Var tog alla vägen?

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Det är ju de äldre som är kvar på forum som uppskattar forum. De yngre som ska ha instantfun och "live" så som Facebook kan vara. Men anser det är stressande. Jag går medvetet inte in på sociala medier för mycket för jag vill inte bli matad med det senaste utan jag vill ta det i kontrollerade former så för mig är forum fortfarande perfekt om än att det är en utdöende form.

Detta har kommit upp många gånger över åren, men vad kan man i realiteten göra med SH? Jag tror inte så mycket på att göra saker flashigare och tvinga på intresse i ämnen. Men kanske att jag på något sätt i trådar (under / över) kan tipsa om andra liknande trådar för att locka till läsa mer / övriga ämnen.

Till slut kanske man fastnar och vill registrera sig. Det är fortfarande en hel del som registrerar sig, men andelen som skriver är få av dessa.

My 2 cents

Jag har ännu inte sett en "social media"- funktion, sida eller motsvarande som lyckas med idén med att tvinga på sina användare innehåll. "Jaså du gillar MC, läs då dessa artiklar om hur kan samla på murmeldjur" eller favoriten "du kan aldrig ana vad som hände sedan". Att Aftonbladet lyckas fördumma en stor del av befolkningen må så vara men att folk aktivt går med i sidor på samma nivå är skrämmande. Reddit m.fl lever väl och den stora charmen med SH (när det var på topp) var ju subkulturen. Ingen nyare medlem fattar varför ett av de första svaren är "Borra?" o.s.v. Det är charmen som håller kvar i alla fall mig. Forum kommer nog ha "lagom" återväxt men med intresserade deltagare, alternativet är att du får köpa följare på Twitter :D
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
man behöver inte addera 150 kg gjutjärn och krom samt ta bort all effekt för att slippa det problemet





<---

Förvisso sant. Fast det underlättar. :drool

Å andra sidan kan jag inte hålla masken ändå. Älskar ljudet av ylande radfyror. Också. Fast just på tomgång; nej.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
För cirka 10år sen var man ute på väldigt få turer utan att man såg någon med sporthoj.com tröja utanpå skinnstället.
Finns dessa fortfarande att köpa?
Uppgradera den med en qr-kod till RoLLER's slangskola?
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ha ni får samköpa rullatorer nu istället :tummenupp

Ska fan inte bli gubbe så jag tog 50 dygns semester och lastade en jävla 34kg rygga
ala Alpinist 130 Escape 2 - 34kg om man har 4kg vatten och fyll matförådd (6 dygn offgrid)

Haha slet ut skor på 8 dygn och då har jag pipit runt utan ryggan från olika basläger för att bygga kondition inför resten av roadtrip vandringsem på 41 dygn.

Sova bredvid älgar o ha oförskämt unga kex på nattklubbar :blah
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Hänger här tillofrån, minns också tiden man mötte folk med SH-tröja tidigt 2000-tal :yoparty
Har mycket att ta igen, tack för "glöm inte den här tråden"-tråden

Ändå intressant ämne, det här kan bli/är ett skönt gubbforum och när en ny och ung "Brassa utav helvet" kommer så tas han under forumets vingar sakta ner på jorden igen :krama
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hur man kan växla till fb är för mig ett stort frågetecken. Värdelöst jämfört med forum.
I övrigt är jag här till och från beroende på väder.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Om alla ger fan i att köpa kråmpråm bara för de passerat 40 så skulkle det inte se så trist ut. Mitt garage har aldrig varit så kul som när jag passerade 40 :tummenupp

Lite samma här. Jag blir snart 40 men vad gör det? Jag kör idag definitionen av Sporthoj och har kvar mina gamla ZXRer i bättre skick än de var i från fabriken 1992. Brassar på som helvete än idag så snuten tar kortet titt som tätt.
Köper titan och kolfiber och bygger om hojarna precis som för 18 år sen när man bara hängde här och höll på med ZXR-hojarna.

Jag tränar och tävlar fortfarande i Taekwondo, numera till och med för landslaget, driver egen klubb, jobbar som det passar mig.
Jag är i bättre form nu än när jag var 18 år och alla bekymmer man nånsin hade är i princip borta nu.

Det jag kan tycka är tråkigt är alla de kompisar man körde med förr som skaffade barn och sålde hojen eller bytte till nån sketen Virago 535. Det går knappt att dricka kaffe med sånna längre.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Känner igen detta... och har du sett kärringarna till de där Virago-ägarna??
Helvete.
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Själv gick man från sporthoj till motard och sen vidare till HD men läser här fortfarande dagligen. Vägrar Facebook
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Känner igen detta... och har du sett kärringarna till de där Virago-ägarna??
Helvete.

Haha, jo dom har rövar som hänger ner som packväskor! "Virago" betyder väl just Satkärring!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Top