta mailet?? Våra mc handlare verkar vara skärrade om man läser mellan raderna.

Sveriges mc-handlare håller öppet
Precis som alla andra just nu vill vi prata om elefanten i rummet. Corona/Covid-19 påverkar, mer eller mindre, oss alla. Vi blundar inte för att även moped- och motorcykelbranschen kan drabbas, men vi håller ögonen vidöppna för alla möjligheter som skapas. För det är nu tvåhjulingar framstår som självklara val!

Vi arbetar hårt med att minska alla risker, samtidigt som vi försöker upprätthålla en hög servicenivå gentemot dig som kund. Vi har därför satt upp en informationssida där vi erbjuder landets återförsäljare/handlare en möjlighet att berätta om sina säkerhetsrutiner, men även hur du rent praktiskt kan serva din mc och köpa ett nytt fordon eller kompletterande tillbehör.

Sveriges moped- och motorcykelbransch är våra återförsäljare, våra handlare. Vi tar rådande situation på allvar men vet också att livet måste fungera under tiden. Vi tar läget på allvar och arbetar vidare. ”Business as usual”.

Välkommen att kontakta Sveriges moped- och motorcykelhandlare!
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag fick samma mail. Skulle tro att det kom för att jag besökt mc-mässan och Start2ride.
Alla som har saker i lager är nog lite nervösa när marknaden tvärnitar.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Det finns två vägar - antingen gottar man sig åt en förestående kollaps för mc-handlarna eller så gör man det inte. Vill man se en livs levande mc-handlare, annat än som en charmig relik på instagram, är det dags att aktivt börja bidra till det, också...

PunGkt
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tänkte stötta nån handlare med en peng för hjälm och handskar. Min gamla sporthjälm luktar som en osalig mix av väldigt lagrad ost och häststall. Pikant.
Stället luktar bara som ett väl använt omklädningsrum istället. :hihi Men det går ju åtgärda med en tvätt.

Handskar och hjälm behöver jag nya däremot.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Jag tänkte stötta nån handlare med en peng för hjälm och handskar. Min gamla sporthjälm luktar som en osalig mix av väldigt lagrad ost och häststall. Pikant.
Stället luktar bara som ett väl använt omklädningsrum istället. :hihi Men det går ju åtgärda med en tvätt.

Handskar och hjälm behöver jag nya däremot.


Teh way to go, maan...
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top