Första längre turen. Tips/råd?

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Wow! En Leyland Princess - det var inte igår!

Nä, och hur dom fick den att hålla vattnet på insidan är ett mysterium.
Från ett Top Gear-avsnitt.

Princess fanns även i ett Van Den Plas-utförande med 2,2-liters urtidssexa, stötstänger och full herrklubbsinredning. Motorn tvärställd och framhjulsdriven.

Detta var när bastarden British Leyland blödde som värst - då höll man på med sådant trams, och bytte baklampor på Morris Marina för elfte gången.

...viiiiilket melodikryssmässigt för oss tillbaka till trådämnet: glöm inte kolla så bakljuset lyser, nu när... ...du troligen kommit fram till Västervik.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
...viiiiilket melodikryssmässigt för oss tillbaka till trådämnet: glöm inte kolla så bakljuset lyser, nu när... ...du troligen kommit fram till Västervik.

Japp, en 40mila wheelie gör att man blir lite ouppmärksam och gör ett knappt kännbart överslag och knäcker bakljuset ala Matti N. :)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Japp, en 40mila wheelie gör att man blir lite ouppmärksam och gör ett knappt kännbart överslag och knäcker bakljuset ala Matti N. :)
Puuuh, jag hinner rätta namezeimersåkomman innan nån uttalar en förbannelse....
Arto Nyquist är juh wheelieguden nr 1 :banana
Inte hoppa long Matti....

Edit/tillägg:
Arto i Trafikmagasinet, kolla vid 1:40
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Igår blev det en liten tur på 57 mil. Först tältnatt, och jag hade inte hunnit skaffa frukost, så först 4 mil, 1 timmes frukostfika (delvis pga att jag sprang på en gammal granne och stod och snackade en bra stund), 8 mil till, sen en paus på 2h, museibesök och lunch på gaskök. Sen körde jag mest, någon buskvattning som hastigast, men nästa större paus blev efter ca 25 mil, så strosade jag runt lite och drack en drickyoghurt, 14 mil senare åkte det ner en snickers och sen var det 8-9 mil hem. Mestadels krokvägar, ofta asfalterade getstigar, och inspirerat tempo med väskor och tält på hojen, en helt fantastiskt dag på hoj helt enkelt :tummenupp

Hur gick det för TS?
 

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Det gick för jävla bra! Och med de milen och den typen av (övnings)körning som jag fick känns det som om egna styrlappen är inom sjukt kort räckhåll.

Precis hemkommen för någon timme sedan. Skall ta o skriva ihop ett lite utförligare inlägg inom nån dag. Har läst igenom tråden innan och under resans gång, följt de flesta råden ni gett mej. Sjukt vad roligt motorcyklar är. Nu är det puss o gonatt!

Tusen tack allihopa!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top