Gummirör, styv gummislang eller nåt liknande

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det låter ju ut bra om man slipper byta relä då det sitter lite halvjävligt till, speciellt nu då man ska skruva ståendes på ett ben för att nå det.

Får jag inte napp på soe närmaste dagarna blir det nog de lite dyrare från ebay innan den försäljningen upphör, drygt 700 kr är väl helt okej för fyra blinkers. Kollar man bilderna mellan de billigare och de dyrare blinkersarna på ebay tror jag det är värt 300 kr extra för de dyrare.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Dom intressanta i blocketannonsen med transparant glas var sålda så jag får jaga vidare.

Var ute en sväng i garaget och kollade lite på den ännu osminkade grisen;) plockade bort sadeln, pakethållaren och skärmen, eller vad man nu ska kalla plastkåpan bakom sadeln för att komma åt innerskärmen bak med blinkersarna men sen tog orken slut. Får kolla vidare i morgon och lossa innerskärmen för att se hur det ser ut om man ska göra en egen för att flytta nummerplåten och montera blinkers i.

Är lite lur på att även men med KTM blinkers kommer det att krävas en förlängare fram för att nå utanför kåpan runt lyset men har man dessa blinkers som är böjbara borde man klara sig med en enklare modell av förlängning som inte kommer att behöva flexa.
 

blocket

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Öland
Hoj
Xjr 1300 å ett gammalt elände
En bit hydraulslang med insatsgänga av
hylstyp igängad i båda ändar med någon
typ av lim kanske kunde vara något.
Hyfsat styvt men kan ändå flexa.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det skulle ju kunna funka, men fråga är hur mycket en stålarmerad hyraulslang flexar om den är kort.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Igår kom jag mig ut en sväng till och började planera grissminkningen ;)

Tog loss bakskärmen där blinkers, reflex och nummerplåt sitter monterade. Det hela verkar enklare än jag trodde då man kan göra tidy tailen av en remsa plåt som är 135 mm bred och ca 40 cm lång som bara behöver bockas på två eller tre ställen lite beroende på hur man vill få till vinkeln för nummerplåten, sen behöver man borra fyra hål för skruvarna och två för kablarna till blinkersarna.

Idag har jag fortsatt med att göra en pappmall för att kolla hur det kan bli. Dock funderar jag över materialvalet då jag även har 6 mm tjock svart nylon plast i garaget från sadelbygget till cafe racern och detta borde bli bra till en ny innerskärm med fäste för nummerplåt och reflex, lätt, tål att nötas på och svart, tänker sen bara bocka till ett fästjärn för blinkers som skruvas fast i plasten. Är lite i valet och kvalet då det gäller materialet, aluminium är lättare att bocka snyggt då plasten måste värmas och bockas men det borde funka då det inte krävs några skarpa vinklar utan kanske mellan 15-45 grader.

Problemet för mig är nu att såga till plastbiten för jag har cirkelsågen på loftet i garaget och jag kan inte köra traktor och lyfta ner den och inte klättra på stegen så jag tar mig upp, får nog vänta på att grannen ska komma hem och kan hjälpa mig. Aluminiumen vet jag inte heller hur jag ska kapa, balanserande på ett ben med vinkelslip känns lite så där:va

Nåt sånt här blir det
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
:tummenupp nylon funkar bra (böjt några Ikea skärbrädor med varmluftspicka till samma funktion som du tänkt)
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har fått leja bort att brädslå det sista på garaget, hade tänkt vara ledig och börja göra det dagen efter jag krashade får hoppas snickaren har med sig klyvsågen för då kan han säkert kapa till nylonbiten åt mig idag då han ska fortsätta på garaget.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top