Resultat 1 till 8 av 8
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!

Diskussionstråden för olyckor och tillbud 2019

Från olyckstråden:

Citat Ursprungligen postat av Babe2 Visa inlägg
    https://www.lt.se/logga-in/bil-och-m...a-i-sodertalje

En till sjukhus efter trafikolycka i Södertälje – bilföraren bötfälld

Den där hade varit intresssant att veta mer om - men se där slår betalväggen stopp.

Någon som läst och kan ge ett referat?
    IBA #40701

Medlem Busabergs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Husqvarna FE 501
    Det var en motorcykel och en personbil som krockade på Nyköpingsvägen i höjd med Cirkel K i Mariekälla.
    En person fick föras till sjukhus och båda fordonen behövde bärgas från platsen.
    – Bilföraren fick en ordningsbot på plats för att inte ha anpassat avståndet till fordonet framför och därmed ha vållat olyckan, säger Eva Nilsson, presstalesperson vid polisens ledningscentral.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Triumph Street Triple R -11, Yamaha Super Ténéré -91, Husaberg TE250 - 11, avverkat: Dragstar 650, Bandit 600 S
    Jag råkade vara på crossbanan i Enköping igår när en ung kille kraschade så illa att han inte klarade sig. Fy sjutton vad ruttet det känns att höra beskrivningar från de som såg vad som hände eller försökte hjälpa honom. Jag vill inte spekulera i vad som gick fel utan har mest ett behov av att ventilera min upplevelse bland folk som ofta haft liknande erfarenheter. Det var hemskt att se blickarna från alla knattar som väntade på att få köra sitt pass.

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Läste om det också och berördes.
    Knatteidrott är kul och fostrande. Motorsport har en skärva av fara i sig.
    Pekar varje parameter fel så går det illa. Riktigt illa.
    Jag hoppas att både utövare och anhöriga har detta klart för sig.

Spontant och utan mer belägg än känsla så säger jag att liknade saker händer typ en gång var tionde år i Sverige, och då räknar jag med en ungdomsolycka för bara något år sedan.

Acceptabel risk? Det brukar inte kännas så just när det hänt.
    ...och aldrig någonsin efteråt för de anhöriga.

Men ändå.
    Vill man hålla på med actionsporter som utförsåkning, klättring, hästsport etc så finns risker som kan innebära allvarlig skada, invaliditet och död. Men, det är motorsportsoffret som får rubrikerna.

Krya på dig, Mäkinen.
    Det är ju liksom inte ditt fel för att du råkade vara på samma plats när det hände.

Någon av alla andra som var på plats kommer att bli alkoholist, och någon annan får ett barn som utvecklar cancer innan skolstart.
    Inget av det är mindre sorgligt än det du bevittnat.
    Klen tröst att andra skall dö och lida, men sådant är livet - hårt och orättvist.
    IBA #40701

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Någon av alla andra som var på plats kommer att bli alkoholist, och någon annan får ett barn som utvecklar cancer innan skolstart.
    Inget av det är mindre sorgligt än det du bevittnat.
    Klen tröst att andra skall dö och lida, men sådant är livet - hårt och orättvist.
    Eller själva få cancer, och alla där kommer ha någon i sin närhet som får det, tar livet av sig, dör i en icke trafikrelaterad olycka eller råkar ut för andra allvarliga sjukdomar och trauman. Men det blir väldigt sällan några rubriker, trots mer utdragna förlopp, med mer smärta för individen och i många fall värre för omgivningen. Dom får lida i det tysta, medan motor(sport)relaterade olyckor slås på stort för att sälja lösnummer. Tragiken är mångfacetterad...

Mäkinen, jag hoppas att ni tar hand om er, att du tar hand om dig. Alla reagerar olika, och behöver hantera det på olika sätt. Jag hoppas att ni inom klubben samlas och pratar om det, kanske med hjälp av kommunens POSOM-grupp, dom är till för sånt här: https://enkoping.se/kommun-och-polit...kap/posom.html Det är ju extra viktigt när det är många barn och unga som är vittnen.
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Triumph Street Triple R -11, Yamaha Super Ténéré -91, Husaberg TE250 - 11, avverkat: Dragstar 650, Bandit 600 S
    Posomkontakt tog klubbens styrande igår. Ikväll hade vi en minnesstund vid banan och fick chansen att prata med varandra och få en genomgång av hur ordförande och andra agerat under dygnet som gått.

Medlem jonsals avatar
    Reg.datum
    jun 2015
    Hoj
    2018 Triumph Speed Triple RS
    Så hemskt! Körde själv cross i den åldern. Kan bara instämma med övriga i tråden...

dalis silads avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750, Kawasaki VN 800
    Sååå tragiskt

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Dom är vassa, hela högen i toppen, och det finns absolut något extra i MM. Kollar man tiderna så är det ingen som är slut eller sopa av de, de är jämna från [...]

He rik
Vill du annonsera ovan? Klicka här