Värmeisolering av airbox

Projekt tråd


  • Antal röstningar
    0

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Tjenare! Håller på och modifiera min Ducati 749s och när jag ändå har tank av etc så passade jag på och isolera och skydda bränsleslangarna.
Tänkte ,när jag ändå är på g och pillar under tank att jag skulle foilera airboxen också. Men frågan är,håller det i längden?

Lär tvätta hojen några gånger och även om airboxen är under kåpor och tank så vill jag inte att det ska ramla av etc. Några tankar på detta?
attachment.php


F.ö tänkte göra en bygglogg för projektet,men tycker ni man ska vänta tills det är klart och göra allt i en lång text. Eller ha en tråd man uppdaterar då och då?
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Beror helt på vad luftburken är i för material och vad du folierar med. Är det fet ABS-plast som du vill fästa värmefolie med isolering på så kanske det blir knepigt. Helt klart ska du göra en byggtråd som du uppdaterar efterhand, roligare att följa!
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Finns ju speciell alu/guld folie till cross tankar o dessa är ju i fet plast och det sitter som fasen trotts allt det utsätts för upprepade kemiska bad och högtryckstvätt.
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Beror helt på vad luftburken är i för material och vad du folierar med. Är det fet ABS-plast som du vill fästa värmefolie med isolering på så kanske det blir knepigt. Helt klart ska du göra en byggtråd som du uppdaterar efterhand, roligare att följa!

Finns ju speciell alu/guld folie till cross tankar o dessa är ju i fet plast och det sitter som fasen trotts allt det utsätts för upprepade kemiska bad och högtryckstvätt.



Tack för svar!

Aa, burken är i ABS plast om jag inte minns fel.
Tänkte ba sånt guldfolie/tape som används mycket inom bilsport etc.
Rätt dyrt, så vill inte att det ramlar av så fort det kommer i kontakt med vatten :p


| Sånt du tänkte på Moddlaren?
V

mclaren-f1-engine-compartment.jpg

Ah härligt, får bli byggtråd med uppdatering då :)
Får fixa i morgon :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top